Už klaidinančią reklamą – 21 tūkst. litų bauda

Konkurencijos taryba, posėdyje išnagrinėjusi atlikto tyrimo išvadas, priėmė nutarimą dėl UAB „Direct Best Sellers” skelbtos reklamos. Už Reklamos įstatymo pažeidimą – klaidinančių reklamos teiginių apie preparatą „Removyl”, skirtą svoriui numesti, skelbimą – UAB „Direct Best Sellers” Konkurencijos taryba skyrė 21 tūkst. Lt baudą, įpareigojo nedelsiant nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą bei nustatyta tvarka paneigti skelbtus klaidinančius reklamos teiginius. Skirdama baudą Konkurencijos taryba atsižvelgė ir į sunkinančią aplinkybę: UAB „Direct Best Sellers” nepateikė prašomos tyrimui reikalingos informacijos ir tokiu būdu kliudė atlikti tyrimą.

Bendrovės „Direct Best Sellers” viena iš veiklos dalių yra maisto papildų, skirtų kūno svorio reguliavimui, ir kitų preparatų, naudojamų kūno formoms tobulinti, prekyba paštu. Konkurencijos taryba klaidinančia reklama pripažino reklaminius teiginius, kuriais žurnale „TV Arena” buvo reklamuojamas lieknėjimui skirtas preparatas „Removyl”. Klaidinančiais pripažinti nutarime nurodyti konkretūs teiginiai, patraukliai aiškinantys, kad preparatas „Removyl” padeda numesti nurodytą kilogramų kiekį per tam tikrą laiką visą laiką valgant tai, ko norima, be pastangų ir be vaistų… Tereikia kiekvieną rytą ištirpinti po liežuviu vieną „Removyl” tabletę, kad kiekvieną dieną po 1 kg kristų svoris. Galima 4-5 kg sulieknėti trumpiau nei per 1 savaitę ir taip bus lieknėjama, kol bus pasiekta norima ideali figūra ir idealus kūno svoris. Vartotojams, atsižvelgus į pasirinktą lieknėjimo programą, buvo siūloma reklamoje nurodytu telefonu užsisakyti „Removyl” tablečių atitinkamai už 76 Lt, 109 Lt, 149 Lt ir 187 Lt, sumokant už pašto išlaidas 25 Lt. Reklamoje buvo teigiama, kad pasirinkusiam vieną ar kitą lieknėjimo programą vartotojui garantuojama ne tik idealus svoris ir figūra, bet ir tai, kad vėliau nebus pilnėjama, svoris stabilizuosis, sugrįš gyvenimo džiaugsmas… Tokie ir kiti panašūs teiginiai pripažinti klaidinančia reklama.

Konkurencijos taryba konstatavo, kad reklamos teiginiai, kurie pripažinti klaidinančiais, paprastam vartotojui sudarė nuomonę, jog vartojant reklamuotą preparatą kūno masės sumažėjimas per nurodytą laikotarpį yra bendra taisyklė. Be to, vartotojams patrauklu tai, kad neturės varžyti savęs jokiais apribojimais – nereikės papildomų pastangų laikantis dietos ar sportuojant. Toks reklamos pateikimo būdas galėjo suklaidinti daugelį vartotojų, ypač tų, kurie turi nemažai antsvorio, ir paveikti jų ekonominį elgesį įsigyjant reklamuotą preparatą „Removyl”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.