Tinklus jungti per anksti

Belgų brolių Ortizų ir finansinio investuotojo „Citigroup” valdomas mažmeninės prekybos tinklas „Iki”, kuris neretai spaudoje įvardijamas kaip potencialus kitų tinklų perėmimo taikinys, dar jaučiasi neišnaudojęs visų savo plėtros galimybių.

„Iki” generalinio direktoriaus Aido Mackevičiaus vertinimu, Lietuvos rinka vis dar yra dinamiška, sparčiai auganti, todėl neatėjo metas jėgų konsolidavimui.

„Šių metų pradžios rezultatai rodo, kad mūsų augimas yra labai spartus. Spėju, kad jis bus vienas didžiausių tarp Lietuvos mažmeninės prekybos tinklų”, – BNS sakė A.Mackevičius.

„Dar neatėjo metas susijungimams. Kai augimas bus išnaudotas, tikriausiai tuomet bus pradėta žvalgytis į konkurentus”, – sakė „Iki” vadovas.

A.Mackevičiaus teigimu, vienas iš „Iki” ir „Leader Price” tinklus valdančios bendrovės „Palink” savininkų yra finansinis investuotojas „Citigroup”, todėl jis anksčiau ar vėliau norės parduoti turimas akcijas. Tiksli „Citigroup” valdoma „Palink” dalis neskelbiama. Teigiama, kad paketas yra nemažas, tačiau ne kontrolinis.

Kada ir kaip „Citigroup” gali parduoti „Iki” akcijų paketą, nežinoma.

Žiniasklaidoje maždaug keli metai netyla kalbos, kad „Iki” tinklą norėtų pirkti ketvirtas pagal dydį šalies mažmeninis tinklas „Rimi”, priklausantis Švedijos „ICA Baltic”.

„Kalbos negali taip ilgai tęstis. Jei joms būtų pagrindo, sandoris tikriausiai jau būtų įvykęs”, – sakė A.Mackevičius.

Prekybos tinklo „Iki” apyvarta pernai, palyginti su 2005-aisiais, preliminariais duomenimis, išaugo ketvirtadaliu ir siekė 1,7 mlrd. litų (su pridėtinės vertės mokesčiu). 2007 metais planuojama tinklo apyvarta – daugiau nei 2 mlrd. litų.

Šiuo metu „Iki” Lietuvoje ir Latvijoje priklauso apie porą šimtų prekybos centrų.

Šiemet „Iki” planuoja apie 200 mln. litų investicijų. A.Mackevičiaus teigimu, investicijoms įmonė naudoja savo bei akcininkų lėšas.

Lietuvos rinkoje didžiausias yra „Vilniaus prekybai” priklausantis tinklas „Maxima LT”, antrasis – „Iki”, o trečioji – „Norfa”.

Konkurencijos tarybos tyrimo duomenimis, „Maxima LT” Lietuvos rinkoje 2005-aisiais turėjo 1,1 proc. daugiau nei prieš metus – 32,2 proc. rinkos ir išlaikė lyderio pozicijas. „Palink” priklausantis „Iki” 2005 metais valdė nepakitusią 14,1 proc. rinkos dalį.

Tuo tarpu trečioje vietoje liko „Norfa”, turinti 12,4 proc. rinkos. „Rimi”, 2005 metais užėmė 6 proc. Lietuvos mažmeninės prekybos rinkos, arba 0,2 procentinio punkto mažiau negu prieš metus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.