Tarpmiestiniais autobusais bei traukiniais keliaujantys klaipėdiečiai veltui tikisi, kad brangstant šių transporto priemonių bilietams kelionės taps nors kiek patogesnės.
Kelių žvaigždučių komfortabilių autobusų privalumais ir išskirtinėmis paslaugomis džiaugiasi tik važiuojantys į didžiausius Lietuvos miestus ar užsienį. Į mažesnius miestelius vykstantys uostamiesčio gyventojai turi tenkintis savo amžių atgyvenusiais autobusų parko veteranais ikarusais.
Keliolika litų primokėję už vietą aukščiausios klasės vagone, komfortu mėgaujasi ir turtingesni traukinių keleiviai. Taupantieji priversti dusti bei šluostytis prakaitą daugiavietėse kupė ar net dalį kelionės praleisti traukinio koridoriuose.
Šokiravo komposteriai
Vasarą itin dažnai Klaipėdos autobusų parko bei geležinkelio stoties paslaugomis besinaudojantiems klaipėdiečiams kelionės tampa vis labiau varginančios. Autobusų bei traukinių keleiviai piktinasi, kad augant šių transporto priemonių bilietų kainoms paslaugų kokybė negerėja.
Karštą dieną keleiviams neretai ne tik nepasiūloma, pavyzdžiui, atsigaivinti vėsiais gėrimais, bet net ir atsisėsti.
Savaitgaliais ir per šventes pas gimines ar draugus į mažesnius miestelius vykstantiems ar į uostamiestį grįžtantiems klaipėdiečiams tenka ne vieną dešimtį kilometrų įveikti stovint, prisispaudus prie pakeleivių sausakimšame autobuse.
Uostamiestyje studijuojantis ir dažnai Biržuose giminaičius bei draugus lankantis Vincas jau įprato dalį šešias valandas trunkančios kelionės praleisti ant kojų.
Vaikiną stebina kitas dalykas, kurio tolimojo susisiekimo maršrutų autobusuose šiaip neturėtų būti – komposteriai. Vinco teigimu, iki Biržų per visą Lietuvą tenka važiuoti ir tokiais pat autobusais, kurie kursuoja Klaipėdoje 5 maršrutu.
Prestižiniai – turistams
Klaipėdos autobusų parke yra tik penki komfortabilūs, tolimoms kelionėms pritaikyti autobusai. Keturi iš jų įvertinti keturiomis žvaigždutėmis, žyminčiomis aukščiausią kategoriją. Vienas sertifikuotas trimis žvaigždutėmis.
Žvaigždutėmis pažymėtais patogiais sėdėti ir prigulti, puikiai vėdinamais, su įrengtais tualetu ir mini virtuvėle autobusais važiuoti laimės turi tik vykstantieji į Vilnių, Kauną ar užsienio šalis – Vokietiją, Latviją, Estiją, Rusiją.
Prestižiniai autobusai skolinami ir kruiziniais laivais į uostamiestį atplaukiantiems turistams vežioti.
Pasak Klaipėdos autobusų parko Eksploatacijos skyriaus direktoriaus Gintauto Mockevičiaus, naujausi parko autobusai, skirti tolimiesiems reisams, pagaminti 1998 metais. Po Klaipėdos, Telšių, Tauragės apskritis keliaujantieji aptarnaujami senesniais autobusais – net 1990-aisiais pagamintais vengriškais ikarusais.
Siūlo kavos ir dešrelių
Eksploatacijos skyriaus vadovo teigimu, kol kas tarptautinių reisų autobusų bilietai nepabrango. Prestižiniais autobusais į užsienį ar šalies didmiesčius vykstantiems klaipėdiečiams nereikia primokėti ir už žvaigždutes. Pavyzdžiui, kelionė iki Vilniaus komfortiškiausiu autobusu kainuos tiek pat, kiek ir mažiau patogiu.
Patogiausių autobusų keleiviams tenka primokėti tik už papildomas paslaugas – maistą, gėrimus. Ilgos kelionės metu kramsnoti įpratę klaipėdiečiai gali nesirūpinti, kad čia liks alkani. Autobuse įrengtoje virtuvėlėje šildomos dešrelės, verdama kava, galima įsigyti vėsių gaiviųjų gėrimų, šokolado, sausainių.
G.Mockevičius pasakojo, kad anksčiau keleiviams buvo siūloma paskanauti ir karštos sriubos, tačiau tai nebuvo paklausus patiekalas. Kiek visa tai kainuoja, vadovas neužsiminė, tačiau pripažino, kad autobuse siūlomam maistui taikomas antkainis.
Neprestižiniais autobusais keliaujantiems žmonėms pasiūloma nebent kavos. Tačiau karštomis vasaros dienomis šio gėrimo keleiviai nepageidauja.
Už komfortą – litai
Traukiniais pigiau keliauti mėgstantiems klaipėdiečiams suteikiama dar mažiau paslaugų.
Šią vasarą po Lietuvą keliauti populiariausiais II klasės vagonais jaunimas iki 25 metų gali už pusę kainos. Todėl dažnai, ypač savaitgaliais, laisvų vietų trūksta ne tik aštuonvietėse kupė, bet ir koridoriuje.
Į magistro studijas Vilniuje įstojusi Kristina pasakojo, kad penktadienį grįždama į Klaipėdą traukinio koridoriuje vos rado vietos kojai pastatyti. Apie trečdalį kelio prieš pat traukiniui išvykstant įlipusiai merginai teko praleisti stovint.
Patogiau – šešiavietėse, keturvietėse ar dvivietėse kupė, kuriuose važiuoja I klasės ir liukso vagonų keleiviai. Tiesa, už komfortą tenka primokėti kelis ar keliolika litų.
Restoranas – svajonė
Klaipėdos geležinkelio stoties Keleivių aptarnavimo centro viršininkės pareigas laikinai einančios Daivos Venckienės teigimu, kelionė iki Vilniaus II klasės vagone kainuoja 39,10 Lt. I klasės vagonų keleiviai už bilietą moka 46,50 Lt, o lepiausi klaipėdiečiai, pripažįstantys tik liukso vietas, – 53,90 Lt.
Užkąsti ar atsigaivinti sumaniusiems keleiviams tenka nusivilti – vagonų-restoranų būna tik kine. Po Lietuvą riedančiuose traukiniuose su nemenku antkainiu galima įsigyti kavos, arbatos, mineralinio bei saldumynų, kartais – ir ledų.
Tiek karštos kavos ar arbatos puodelis, tiek atšaldytas mineralinis (su angliarūgšte ar be) čia kainuoja 1,80 Lt.
I klasės ir liukso vagonų keleiviai paskaityti šviežių laikraščių ir užkąsti gauna nemokamai. Sausą davinį I klasės keleiviams, anot D.Venckienės, sudaro kava, saldainiai, sausainiai, riešutų pakelis.
Liukso vagone važiuojantieji gauna tokį patį maisto rinkinėlį, tik jį sudarantys gaminiai yra brangesni, geresnės kokybės.
Julija Gural