AB DFDS LISCO Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys praneša, jog bendrovė vertindama naują tonažo mokesčio (fiksuoto pelno mokesčio) įstatymą įžvelgia tam tikrų rizikų.
Pasak jo, kadangi bendrovė nėra įsitikinusi, kaip naujasis mokestis bus įgyvendinamas praktiškai, tad šiuo metu ji dar negali išsamiai įvertinti jo naudos DFDS LISCO. Tačiau nepaisant to bendrovė nusprendė pasirinkti apmokestinimo tonažo mokesčiu tvarkos taikymą nuo 2007 metų.
Kas kelia nerimą?
Naujajame įstatyme nustatyti kriterijai nesuteikia bendrovei garantijų, kad apmokestinimo fiksuotu pelno mokesčiu tvarka jai bus taikoma ir ateityje, kadangi jame sakoma, jog mažiausiai 25 proc. (neto tonažo) bendrovės valdomų laivų turi priklausyti jai nuosavybės teise.
Kadangi Lietuva iki šiol nėra ratifikavusi 1993 metų Tarptautinės konvencijos dėl jūrinių suvaržymų ir įkeitimų bei nesant galimybių registruoti laivų įkeitimą Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre, DFDS LISCO paskutinius tris įsigytus keltus įregistravo Kipre antrinių bendrovių vardu, kurios savo ruožtu išnuomojo juos pagrindinei bendrovei „bareboat” čarterio (laivo nuoma be įgulos) pagrindu. Šie keltai turi dvigubą registraciją ir plaukioja su Lietuvos vėliava. Jeigu ir ateityje DFDS LISCO bus priversta tokiu būdu pirkti naujus keltus arba parduos kai kuriuos šiuo metu nuosavybės teise jai priklausančius laivus, ji rizikuoja neatitikti aukščiau minėto 25 proc. kriterijaus.
Todėl bendrovė ragina politikus kuo greičiau ratifikuoti 1993 metų Tarptautinę konvenciją dėl jūrinių suvaržymų ir įkeitimų ir užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos jūrų laivų registras registruotų laivų įkeitimą jau artimiausioje ateityje.
Bus padaryta artimiausiu metu
Seimo nario Vaclavo Stankevičiaus teigimu, pastaruoju metu Lietuva ratifikuoja labai daug tarptautinių konvencijų ir šis procesas labai sparčiai juda į priekį. Jeigu būtina ratifikuoti dar kokią nors konvenciją, kompanija turi kreiptis į Seimo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisiją.
Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininko Petro Bekėžos teigimu, sparčiais tempais rengiamasi ratifikuoti minėtą konvenciją. LJS buvo gavusi užklausimą ir jau išsiuntė savo pritarimą. Jo manymu, ši konvencija jau gana greitai bus ratifikuota.
Pasak LJS pirmininko, jeigu laivybos kompanijos dar nėra pasirinkusios, kokį mokestį mokėti, ar tonažo, ar pelno, tai galės padaryti ateityje. Tačiau reikia pasirinkti vieną kurį nors, nes nebus galima vienais metais mokėti vieną, kitais kitą mokestį.
P. Bekėžos teigimu, ratifikavus šią konvenciją bus parengti poįstatyminiai aktai, kad būtų galima pirkti laivus užstatant ir darant įkeitimus. LJS pirmininkas pripažįsta, kad iki šiol buvo susiduriama su problemomis perkant laivus.
Lietuvos laivų savininkų asociacijos prezidento Vytauto Lygnugario žiniomis, minėta konvencija jau yra išversta, Lietuvos susisiekimo ministerija labai rimtai dirba šiuo klausimu. Jo teigimu, ši problema automatiškai išnyks netolimoje ateityje.