Išlepinti pirkėjai neįdomias prekyvietes vers keistis

Komercinio nekilnojamojo turto rinkoje ryškėja tendencijos, jog investuoti į nuosavą biurą daugeliu atvejų jau yra neracionalus sprendimas, o nauji prekybos centrai turėtų būti planuojami labai apgalvotai.

UAB „Colliers International” vertinimo ir konsultavimo departamento direktoriaus Mindaugo Kulboko teigimu, prekybos sektorius uostamiestyje yra vienas iš aktyviausiai besiplečiančių. Vienam klaipėdiečiui prekybos ploto tenka daugiau nei, pavyzdžiui, kauniečiui.

Keisis pirkėjų įpročiai?

Anot M. Kulboko, Vilniuje bei Kaune prekybos patalpų paklausa viršija pasiūlą, o Klaipėdoje – viena kitą atitinka. Kai kurie prieš keletą metų parengti projektai rinkoje įsitvirtino nepakankamai: praėjusių metų pabaigoje neišnuomoto ploto juose buvo 10-20 proc. Kituose laisvos vietos beveik nebuvo. Situacija prekybos patalpų rinkoje esanti stabili.

„Per pastaruosius kelerius metus šis Klaipėdos segmentas buvo užpildytas. Nauji projektai turėtų būti pakankamai apgalvoti ir išskirtiniai. Prieš įgyvendindami naują projektą investuotojai turi pasirinkti koncepciją ir tikslinę auditoriją”, – sakė M. Kulbokas.

Ateityje jis prognozuoja populiarumą naujų koncepcijų projektams, kurie bus realizuojami centrinėje miesto dalyje, senamiestyje ir Danės pakrantėje.

„Pirkėjų įpročiai turėtų keistis – galbūt bus atsigręžta į pėsčiųjų gatves”, – svarstė M. Kulbokas.

Vartotojams prognozuojamos platesnės galimybės rinktis, kur apsipirkti ir praleisti laisvalaikį atsižvelgiant į objekto koncepciją, jo vietą bei kitus veiksnius.

„Išskirtiniai, originalūs, profesionaliai įrengti prekybos centrai susiformuos savo klientų ratą bei išliks populiarūs. Kiti bus priversti keisti koncepciją bei restruktūrizuotis. Prognozuojama, kad sėkminguose projektuose nuomos kainos išliks stabilios, kituose – tikėtinas mažėjimas”, – sakė M. Kulbokas.

Be to, jis prognozuoja ir išparduotuvių formato prekybos centrų įsitvirtinimą didžiuosiuose ir regioniniuose miestuose.

Pirkti biurą – neracionalu

Po šiokio tokio sąstingio buvo pastebėta ir sparti biurų rinkos plėtra.

„Kartais net kyla klausimų, ar biurų ne per daug. Vis dėlto gerai parengtus projektus sėkmė turėtų lydėti”, – sakė M. Kulbokas.

Praėjusių metų pabaigoje, anot jo, bendras biurų plotas uostamiestyje siekė apie 42 tūkst. kvadratinių metrų. Kaune biurai užėmė apie 23 tūkst. kvadratinių metrų, Vilniuje – 144 tūkstančius.

Šiemet ir ateinančiais metais biurų patalpos uostamiestyje turėtų padidėti dar maždaug 30 tūkst. kvadratinių metrų.

„Nuosavybės įpročiai – jau praeitas etapas. Daugelis įmonių biuro patalpas ima nuomotis. Dėl sparčios plėtros – nusipirktas patalpas mažos įmonės „išauga”, – taip pat dėl kainų investuoti į nuosavą biurą daugeliu atvejų – neracionalus poelgis”, – sakė M. Kulbokas.

Ateityje sostinėje jis prognozuoja paklausos augimą 500 kvadratinių metrų ploto ir didesnėms biuro patalpoms. Tai skatins finansiškai pajėgių vietos įmonių skaičiaus didėjimas bei jų plėtra, taip pat užsienio kompanijų atėjimas į rinką.

„Klaipėdos rinkoje bus populiarios iki 120 kvadratinių metrų dydžio patalpos, kadangi smulkios įmonės formuoja ekonomikos pagrindą”, – sakė M. Kulbokas.

Numatoma, kad Klaipėdos ir Kauno rinkose ypač populiarūs bus daugiafunkcinės paskirties projektai.

Plėsis SPA paslaugos

„Daug diskusijų kyla dėl viešbučių – reikia naujų ar nereikia. Tai, kas vyksta šiandien, rodo, kad jei turistui pasiūlysi pramogų, problemos nebus. Viešbučiai turi būti ten, kur turistui įdomu”, – sakė M. Kulbokas.

Praėjusiais metais viešbučių statybos bumo nebuvo, tiesiog augo viešbučių teikiamų paslaugų kokybė.

„Viešbučių užimtumo rodiklių gerėjimas pastebimas beveik visuose Lietuvos miestuose ir kurortuose, ypač Vilniuje, Klaipėdoje, Palangoje ir Druskininkuose”, – sakė M. Kulbokas.

Anot jo, ypač aktyvi viešbučių rinka sveikatingumo kurorte Druskininkuose, kur pernai duris atvėrė vandens pramogų parkas. 2006 metais šiame mieste apsilankė beveik 18 proc. daugiau žmonių nei užpernai.

Klaipėdoje, pasak M. Kulboko, trūksta kelių akcentų, kurie padėtų padidinti viešbučių užimtumą – reikėtų tiesiog padirbėti, pagalvoti, kuo pritraukti žmones.

Beje, pastebima, kad sumažėjo svečių srautas iš Vokietijos, daugėja rusų ir baltarusių, taip pat vis didesnę dalį sudaro vietos turistai, populiarėja savaitgalio turizmas ypač ne sezono metu.

„Kelionių ir turizmo sektorius Lietuvoje 2007-2016 metais išaugs ne mažiau kaip 6,9 proc. kasmet. Per kelerius artimiausius metus tikėtina aktyvi konferencijų centrų ir viešbučių priestatų statyba, SPA paslaugų plėtra”, – prognozavo M. Kulbokas.

Ryškėja ir viešbučių įrengimo daugiafunkcinės paskirties objektuose tendencija.

Didės senų sandėlių pasiūla

Pasak M. Kulboko, uostamiestyje aktyviai plečiasi ir industrinių patalpų rinka. Pasiūla šiuo metu atitinkanti paklausą, neužimto ploto yra tik apie 3 proc.

„Gana maža Klaipėdos miesto rinka ir didesnis atstumas iki kitų Lietuvos miestų lėmė tai, kad šiame mieste daugiausia kuriasi su uostu susijusios įmonės, užsiimančios pridėtinės vertės kūrimu logistikos grandinėje. Artimiausiu metu – per 1-2 metus – stiprios mažmeninės prekybos bendrovės turėtų perkelti savo prekių sandėliavimą į naujas patalpas, ženkliai padidindamos seno tipo sandėlių pasiūlą”, – teigė M. Kulbokas.

Anot jo, šiemet pasiūlyti plotai gal ir nebus užimti iki metų pabaigos, tačiau laisvų neturėtų būti daugiau nei 7 proc.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.