Seimas nepritarė įstatymo pataisoms, numatančioms mokesčio lengvatas naujus automobilius perkančioms įmonėms. Tiesa, parlamentarai dar prie šio klausimo turės grįžti.
Seime kuris laikas svarstoma, ar verta keisti Pridėtinės vertės mokesčio įstatymą. Jei būtų priimtos siūlomos pataisos, naujus lengvuosius automobilius perkančios įmonės galėtų susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį (PVM).
Vakar parlamentarai nepritarė siūlymui PVM grąžinti naujus automobilius perkančioms įmonėms. Daugeliui jų užkliuvo tai, kad įstatymo pataisoje neribojama maksimali perkamo automobilio vertė.
Reikia ribų
Tiek Vyriausybė, tiek Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlo nustatyti maksimalią 130 tūkst. litų automobilio kainą, nuo kurios būtų grąžinamas PVM. Šie siūlymai kol kas neįregistruoti kaip įstatymo pataisos, tad vakar parlamentarai už juos negalėjo balsuoti. Tačiau Seimo nariams suskubus juos įtraukti į įstatymų pataisas, dar kitą savaitę naujus automobilius perkančios įmonės gali išgirsti žinią, jog joms bus grąžintas PVM.
Seimo narys Pranas Vilkas yra įregistravęs to paties Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisas. Tik jose siūloma PVM grąžinti ne tik už lengvuosius, bet ir už visureigių kategorijai priskiriamus automobilius. Vilkas įstatymo pataisoje nenumato automobilių kainų ribojimo. Seimo nariai gali teikti pataisas Vilko siūlomai Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisai. Tad išlieka tikimybė, kad įmonėms bus leista susigrąžinti PVM.
Du lazdos galai
„PVM įstatymo pataisa turi du galus: ją priėmę padėtume atnaujinti automobilių parką. Tačiau dėl įstatymo projekte numatytos lengvatos biudžetas netektų 87 mln. litų. Šiuos pinigus būtų kur racionaliau panaudoti. Dėl tokios įstatymo pataisos piliečiams nei šilta, nei šalta”, – mano Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Jonas Lionginas.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Lukas Vosylius teigia, jog naujų automobilių pardavėjai yra už tai, kad įstatyme nebūtų numatyta automobilio maksimali vertė. Pasak Vosyliaus, esama verslininkų, kurių salonuose 130 tūkst. litų kainuojančių automobilių iš viso nėra. Tokie verslininkai, pašnekovo teigimu, nerimauja, kad nustačius maksimalią automobilių kainą daugelis klientų juos aplenks – eis pas tuos pardavėjus, kurie siūlo pigesnes mašinas, mat taip galės susigrąžinti PVM. Tačiau Vosylius pripažįsta, kad nustatyta maksimali automobilių vertė geriau, nei neturėti jokios lengvatos.