Kylanti regiono žvaigždė dar blanki

Net savaitės neiškabėjusi didžiulė reklama su pavaizduotu simboliniu lėktuvėliu – rodykle ir žodžiais „Panevėžys – nauja kryptis” netikėtai dingo iš skydo.

Šios reklamos dingimas keistai sutapo su mieste pasklidusiomis piktomis kalbomis apie veltui švaistomus miesto iždo pinigus.

Kai kuriuos politikus taip pat nemaloniai nuteikė žinia, jog be tarybos atsiklausimo už nemažus pinigus buvo pasamdyta viena viešųjų ryšių firma vien tam, kad patartų, kaip gerinti prastą Panevėžio įvaizdį.

Tik popierinis lėktuvėlis

„Pačiu laiku pamačiau tą reklamą – po kelių valandų ji jau dingo, – džiaugėsi liberalcentristas Valdemaras Jakštas.

Tačiau politikas skundėsi taip ir nesupratęs, ką ta reklama norėta pasakyti.

„Kažkoks popierinis lėktuvėlis. Kur jis skrenda?” – spėliojo miesto tarybos narys.

V.Jakštas manė, kad paprasti panevėžiečiai ir miesto svečiai taip pat vargiai galės suvokti, kas norima pasakyti trumpa fraze ir mažu lėktuvėliu. Žmonės taip ir nesuprasiantys, kur tas Panevėžys skrenda ir ko jis siekia.

Politikas sutiko, kad miesto įvaizdžiui gerinti reikia skirti pinigų. Tačiau išleisti pinigai turėtų rodyti ir rezultatą, o jo kol kas nesimato.

„Parduotuvėje taip pat išleidi pinigų, tačiau už juos tegul ir neypač daug, bet vis tiek šį tą parsineši krepšyje. O čia atrodo, kad pinigai sumokėti, o už juos į krepšį nieko neįdėta. Įvaizdžiui sukurti reikia kažko itin įsimenančio, sukuriančio gerą įspūdį”, – aiškino V.Jakštas.

Liberalcentristas manė, kad šioje srityje nėra kur skubėti – pirma geriau ant žemės atsistoti, o po to jau padebesiais skraidyti.

Priminė ir R.Paksą

„Ta reklama man įspūdžio nepadarė, – teigė ir socialdemokratas Povilas Vadopolas. – Be šimto gramų velnio lašų nieko nesuprasi – Rolando Pakso lėktuvėlis į Stetiškių pusę skrenda, ar kas?”

P.Vadopolui pasidarė įdomu, kiek ši reklama miesto biudžetui galėjo kainuoti. Jis piktinosi, kad miesto taryba apie tai nebuvo informuota ir kad pinigai vėl švaistomi.

„Tikriausiai tokiu būdu valdančioji dauguma nori sureikšminti savo darbų svarbą – prieš rinkimus ji iš anksto žada gyventojus nuvesti pažangos keliu”, – spėliojo miesto socialdemokratų lyderis.

Kadangi reklaminis stendas atrodo nelabai suvokiamas, P.Vadopolas manė, kad tai – supermodernus pažadų pateikimo būdas.

O kad tie pažadai paprastai nevykdomi – tai jau įprastas dalykas.

Pinigų išmetimas į balą

Miesto savivaldybėje taip pat ne visi valdininkai gerai vertina bandymą kurti naują miesto įvaizdį.

Tarybos sekretoriato vyriausioji ryšių su visuomene specialistė Jarda Paukštienė teigė, kad viešųjų ryšių firmos samdymas naujam įvaizdžiui kurti buvo tik pinigų išmetimas į balą.

J.Paukštienė teigė labai nusivylusi pasamdytosios kompanijos darbu, nes naudos iš jo – vieni niekai. Specialistė tik patikslino, kad apie tai sužinojo tada, kai prieš pusmetį atėjo dirbti į savivaldybę, todėl nieko pakeisti buvo jau neįmanoma.

Pasirinko iš aštuonių

Viešųjų ryšių bendrovę dėl miesto įvaizdžio kūrimo dar prieš gerus metus samdyti nusprendė savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių skyrius.

Šio skyriaus vedėja Irma Gritėnienė teigė, kad tą daryti buvo tiesiog privaloma.

„Iki tol nežinojome, kaip vieningai pristatyti miestą. Todėl mums reikėjo specialistų patarimo”, – teigė I.Gritėnienė.

Paskelbus konkursą, dalyvavo net 8 firmos. Iš jų buvo pasirinkta firma, darbuotojos teigimu, turėjusi daugiausia patirties. Tai – „Viešųjų ryšių partneriai”. Jai buvo sutarta už sukurtą rinkodaros programą sumokėti 67 tūkstančius litų. Maždaug pusę tos sumos sudarė gyventojų nuomonių tyrimai.

Nurodė tris kryptis

Gyventojų apklausa tik patvirtino, kad Panevėžio įvaizdį šalyje būtina keisti. Nors patys panevėžiečiai apie savo miestą buvo pakankamai geros nuomonės, tačiau kitų miestų gyventojai – labai prastos. Jie visi manė, kad Panevėžys – dar vis banditų miestas, kad jame baisu gyventi, pasirodyti gatvėse.

Todėl, anot I.Gritėnienės, nedelsiant reikėjo imtis veiksmų tai nuomonei pakeisti.

Viešųjų ryšių firma pasiūlė labai konkrečią programą. Ji nurodė, kad Panevėžys turi skelbtis siekiantis regiono lyderio pozicijos.

Antra, miestas turi pranešti šaliai, kad jame – palanki verslo aplinka, ir taip vilioti investuotojus.

Trečia, mieste turi vykti turiningas viešas gyvenimas ir apie tai turi žinoti visi.

Dar kartą kamantinės gyventojus

Šią programą savivaldybė pradėjo vykdyti nuo šių metų pradžios. Buvo sutelkti visų tarnybų veiksmai vieningai pristatyti miestą kitų akyse. Prie to turėjo prisidėti ir policija, ir turizmo centras, ir kitos organizacijos.

Anot I.Gritėnienės, buvo nuspręsta pasirinkti šūkį: „Panevėžys – nauja kryptis”. Tam reikėjo susikurti ženklą, kuris atspindėtų tą šūkį, ir visur tą ženklą naudoti. Taip, kad jis prigytų, visiems būtų iš karto pažįstamas.

Paklausta, kam tuomet reikia miesto herbo, I.Gritėnienė atsakė, jog jis yra oficialus, o šitas – paprastas, šiltas.

Be to, pasak savivaldybės atstovės, būtiniausiai dar bus pasitikrinta, ar tikrai pasirinkta nauja kryptis garsinti Panevėžiui yra teisinga.

„Mes būtinai atliksime gyventojų apklausą”, – teigė I.Gritėnienė.

Sujungė sena ir nauja

Po pasitarimų su „Viešųjų ryšių partneriais”, pasak I.Gritėnienės, atsirado ir daug naujų renginių, akcijų. Buvo surengta akcija, raginusi miestiečius skirti savo miestui 2 proc. pajamų mokesčio. Jos rezultatai kol kas nežinomi – bus tik rudenį.

Meras Vitas Matuzas neseniai pradėjo rengti verslo pusryčius su įvairių miesto sluoksnių atstovais.

Jau vyko jo susitikimas prie pusryčių stalo su dvasininkais, verslininkais, nekilnojamojo turto firmų atstovais.

Ketinama į klubą suburti kraštiečius, kad šie ką nors gero nuveiktų savo miestui.

Taip pat buvo įjungti ir visi seni renginiai, tačiau jau naujau, ryškiau. Pavyzdžiui, ir anksčiau vyko akcija „Saugi kaimynystė”, tačiau dabar į ją stengiamasi įtraukti daugiau bendruomenės, skirta prizų. Renkant gražiausiai besitvarkantį namą taip pat labiau prisidės savivaldybė.

I.Gritėnienė teigė, kad dar bus padaryta nemažai – bus peržiūrėtas ir savivaldybės firminis stilius, ir reklama, ir suvenyrai, atributika, renginių kalendorius, kompaktinis diskas apie Panevėžį.

„Viešųjų ryšių partneriai” patvirtinę, kad savivaldybė eina teisingu keliu, dalyvaudama verslo mugėse – tiek užsienyje, tiek ir savame mieste.

Mato kylančią žvaigždę

Ką reiškia Panevėžiui nauja kryptis? Ar tai, kad miesto vadovas V.Matuzas iki tol ėjo bloga kryptimi, o nuo šiol pradės eiti gera?

Šis klausimas kiek suerzino I.Gritėnienę. Ji sakė, kad nereikia šio tikslo įsivaizduoti labai primityviai. Tiesiog reikia suprasti, kad miestas nubraukia anksčiau padarytas klaidas ir siekia aukštesnių tikslų.

„Nauja kryptis reiškia, kad miestas kaip kylanti žvaigždė veržliai startuoja Aukštaitijos regione. Kas nustato naują kryptį, tas yra tikrasis lyderis”, – tokias garsias frazes perskaitė I.Gritėnienė, matyt, iš „Viešųjų ryšių partnerių” parengtos programos.

I.Gritėnienė teigė, kad iki šiol niekas nekūrė naujo miesto įvaizdžio. O kaip kurti jį, jei negalėsi atitrūkti nuo seno požiūrio.

Suabejojus, ar kylanti žvaigždė – vykęs epitetas Panevėžiui, kai miestas ypač dabar stovi ant didžiulės krizės slenksčio, su baime žvelgdamas į galimą „Ekrano” bankrotą, pašnekovė teigė, kad taip lyginti negalima. Visko gali nutikti, tačiau siekti reikia teigiamiausio.

Pirmas blynas prisvilo

Viešųjų ryšių skyriaus vadovė aiškino, kad reklaminio stendo nukabinimas visiškai nesusijęs su galima oponentų kritika.

„Mes tik pabandėme pažiūrėti, kaip pavyko. Pamatėme, kad nelabai – pernelyg tuštokas plotas, todėl dabar jį paįvairinsime spalvingomis nuotraukomis”, – aiškino Viešųjų ryšių skyriaus vedėja.

Naująjį Panevėžio simbolį – ženklą „lėktuvėlį” kūrė „Lukrecijos” firma. Šis ženklas visiems patikęs, jį iš daugelio pasiūlytų pasirinko ir savivaldybės šios srities specialistai – vyriausiasis dizaineris, vyriausiasis architektas.

„Tikimės, kad ženklą įsisąmonins ir visi panevėžiečiai, jis jiems taps savas”, – vylėsi I.Gritėnienė.

Taip pat savivaldybės atstovė priminė, jog ženklas bus oficialiai pristatytas galbūt dar prieš rugsėjį vyksiantį miesto gimtadienį, o gal per jį.

I.Gritėnienė neslėpė jaudinimosi dėl galimos kritikos. Ji teigė, kad jei spauda iškritikuos šią viešųjų ryšių programą, tai vienu ypu nubrauks pusę nuoširdaus valdininkų darbo.

Limina Kepalaitė,

www.panrytas.lt

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.