Didžiausia Klaipėdos uoste birių krovinių krovos kompanija „Bega” pradėjo eksploatuoti naują 50 tūkst. tonų talpos sandėlį ir modernią krovos technologinę liniją.
Pasak „Bega” generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, naujasis sandėlis ir moderni birių krovinių krovimo į vagonus linija praplėtė importo ir eksporto terminalo galimybes, nes ši technologinė įranga pritaikyta krauti įvairių rūšių birias neorganines medžiagas. Ji išbandyta kraunant naują dispersinį krovinį – kalcinuotą sodą, kuri per Klaipėdą gabenama iš JAV.
Dabar dengtieji sandėliai ir modernios krovos technologinės linijos leidžia itin sparčiai krauti laivus – iki 33 tūkst. tonų per parą, tuo pačiu metu apdoroti įvairių rūšių krovinius ir išsaugoti pirminius jų kokybės parametrus.
„Bega” teikia ne tik krovos paslaugas, bet ir ekspedijuoja krovinius sausumos ir jūros keliais nuo siuntėjo iki gavėjo. Nemažą patirtį kompanijos specialistai sukaupė ir ekspedijuodami krovinius Rytų Europos valstybių geležinkeliais.
Kasmet į naujų terminalų plėtrą kompanija investuoja 5-8 mln. eurų. Planuojama, kad 2010 metais jos krovos apimtys išaugs iki 5 mln. tonų
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega” praėjusiais metais perkrovė 2,9 mln. tonų krovinių. Augimas buvo panašus kaip pastaruosius keletą metų ir siekė 11 procentų. Nuo 2000 metų „Begos” krovos apimtys nuolat didėja po 10-15 proc. per metus.
„Begos” generalinio direktoriaus A. Kuzmarskio teigimu, didžiausios įmonės investicijos buvo nukreiptos į birių produktų importo ir eksporto terminalą ir tai davė rezultatų. Palyginus pastarųjų dvejų metų duomenis, sparčiausiai auga būtent trąšų krova. 2005-aisiais „Begoje” jų perkrauta 1,1 mln. tonų, 2006-aisiais – 1,6 mln. tonų. Bendra trąšų krova išaugo daugiau nei 40 procentų.
Trąšų krova didėja dėl išaugusios gamybos bendrovėje „Lifosa”, kuri į užsienį eksportuoja vis daugiau produkcijos. Augančiam šios rūšies krovinių srautui įtakos turi ir po ilgos pertraukos daugiau nei prieš metus atnaujintas „Begos” bendradarbiavimas su Rusijos trąšų gamintojais.
Tikrai verta investuoti į tokią plėtra. Pastebiu, kad pati krovinių logistika darosi daugeliui vis aktualesnė.