„Klaipėdos Smeltė” didina konteinerių krovos apimtis

Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė” konteinerių terminale perkrautas pirmasis laivybos kompanijos „MSC” („Mediterranean Shipping Company”) laivas „Mia Summer”. Tai vienas didžiausių konteinervežių, pirmą kartą atplaukusių į Klaipėdos uostą. Jo ilgis siekia 216 metrų, plotis – 26,66 m, grimzlė – 10,415 metrų. Į laivą pakrauta 432 TEU (sąlyginių konteinerių vienetų). Nuo šiol „MSC” laivai į „Klaipėdos Smeltę” plauks reguliariai. Planuojama, kad konteinerių terminalo apyvarta 2007 m. pasieks 40000 TEU.

„MSC” – konteinerių linija, kuri Baltijos jūroje krovinius vežioja didžiausiais fideriniais laivais – konteinervežiais, kurių talpa – 1000-1600 TEU . Daugelis kitų fiderinių linijų paprastai naudoja 600-900 TEU konteinervežius. „MSC” ir kitos laivų kompanijos planuoja ir toliau didinti laivų tonažą, o jų aptarnavimui reikalingi gilesni uosto terminalai Klaipėdoje. Ruošiantis konteinerių srautų per Klaipėdos uostą augimui,itin svarbu išlaikyti aukščiausius saugios laivybos reikalavimus. „Klaipėdos Smeltė”, garantuojanti 11,50 grimzlę atvykstantiems laivams, vienintelė Klaipėdos uoste pasiruošusi priimti šiandienos bei ateities „MSC” poreikius atitinkančius laivus. „Klaipėdos Smeltė” gali krauti iki 2000 TEU talpos konteinervežius.Jei Klaipėdos uostas nebūtų pasiūlęs okeaninėms linijoms gilesnių krantinių jau šiais metais, dalis tranzitinių krovinių srauto būtų pasukusi į kaimyninius Rygos bei Talino uostus.

Gegužės mėnesį „Klaipėdos Smeltėje” iš laivo iškrauti pirmieji „Maersk Line” konteineriai. Planuojama, kad kompanija reguliariai kraus terminale konteinerius – refrižeratorius su maisto produktais,o linijos klientams pageidaujant – įprastus konteinerius, nepalaikančius temperatūrinio režimo. Dviejų didžiausių Klaipėdos uosto klientų – „MSC” ir „Maersk Line” kontraktai su „Klaipėdos Smelte” – nuoseklaus ir profesionalaus bendrovės darbo įvertinimas. Kompanija taip pat perkrauna „China Shipping Container Lines” ir kitų okeaninių linijų konteinerius. Planuojama, kad iki 2007 m. pabaigos bus pasirašytos sutartys su dar keliomis konteinerių linijomis.

Šiuo metu „Klaipėdos Smeltės” konteinerių terminalo pajėgumas – 100000 TEU. 2009 m. terminalo pralaidumas bus padidintas iki 220000 TEU.

Įvairių ekspertų nuomone, Klaipėdoje po 5 metų bus kraunama nuo 450000 iki 700000 TEU. Perspektyvinis „Klaipėdos Smeltės” pralaidumas – 250000 TEU.

Baigiama „Klaipėdos Smeltė” šaldytuvų terminalo statyba. Terminalas bus tinkamas tiek didelės grimzlės laivams – refrižeratoriams, gabenantiems šaldytą mėsą iš JAV ir Pietų Amerikos, tiek specializuotiems refrižeratoriams, vežantiems šaldytą žuvį iš Norvegijos, Islandijos, Škotijos, tiek konteinerių iškrovimui.

„Klaipėdos Smeltėje” sėkmingai kraunami negabaritiniai kroviniai „Klaipėdos Smeltė” vienintelė uoste pajėgi iškelti iš laivų kranto kranais sunkiasvorius krovinius, siekiančius 180 tonų ir daugiau. Visi kroviniai gavėjams toliau siunčiami geležinkeliu bei specializuotu autotransportu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.