Tie, kurie savo gyvenimui ieško vis naujų spalvų, mokosi naujo žodžio – vėjaratis. Pasikinkyti vėją, patogiai atsilošti ir leisti vėjo ratams nešti tave ten, kur pučia, arba ten, kur tik nori. Nori nenori, adrenalinas ir nauji pojūčiai nugara veja malonumo šiurpuliukus. Gera jausti lėkimą ir suvaldyto vėjo plazdenimą burėje. Taip taip, vėjaratis turi burę. Važinėtis juo – lyg buriuoti sausumoje. Buriavimas jūroje – sudėtingo mokymo ir praktikos reikalaujantis dalykas, o buriuoti sausumoje galima išmokti per penkiolika minučių.
Svarbiausia sąlyga naujai pramogai – vėjo stiprumas. Tykią saulėtą dieną be vėjo – vėjaračio neišskleisi. Tačiau tuomet, kai pučia bent šioks toks vėjelis, – judėjimas galimas.
Šiuo metu visame pasaulyje yra per 40 tūkstančių vėjaračių savininkų, o šį savaitgalį Kuršių nerijoje bus pristatyti pirmieji į Lietuvą atvežti ir poilsiautojų pramogai skirti vėjaračiai. Didžiausi vėjaračių gerbėjai įvairiose šalyse yra sukūrę savas bendruomenes, kuriose keičiasi patirtimi, lenktyniauja tarpusavyje ir siekia įvairių rekordų.
Pavyzdžiui, didžiausias greitis, kurį yra pavykę pasiekti lekiant vėjaračiu,- 90 kilometrų per valandą, o trumpiausias laikas, per kurį buvo surinktas vėjaratis, – 2 minutės 15 sekundžių.
Išbandė Suomijoje
Atvežti vėjaračius į Lietuvą sugalvojo nidiškis Matas Mizgiris.
Neseniai Nidoje įkūręs turizmo paslaugas teikiančią bendrovę, M.Mizgiris vėjaračius pirmą kartą pamatė ir išbandė turizmo parodoje Suomijoje.
Vyriškis šypsosi prisipažindamas, kad vėjaračiai – tarsi įkūnyta jo vaikystės svajonė.
Nuo penkerių metų užsikrėtęs buriavimu, nidiškis su draugais vis pasvajodavo, kaip smagu būtų, jei buriuoti galima būtų ir ne sezono metu sausumoje.
Šią Kuršių nerijoje ir visame pasaulyje gyvenančių buriuotojų svajonę įgyvendino Naujosios Zelandijos išradėjas. 2003-iaisiais jis sukūrė ir rinkai pasiūlė triračius vėjaračius „Blokart”. Būtent šios firmos vėjaračiai žaibiškai populiarėja visame pasaulyje.
Pasak M.Mizgirio, „blokartų” sėkmę lėmė keletas priežasčių. Jie telpa į nedidelį lagaminą ir yra surenkami be varžtų per 5-7 minutes, sveria arti 30 kilogramų, todėl patogūs vežtis ar neštis į bet kurią vietą. Be to, vėjaračiai gali manevruoti nedidelėse erdvėse, todėl šiai pramogai tinka ir pieva, ir mašinų stovėjimo aikštelė ar paplūdimys pavasarį ir rudenį.
Neįtikėtina, bet skrieti su vėjaračiu populiaru ir žiemą. Ant vėjaračio konstrukcijos uždėjus pačiūžas vėją galima pažaboti čiuožiant ledu. Specialios pačiūžos užsideda be varžtų ir vėjaratis tarsi tampa ledrogėmis, kurios puikiai slysta ledu. „Žieminiai batai” leidžia pramogauti su savo vėjaračiu ištisus metus.
Nuoma – 60 litų
Šį sekmadienį Nidoje vėjaračiai bus pristatyti į Kuršių nerijos sezono atidarymą susirinkusiems poilsiautojams.
Jie galės išbandyti naują, aktyvią pramogą, o vėliau kiekvienas vėjaratį galės išsinuomoti. Išklausius instruktoriaus pamoką, vėjaračio nuoma valandai kainuos 60 litų.
M.Mizgiris dienraščiui „Klaipėda” teigė, kad kol kas poilsiautojai galės buriuoti su dviem vėjaračiais, tačiau jau pirmąją birželio savaitę į Neringą atkeliaus dar penki „blokartai”.
Neringoje poilsiautojams bus siūloma buriuoti mašinų stovėjimo aikštelėje, neveikiančiame oro uoste, kai kuriose kitose vietose. Ateityje vėjaračiais galima bus pasivažinėti ir Palangoje bei Šventojoje.
Tiesa, kitose šalyse įprasta, kai keli bendraminčiai įsigyja nuosavus vėjaračius ir kartu buriuoja vis skirtingose vietose.
Įsigyti vėjaratį galima ir Lietuvoje. Jo kaina gali siekti nuo 8 iki 14 tūkstančių litų.
Tinka ir neįgaliesiems
Nors vėjaračiu galima išvystyti gana didelį greitį, jo konstrukcija tokia, kad užtikrina maksimalų žmogaus saugumą.
Vėjaračiais visame pasaulyje važinėjasi vaikai ir neįgalieji. Pramogauti „Blokart” vėjaračiais gali ir žmonės, kurie nevaldo kūno žemiau juosmens. Kadangi vėjaratis valdomas tik rankomis, jis suteikia galimybę greitai judėti bei lygiaverčiai varžytis su visais ir neįgaliesiems.
Vėjaračių rojus
Triračiu vėjaračiu lengva manevruoti, todėl prisiekę buriuotojai sausumoje labiausiai mėgsta varžytis vieni su kitais specialiai įrengtose trasose. Jos net vadinamos vėjaračių rojumi („Blokart” heaven”). Tokias trasas galima įsirengti ir patiems.
Pasak M.Mizgirio, trejus metus užtrukęs „Blokart” vėjaračio kūrimas – puikiai apgalvotas. Šiuolaikiško dizaino, iš aukščiausios kokybės medžiagų surinktas vėjaratis yra saugaus. Šiame sporte iki šiol incidentų, pavojingų sveikatai, pasitaikė itin retai.
Kiekviename „blokarte” yra įmontuotas saugos diržas ir kojų diržai. Tiesa, gamintojai rekomenduoja visada dėvėti šalmą, pirštines, patvarius batus ir akinius.
Išmokti lengva
M.Mizgiris patikino, kad išmokti buriuoti vėjaračiu – labai lengva. Tereikia įlipti į vėjaratį, patogiai įsitaisyti, prisisegti, viena ranka laikyti vairą, o kita ranka pritraukti specialią virvę – „šotą”. Taip suvaldysite vėją ir galėsite skrieti, kiek tik neš jo banga.
Be to, „Blokart” šūkis – „Vienas dydis tinka visiems” garantuoja, kad tuo pačiu vėjaračiu gali buriuoti ir vaikas, ir 120 kilogramų sveriantis žmogus. Labai aukštiems buriuotojams gamintojai netgi siūlo pakojus, kurie leidžia ištiesti ilgas kojas.
Super daiktas!!! Per Neringos sezono atidaryma prasilekem su draugais prieplaukoje. Ten tas vyrukas is Irklakojo turejo viena. Pamoke biski o po to lakstem patys – lengva valdyti, o kaifas – super! Sake, kad nuo birzelio 10 d. Nidos aerodrome tures 7 blokartus ir bus galima issinuomoti. Jega butu aerodrome prie gero vejo su chebra palakstyt! radau linka su info apie tuos vejaracius: http://www.blokart.lt