Kauno senamiestis netenka šaligatvių

Kauniečiai vis garsiau piktinasi ant siaurų senamiesčio šaligatvių įrengtais laiptais. Juos apeiti turintiems pėstiesiems kyla grėsmė patekti po automobilių ratais.

Laikinosios sostinės senamiestį ilgus metus kamuoja didelės problemos. Vis dar nerandama sprendimo dėl verslo sąlygų šioje miesto dalyje, iš mirties taško beveik nejuda kompleksinio restauravimo darbai. Daugelio netenkina ir transporto srautų reguliavimas, mat pagrindinė senosios miesto dalies magistralė jau kelis dešimtmečius atiduota pėstiesiems, tad didžiausias krūvis tenka kelioms siauroms ir šiuolaikinėms reikmėms nepritaikytoms gatvelėms.

Skundžiasi netvarka

Šiomis dienomis į viešumą iškilo dar viena rimta bėda. Kauniečiai vis garsiau piktinasi ant siaurų senamiesčio šaligatvių įrengtais laiptais. Juos apeiti priverstiems pėstiesiems kyla grėsmė patekti po greta važiuojančių automobilių ratais. Tai ypač aktualu siaurais Daukšos, Valančiaus ar Raguvos gatvių šaligatviais vaikščiojantiems kauniečiams ir miesto svečiams. Apeiti prie parduotuvių ir kavinių įrengtus laiptus ne tik nepatogu, bet net pavojinga.

„Netvarka siaubinga. Niekas nepagalvoja apie mamas su vežimėliais! Juk čia iki nelaimės tik vienas žingsnis”, – LŽ sakė netoli gyvenanti dviejų mažylių mama. Ji prisipažino, kad kaskart rizikuoja keliaudama į šalia įsikūrusią maisto prekių parduotuvę.

Moteriai antrino ir jau beveik 30 metų Daukšos gatvėje gyvenantis ponas Rimantas. „Mašinų tiek, kad žmogus eini kaip į magistralę, o kur dar barų durys! Taip ir šokinėji nuo grindinio ant šaligatvio ir atgal. Ypač sunku vyresniems žmonėms”, – sakė jis.

Verslininkai gudrauja

Rūpesčiai prasidėjo dar vadinamaisiais laukinio kapitalizmo laikais – 1995-1999 metais, kai dauguma senamiesčio pirmų aukštų buvo pritaikoma komercijai. Tuomet reikalauta įrengti atskirus įėjimus.

Tai, kad siaurus senamiesčio šaligatvius „okupavę” laiptai yra įsisenėjusi problema, pripažįsta ir miesto urbanistai. Jų teigimu, greta siaurų šaligatvių įsikūrusių parduotuvių savininkai privalo laiptus įrengti ne lauke, o įstaigos viduje.

Negana to, dauguma praeiti trukdančių laiptų įrengti nelegaliai, jie neatitinka ir keliamų reikalavimų. Tačiau kai kurie leidimo statyti laiptus negavę verslininkai mėgina gudrauti ir randa tikrai įdomių įstatymo apėjimo būdų.

„Matome tuos pažeidimus, tačiau daugeliui jų galioja senaties terminas. Kas imsis taisyti senas klaidas? Tai galėtų padaryti tik teismai. Verslininkai rado įdomių išeičių – pavyzdžiui, paskutinis laiptelis grindinio nesiekia, vadinasi, ir pažeidimo nėra”, – LŽ sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėjo pavaduotojas Rytis Petras Strimaitis.

Pasigenda kontrolės

Jo teigimu, savivaldybės valdininkai atsidūrė „ties riba tarp vienų ir kitų asmenų teisių”. Juk nemenkus pinigus į patalpas investavę verslininkai turi teisę rūpintis savo verslu. Lygiai tokias pat teises turi ir pėstieji, kurie nori jaustis saugiai.

R.P.Strimaičio teigimu, sprendžiant šią opią problemą, aktyvesnės nelegalių laiptų kontrolės senamiestyje turėtų imtis už statybų priežiūrą atsakingi Kauno apskrities viršininko administracijos atstovai.

Urbanistas pripažino, jog galima siūlyti uždrausti eismą Daukšos gatvėje, kad kauniečiai galėtų ramiai vaikščioti ja, o ne siaurais šaligatviais. Tiesa, vargu ar tai išspręs transporto srautų laikinosios sostinės senamiestyje problemas. Juoba kad pėstieji nejaukiai jaučiasi ir kitose gatvėse.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.