Šeštadienį į Norvegiją išgabentas pagal vikingų technologiją Klaipėdoje pastatytas medinis jūrinis laivas.
7 metrų ilgio, 2,4 metro pločio jūrinei valčiai statyti naudotas pagal laivo formas specialiai išaugintas daniškas ąžuolas ir iš rusiško sibirinio maumedžio išpjautos lentos.
Jūrinė valtis yra analogiška toms, su kuriomis Norvegijos žvejai plaukiojo prieš 300-400 metų.
Senieji norvegų žvejai plaukiojo naudodami irklus ir burę, o pastatytoje Klaipėdoje sumontuotas specialiai iš Norvegijos atplukdytas restauruotas senovinis nedidelis dyzelinis variklis.
Norvegiška valtis yra tarsi analogas Baltijos pajūryje anksčiau žvejų naudotiems kurėnams.
Norvegų užsakymu Klaipėdoje jūrinė valtis buvo statoma nuo 2004 metų.
Klaipėdos laivų statyklos bendrovės gamybos direktorius ir jūrinės valties statybos vadovas Henrikas Mališauskas teigė, kad ši jūrinė valtis yra bandomoji.
Statant ją buvo išbandyta iki tol Lietuvoje nenaudota senovinė medinių laivų statybos technologija.
Klaipėdoje pastatyta medinė valtis Staverno mieste Norvegijoje bus eksponuojama kovo 14 dieną prasidėsiančioje senovinių laivų parodoje.
Kiek kainavo pastatyti senovinę medinę jūrinę valtį, vienas iš Klaipėdos laivų statyklos bendrasavininkių Kęstutis Oginskas neatskleidė.
Jis tik teigė, kad bendrovė planuoja išvystyti masinę šių valčių statybą.
Su norvegais jau tariamasi, kad per metus bus pastatytos 5-6 tokios valtys.
Šiuo metu bendrovė panašią jūrinę valtį stato Lietuvos žvejui iš Šventosios. Joje netgi neplanuojama dėti variklio – bus naudojamos vien burės ir irklai.