Pirmadienio vakarą AB Vakarų laivų gamyklos nuomojamoje teritorijoje viename iš laivų atliekant kuro perpylimo operaciją išlieta mazuto, kurio pateko į uosto akvatoriją. Vakar dieną taršos likvidavimo darbai vis dar buvo tęsiami.
Kuro perpylimo operacija buvo vykdoma remontuojamame laive „Kaduna”, stovinčiame doke prie 140 krantinės. Mazutas išlietas 20.30 val., apie incidentą uoste UAB „Vakarų krova” dispečeris pranešė 22 val.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečeriai į įvykio vietą tuojau išsiuntė šiukšlių surinkimo laivą „Sanitaras-13”, priklausantį UAB Krovinių terminalui. Jis kartu su AB Vakarų laivų gamyklos naftos ir šiukšlių surinkimo laivu „Šarka” naktį maždaug 7 valandas naktį rinko išpiltą mazutą.
Uosto direkcijos Naftos surinkimo ir povandeninių darbų skyriaus specialistai nedelsdami lokalizavo taršos šaltinį. Buvo pastatyta apie 120 m ilgio boninės užtvaros tarp minėtos krantinės bei doko ir ties Vilhelmo kanalu.
Vakar ankstų rytą, 6 val., beveik visas išlietas mazutas buvo surinktas. Dieną teršalų išsiliejimo padarinių likvidavimo darbai dar buvo tęsiami, Uosto direkcijos laivų neprireikė. Nors vakar teršalai grėsmės nebekėlė, vis dėlto buvo laikomasi visų atsargumo priemonių, pastatyta papildomai bonų.
Iš viso pastatyta 210 m paprastųjų uostinių bonų ir 50 m absorbcinių bonų ties Vilhelmo kanalu. Uosto direkcijos Naftos surinkimo ir povandeninių darbų skyriaus viršininko Aleksandro Nikitino teigimu, kadangi buvo plėvelė prie krantinės, tad baimintasi, kad pasikeitus vėjo krypčiai ji nebūtų nunešta į kanalą.
„Ėmėmės visų priemonių, kad į kanalą nepatektų nė lašo mazuto”, – „Vakarų ekspresui” sakė A. Nikitinas. Pasak jo, šiemet tai pirmas didesnis taršos atvejis uoste.
Incidento priežastys vakar dar buvo tiriamos, išsiliejusio mazuto kiekis tikslinamas. Manoma, kad į doką išsiliejo maždaug 5 kubiniai metrai mazuto, tad į akvatoriją jo galėjo patekti mažiau.
Jūrų aplinkos apsaugos agentūros vedėjas Raimondas Šatkauskas vakar dar nieko konkretaus negalėjo pasakyti, nes teršalai tebebuvo renkami. Kai jie bus surinkti ir bus nustatytas išlieto mazuto kiekis, tada bus nustatyta ir žala aplinkai. Agentūra turės nustatyti kaltininką ir pateikti ieškinį. Preliminariais duomenimis, kaltininkas – laivas „Kaduna”. Savo ruožtu Vakarų laivų gamykla turės išsiaiškinti technines incidento priežastis.