Į pokalbį apie saugų eismą Lietuvos automobilių kelių direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos buvo susirinkę valstybinius kelius prižiūrinčių visų vienuolikos įmonių vadovai
Rūpestis keliais, jų saugumu neatslūgsta, stengiamasi nuveikti kuo daugiau, o laikas negailestingai bėga – jau baigėsi pirmas šių metų ketvirtis. Kelininkai per susitikimą jau rėmėsi dviejų pirmų mėnesių statistika. Per pirmus du metų mėnesius Alytaus regiono keliuose žuvo 3 žmonės (pernai per tą patį laikotarpį – 10), Kauno regione – 15 (pernai – 23), Klaipėdos – 7 (12), Marijampolės – 8 (4), Panevėžio – 7 (6), Šiaulių – 9 (9), Tauragės – 1 (8), Telšių – 6 (5), Utenos – 5 (5), Vilniaus – 25 (16). Iš viso per pirmus du mėnesius Lietuvoje žuvo 86 (pernai – 98) žmonės. Priežastys, dėl kurių įvyksta avarijos ir žūva žmonės, vis tos pačios: viršytas saugus greitis, girtas prie vairo, neturintis pažymėjimo ir patirties vairuotojas. Nemokšiškumas valdant transporto priemonę ir nebaudžiamumas keliuose nuolat intensyvėjančiam eismui Lietuvoje tebekelia rimtą pavojų. Net šviesoforais reguliuojamos kelių sankryžos jau tapo viena pagrindinių eismo įvykių ir žūčių vietų.
Padeda įgyti žinių
Inžinerinės priemonės – lygios asfaltbetonio dangos, jų ženklinimas, sankryžų rekonstrukcija, įspėjamųjų ženklų, stendų statymas – pagal šiandieninius reikalavimus jau neatsiejamos nuo šviečiamosios veiklos – straipsnių aktualiausiomis saugaus eismo temomis spaudoje, pokalbių televizijos ir radijo laidose, intensyvaus klipų prieš eismo pažeidėjus demonstravimo komunikacinėmis ryšio priemonėmis. Inžinerines ir šviečiamojo darbo priemones Lietuvos automobilių kelių direkcija nuo praėjusių metų jau taiko kompleksiškai. Taip bandoma sukurti ne tik šiuolaikišką europinę infrastruktūrą keliuose, bet ir padėti žmonėms įgyti būtinų saugaus eismo žinių, paaiškinti, kaip reikia elgtis, ką daryti, kad jie būtų saugesni.
Avaringiausi židiniai
Valstybinius kelius prižiūrinčiose regioninėse kelių įmonėse galvojama, kaip sukurti saugų eismą ir šviečiamąją veiklą propaguojančių specialistų struktūrą. Manoma, kad ateityje greta regionų kelių įmonių direktorių pavaduotojų etatų atsiras lygiavertė saugaus eismo ir šviečiamosios veiklos specialistų pareigybė, kad kelininkų gamybinė veikla būtų susieta ir su transporto priemonių sraute žmogaus saugą užtikrinančiu darbu. To reikalauja šiandieninė situacija. Kaip visuomet, daug avarijų įvyksta didžiųjų Lietuvos miestų prieigose, kur baigiasi magistraliniai keliai ir vis telkiasi transporto priemonių srautas, nes ten lyg kelių sankryžose vairuotojai renkasi: važiuoti į miestą ar jį aplenkti. Tačiau ryškėja tendencija, kad ne tik magistraliniuose keliuose, kur eismas intensyviausias, įvyksta avarijos ir žūva žmonės, – avaringiausiais židiniais tampa krašto keliai. Per du šių metų mėnesius Lietuvoje užfiksuoti 904 eismo įvykiai.