Milžinišką pakilimą išgyvenančio Italijos kino laikotarpiu populiarusis „Fiat Nuova 500” automobilis tapo rekordininku, atlikęs „vaidmenis” nesuskaičiuojamoje galybėje kino juostų. „Nuova 500” modeliui iš dalies atitenka laurai dėl gimstamumo padidėjimo septintą praeito amžiaus dešimtmetį. Mat jaunos šeimos galėjo sau leisti turėti porą vaikų, kuriems vietos atsirado ant „Nuova 500” galinės sėdynės, ne taip, kaip senajame dviviečiame „Topolino”!
Kėbulas – berėmis laikantysis, visų ratų pakaba – nepriklausoma. Gale įrengtas 479 kūb. cm darbo tūrio oru aušinamas 2 cilindrų variklis (pirmas toks „Fiat” istorijoje) sumontuotas taip, kad paliktų vietos galinei sėdynei. Labai maži (disko skersmuo tik 10 colių) ratai atsidūrė pačiuose kėbulo kampuose. Todėl ratų arkos nekliudė optimaliai panaudoti dugno plotą. Ant priekinės pakabos – viršutinės A formos skersinės svirtys ir apatinė skersinė lingė, užpakalinių ratų pakaba – su cilindrinėmis spyruoklėmis ir įstrižomis svirtimis. Tiesa, vietos bagažui nebeliko – po priekiniu gaubtu vos tilpo degalų bakas, atsarginis ratas ir įrankiai.
Atvėsino įkarštį
Deja, silpnas – vos 13,5 AG variklis – greitai „ataušino” pirmųjų pirkėjų įkarštį. Tad „Fiat” nieko nelaukdamas ėmėsi modernizavimo. Tų pačių 1957-ųjų rudenį pateikiamas „pataisytas” variantas su 15 AG varikliu, galintis įsibėgėti iki 90 km/h. Automobiliukas įrengtas spartietiškai – be starterio, variklis paleidžiamas staigiai patraukus rankenėlę su aplink smagratį apvyniotu lynu, stogo vidurinė dalis – iš brezento, su pleksiglazo galiniu stiklu, suvyniojama, prietaisų vos trys. Tačiau kaip smagu juo važiuoti!
„Sodininkė”
1960 metų „Fiat Nuova 500” modernizuojamas. Brezentinį tentą pakeičia varžtais prisukamas metalinis stogas, o variklio pajėgumus padidinus iki 17,5 AG, „penkiašimtasis” pagaliau pasiekia 100 km/h greitį ir dar labiau išpopuliarėja. Naujuoju „Giardiniera” modeliu su universaliu kėbulu, turėjusiu kiek ilgesnį ir aukštesnį stogą, galėjo važiuoti 4 suaugę keleiviai, tiesa, ne itin patogiai. Esminis pakeitimas konstrukcijoje – variklis paguldomas ant šono, o virš jo įrengiamas krovinių skyrius, kurį nesunkiai galima gerokai padidinti, sulanksčius galines sėdynes. 1965 metais „penkiašimtasis” dar kartą modernizuojamas – iki 18 AG padidėja variklio galia, prieš eismą atsidarančios durelės pakabinamos įprastai, varžtais prisukamas stogas pradedamas štampuoti iš vieno lakšto ir surenkant privirinamas prie kėbulo šonų.
Paskatino gimstamumą
„Fiat Nuova 500” šlovės laikotarpiu milžinišką pakilimą išgyveno ir Italijos kinas. Tad populiarusis automobilis tapo rekordininku, būdamas kaip „aktorius” užfiksuotas nesuskaičiuojamoje galybėje kino juostų. Dar teigiama, kad „Fiat Nuova 500” Italijoje septintą dešimtmetį netgi prisidėjo prie gimstamumo padidėjimo. Mat jaunos šeimos galėjo sau leisti turėti porą vaikų, kuriems vietos atsirado „Nuova 500” gale, ne taip, kaip senajame dviviečiame „Topolino”! Iš viso iki gamybos pabaigos 1976 metais dienos šviesą išvydo per 3,702 mln. „Nuova 500” automobilių. Jų gamybos buvo atsisakyta ne sumažėjus paklausai, greičiau dėl konstrukcijos nebeatitikimo naujųjų pasyvios saugos reikalavimų. Automobilį „Nuova 500” pakeitė „Fiat 126” – saugesnis, greitesnis, tačiau neišlaikęs savotiškos „penkiašimtojo” skleidžiamos charizmos. Šiandien specializuotos įmonės nedidelėmis serijomis senuosius „Nuova 500” perdirba į sportinius bei atvirus „paplūdimio” automobilius, išlaikančius stabilią paklausą. Retro stiliaus automobiliams tampant madingais, „Fiat” siekis atgaivinti populiarųjį „Nuova 500” nauju techniniu lygiu gali tapti labai sėkmingu koncerno žingsniu.