Dvigubas teatro teatre žaidimas

Į Kauno muzikinio teatro sceną vėl žengia ilgą laiką grynai amerikietišku žanru vadintas miuziklas: penktadienį ir šeštadienį rodoma premjera „Bučiuok mane, Keit”

Publiką „Kabaretu” papirkusi komanda, vadovaujama režisieriaus Aido Giniočio, šįkart žiūrovams pristato kompozitoriaus Collo Porterio „Bučiuok mane, Keit”.

Skirtingi muzikos kūriniai

Šio miuziklo premjera įvyko 1948 metais Niujorke, pelnė net penkis Amerikos teatro „Tony „apdovanojimus, išlaikė populiarumo egzaminą, tačiau kauniečiai įsigijo prieš aštuonerius metus atnaujintą, gerokai modernesnę miuziklo versiją. Puikią orkestruotę jai parengė amerikiečių džiazo garsenybė Donas Sebesky, beje, už ją pelnė „Tony” apdovanojimą.

Spektaklio dirigentas Julius Geniušas šias dvi miuziklo redakcijas (1948 ir 1999 metų) vadina visiškai savarankiškais ir skirtingais muzikos kūriniais. „Orkestro skambesys skirsis nuo visų iki šiol teatre atliekamų miuziklų, jis bus maksimaliai priartintas prie autentiško miuziklinio skambesio”, – sakė dirigentas.

Istorija apie du artistus

Miuziklo siužetas – tai istorija apie du teatro artistus, buvusius sutuoktinius Lili Vanesi ir Fredą Grehemą. Jie susitiko teatro scenoje kurdami pagrindinių herojų Petručijaus ir Katarinos vaidmenis Williamo Shakespeare’o pjesėje „Užsispyrėlės sutramdymas”. Pjesės herojų elgesys labai artimas audringiems pačių artistų tarpusavio santykiams. Taigi pagrindinis miuziklo „Bučiuok mane, Keit” akcentas – dvigubas teatro teatre žaidimas. „Vietomis jau nebesuprasi, kur vaidinimas, o kur tarpusavio santykių aiškinimasis. Toks teatras teatre man labai patraukli žaidimo priemonė, kurią, manau, mielai priims žiūrovas, mėgstantis pasižvalgyti po tariamą užkulisių gyvenimą”, – sakė režisierius Giniotis.

Aistrų sūkuryje

Pagrindinius vaidmenis kuria Aušra Cicėnaitė, Viktorija Streiča, Darius Meškauskas, Raimondas Baranauskas, Keistuolių teatro aktorius Andrius Kaniava bei populiarusis Deivis (Deivydas Norvilas).

„Čia viskas padvigubinta: meilė, neapykanta, praradimo bei atradimo džiaugsmas, ir vien dėl to, kad mes, esantys scenoje, asmeninių aistrų sūkuryje, nebejaučiam ribos tarp realybės ir teatro ir viską suplakam į viena. Kaip aktorė, aš su šiuolaikinio vartotojo pasitenkinimu priimu man suteiktą profesinę „du viename” pakuotę – vaidinti šiuolaikinę pjesę ir Shakespeare’o komediją viename spektaklyje. Ir visa tai pateikti su miuziklo „padažu”, – sakė pagrindinės herojės vaidmenį kurianti Streiča. Ir prisipažino, kad jai tai nauja kūrybos pakopa ir savo jėgų patikrinimas.

Šioje scenoje – antrąkart

Kauno muzikinio teatro scenoje debiutuojantis Deivis neslėpė, kad bene sunkiausia derinti ekspresyvų šokį ir dainavimą. „Patikėkite, po tokių epizodų visi esame tiesiog „perdžiūvę”, prisibrauti prie vandens neįmanoma – tokia eilė”, – valiūkiškai šypsojosi vienas populiariausių šalies atlikėjų.

Kauniečių pastatymas „Bučiuok mane, Keit”, pasakojantis apie griūvančio spektaklio gelbėjimą, žaižaruoja komiškumu, temperamentu, dinamika, spalvomis bei kontrastais. Beje, šioje scenoje buvo pastatytas ir klasikinis miuziklo variantas. 1968 metais jį sukūrė režisierė Aldona Ragauskaitė, dirigentas Stasys Čepinskis ir dvi to meto operos primadonos Jonė Ragaišytė ir Stasė Repečkaitė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.