Dvi dienas „Akropolyje” buvo galima išvysti galingiausią pasaulyje automobilį „Top fuel”.
Švedų sukonstruotas monstras turi aštuonis tūkstančius arklio galių. Tai dešimt kartų daugiau nei „Formulė 1” bolidas. Vieno galingiausių automobilių pasaulyje „Bugatti Veyron” variklis turi tūkstantį arklio galių.
„Top fuel” automobilis buvo atvežtas į Lietuvą pirmą kartą. Jį nuspręsta parodyti ir klaipėdiečiams. Šiauliečiams ir kauniečiams pateiktas apžiūrėti tik 3500 arklio galių išvystantis pagreičio lenktynių automobilis.
Jie specialiai sukonstruoti taip, kad pasiektų ir išlaikytų maksimalų greitį vos keletą sekundžių.
Klaipėdoje eksponuotas automobilis 530 kilometrų per valandą greitį išvysto vos per 4,6 sekundės. 120 kilometrų per valandą greitis pasiekiamas per 0,8 sekundės. Automobiliu nuvažiuojama tik 400 metrų ilgio trasa. Ilgesnių nemėginama, todėl nežinoma, koks jo maksimalus greitis. Jis neišbandomas, nes tai būtų pernelyg pavojinga.
„Top fuel” vairuotoją veikia 5,5 karto už jo kūną sunkesnė jėga. Nepaisant įspūdingo greičio, startuojant priekis pakyla nuo žemės tik 6 centimetrus. „Top fuel” variklio darbas reguliuojamas kompiuterio taip, kad ratai startuojant praslysta labai nežymiai. Įsibėgėjus padangos keletą centimetrų susiaurėja.
Net ir turėdamas tokius įspūdingus techninius duomenis bolidas sveria tik 1300 kilogramų.
Nors „Top fuel” trasa yra be posūkių, bet jis vis tiek turi vairą. Kitaip nei įprastuose automobiliuose, „Top fuel” nėra stabdžių. Įsibėgėjęs automobilis sustoja padedamas dviejų parašiutų. Vos tik jiems išsiskleidus automobilio greitis nukrinta iki 200 kilometrų per valandą.
Klaipėdiečiams buvo parodytas naudotas „Top fuel”, kurio kaina siekė 800 tūkstančių litų.
Šis monstras naudoja nitrometaną. Per sekundę automobilis „praryja” 4 litrus kuro.
Liepsna iš automobilio pakyla į 5,5 metro aukštį. Jos karštis siekia 980 laipsnių. Variklis aušinamas tik oru.
Agregatas leidžia 150 decibelų stiprumo garsą. Toks triukšmas gali sukelti žmogui fizinį skausmą, apkurtinti. Patariama nestovėti arčiau kaip 30 metrų. Kildamas reaktyvinis lėktuvas skleidžia 140 decibelų garsą. „Top fuel” griausmą gali aplenkti tik medžioklinio šautuvo šūvis, kuris sukelia 165 decibelų garsą.