Pokalbius patartina atidėti

Suglumęs LŽ skaitytojas teiraujasi, ar po naujausių KET pakeitimų tebegalioja draudimas vairuojant kalbėtis mobiliaisiais telefonais, nes Vilniuje, kad ir kur pažvelgtum, dažnas važiuoja priglaudęs prie ausies telefoną

Turėtume sutikti – vaizdas gatvėse iš tikrųjų toks, tarsi vairuotojai būtų nė negirdėję KET 67-ojo straipsnio reikalavimo: „Vairuojant motorinę transporto priemonę draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu naudojamasi rankomis, išskyrus atvejus, kai stovinčios motorinės transporto priemonės variklis išjungtas.” Neabejokime, visi tą reikalavimą žino, tačiau nelaiko jo tokiu svarbiu, kad visuomet paisytų, ir vairuoja viena ranka laikydami prie ausies telefoną arba net iš viso paleisdami vairą, kai prireikia perjungti pavarą ar parodyti posūkį…

Bauda negąsdina

Už tokį neatsargų elgesį Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytas įspėjimas arba bauda nuo 25 iki 40 litų mūsų vairuotojų negąsdina. Ne tik dėl to, jog 40 litų daugeliui nėra pinigai. Jie paprasčiausiai suvokia, kad kalbantis telefonu galima nuriedėti ne vieną kilometrą ir niekas tavęs nesustabdys, nenubaus, net jei pravažiuosi pro policijos patrulį (deja, retai sutinkamą).

Nesuklysime konstatavę, jog toks lengvabūdiškas elgesys, kai vairuotojas, užuot susikoncentravęs į mašinos valdymą ir kelio sąlygas, kalbėjo telefonu ir sukėlė ne vieną nelaimę. Tiesioginių įkalčių nėra. Visi gerai žino, kad vairuojant draudžiama naudotis telefonu, todėl nė už ką neprisipažins, jog elgėsi ne taip, kaip reikalaujama KET. Na, nebent koks liudininkas pasitaikytų…

„Nebeužtenka rankų”

Kai vairuotojų elgesio kontrolės keliuose ir gatvėse nėra, lieka apeliuoti į tų žmonių sveiką protą: nekalbėkite mobiliuoju telefonu vairuodami, nes tai iš tikrųjų pavojinga! Tokiais atvejais iš tiesų „nebeužtenka rankų”, juk vienoje – telefonas, negana to, gerokai sulėtėja reakcija į pasikeitusią situaciją kelyje. Viena ranka laikant vairą automobilį daug sunkiau suvaldyti, „sugauti” ratui smuktelėjus į duobę. Kalbantis telefonu 2-4 sekundėmis vėliau sureaguojama į priešais išdygusią netikėtą kliūtį (pėsčiąjį, staiga pristabdžiusį ar sukantį automobilį ir pan.), o tas laikas neretai virsta keliolika ar keliasdešimčia metrų (atstumas priklauso nuo važiavimo greičio), kurių nebeužtenka saugiai sustoti ir išvengti

nelaimės. Šiaip ar taip, daugeliui atrodantis perdėtas posakis, kad kiekviena KET eilutė parašyta krauju, – visiškai teisingas, kaip ir minėtas 67-asis straipsnis. Ir tikrai nereikėtų, jog būtent jums tektų tuo įsitikinti vien todėl, kad kažkas paskambino būtent tada, kai vairavote automobilį.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.