Savęs verslo vandenyse negailintys vyrai atsipalaiduoja ir teigiamų emocijų pasisemia prie galingo automobilio vairo.
Rūpesčiai užsimiršta, kai iki „dugno” nuspaudžiamas akceleratoriaus pedalas, o spidometro rodyklė šokteli iki 300 kilometrų per valandą greičio padalos. Kalbinti galingų automobilių savininkai šypsosi: „Išvystęs tokį greitį, pradeda kilti lėktuvas”.
Kelis šimtus tūkstančių litų kainavusiais automobiliais jų savininkai nesipuikuoja. Tačiau neslepia, jog rinkosi tokį, kuris atitiktų jų charakterį ir gyvenimo ritmą. Vyrai nebijo savo pirkinių vadinti tobulais. Tiesa, šis žodis netinka prakalbus apie ekonomiškumą. Galingi automobiliai 100 kilometrų suryja iki 30 litrų degalų.
Vienintelis Lietuvoje
Jau daugiau nei mėnesį klaipėdiečių žvilgsnius prikausto gatvėmis skriejantis žinomo uostamiesčio verslininko, bendrovės „Mūsų laikas” valdybos pirmininko Rimanto Cibausko vairuojamas „Bentley Continental GT”.
„Visuomet jaučiau simpatiją angliškiems automobiliams. „Bentlis” taip pat pagamintas laikantis šios šalies tradicijų. Renkantis šį modelį, galima sakyti, likimas iškrėtė pokštą. Pirmą kartą „bentliu” susižavėjau Londone. Antrą kartą jį pamačiau netikėtai. Vaikščiojau Stokholme ir vienoje iš gatvių vyko šio modelio prezentacija. Tuomet ir nusprendžiau, kad šis automobilis yra man skirtas”, – prisiminęs šypsojosi R.Cibauskas.
Savąjį „bentlį” klaipėdietis prieš mėnesį įsigijo Vokietijoje, Miunchene esančiame salone. Tokio modelio automobilis yra vienintelis Lietuvoje. Jis pagamintas šiais metais. Pats R.Cibauskas tokį „bentlio” modelį vadina sportinio automobilio ir sedano hibridu.
Verslininkas prisipažino, jog dar nespėjo išbandyti visų naujojo pirkinio techninių savybių. Spidometre nurodyta, jog automobilis gali išvystyti 340 kilometrų per valandą greitį. R.Cibauskas kol kas yra paspaudęs tik iki 250 km/h. „Nors greitis didelis, vairuojant jo beveik nejaučiu. „Bentlis” tvirtas – jis sveria daugiau nei 2 tonas”, – automobilio technines savybes vardijo R.Cibauskas.
„Bentlio” galingumas siekia 560 arklio galių. Jis įsibėgėja per 4 sekundes.
Pasikrauna adrenalino
Lietuvos keliais važinėja ir daugiau egzotiškų mašinų. Jais dideliu greičiu skrieja ir tik du šalyje esantys „Lamborgini” automobiliai. Vienas iš jų priklauso bendrovės „Kauno grūdai” direktoriui Tautvydui Barščiui, kitas – Palangos verslininkui, bendrovės „Du broliai” bendrasavininkiui Andriui Jankauskui. Pastarojo „Lamborgini” yra naujesnis, pagamintas tik praėjusiais metais.
A.Jankauskas neslėpė, jog įsigyti šį automobilį paskatino gyvenimo būdas. Norėjosi turėti automobilį, kuris atitiktų charakterį. Be to, šis modelis buvo ir nedidelė svajonė.
„Lamborgini” techninės savybės išties įspūdingos. Apie 600 arklio galių turintis automobilis 200 km/h greitį pasiekia per 6 sekundes. Maksimalus automobilio greitis – 360 kilometrų per valandą.
A.Jankauskas prisipažino, jog yra skriejęs 300 km/h greičiu. „Daugelis galvoja, jog Lietuvos keliai galingiems automobiliams nėra tinkami, esą čia nėra kur įsibėgėti. Tačiau 300 km/h greičiu galima skrieti ir keliu Palanga – Klaipėda”, – kalbėjo verslininkas.
Jo žodžiais, pojūčius, kurie apima skriejant tokiu greičiu, labai sunku nusakyti. Viena aišku – adrenalino dozė garantuota. Be to, greitis A.Jankauskui padeda atsipalaiduoti. Rūpesčius tenka pamiršti, nes reikia susikoncentruoti vairavimui.
Nepasižymi ekonomiškumu
Galingais automobiliais važinėjantys vyrai neslėpė, kad šie yra labai neekonomiški. „Ypač dabar, kai taip brangsta benzinas”, – sakė R.Cibauskas.
Ir „bentlis”, ir „Lamborgini” 100 kilometrų sunaudoja beveik 30 litrų degalų. „Lamborgini” praėjusiais metais buvo pripažintas pačiu neekonomiškiausiu automobiliu.
Egzotiškų automobilių savininkams, net norint pakeisti tepalus, tenka važiuoti į kitas šalis. Lietuvoje nėra retų automobilių aptarnavimo centrų. „Bentley” aptarnaujamas Miunchene, o „Lamborgini” – Hamburge.
Įkūrė klubą
Galingus ir šalyje egzotiškus automobilius turintys vyrai prieš kelerius metus įkūrė Lietuvos „Rolls – Royce” klubą. Šiuo metu jam priklauso apie 30 narių. Visi jie serga pomėgiu galingiems ir gražiems automobiliams. „Klubo narius vienija supratimas, jog automobilis yra meno kūrinys. Tai inžinerijos ir grožio sintezė”, – sakė klubo vadovas Stasys Brundza.
Klubo narių daugumą sudaro verslininkai. Tarp jų yra ir gerai visiems pažįstamų veidų. Neįprastų automobilių mėgėjai vairuoja „poršus”, „bentlius”, kitus Europoje bei Amerikoje pagamintus automobilius.
S.Brundzos žodžiais, lietuviškai akiai neįprastų automobilių mūsų šalyje nuolat daugėja. Jis teigė tikįs, jog po dešimties metų „bentliai” ar „Lamborgini” šalyje taps įprastu reiškiniu. Egzotiškų automobilių savininkus vienijančio klubo gretos nuolat gausėja. Tai, anot S.Brundzos, reiškia, jog Lietuvos žmonės įsigyja vis daugiau galingų ir neįprastų automobilių.
Virginija Spurytė