Vakar Europos Komisija trečią kartą atnaujino oro vežėjų, kuriems draudžiama vykdyti veiklą Europos Sąjungoje, sąrašą. Jis skelbiamas Komisijos internetinėje svetainėje.
Atnaujintame sąraše atsirado keletas naujovių. Pavyzdžiui, iš jo buvo išbrauktos oro bendrovės „Phuket Air” (Tailandas) ir „DAS Air Cargo-Dairo Air Services” (Uganda ir Kenija). Jos įrodė Komisijai pašalinusios rimtus saugos trūkumus, dėl kurių joms buvo uždrausta skraidyti į Europą. „Pirmą kartą iš „juodojo sąrašo” išbraukti du oro vežėjai, ryžtingai ėmęsi taisyti savo trūkumus. Tai rodo, kad mūsų sąrašas ne tik padeda išvengti nesaugių skrydžių, bet ir iš tiesų veiksmingai skatina tarptautinių saugos normų nesilaikančias bendroves taisyti padėtį” – sakė Komisijos pirmininko pavaduotojas ir už transportą atsakingas Komisijos narys Jacques’as Barrot’as.
Dviem bendrovėms – Pakistano „Pakistan International Airines” (PIA) ir Sudano „Air West” – nustatytos saugos priemonės priimtos visos Bendrijos lygiu. PIA į Bendriją leidžiama skraidyti tik Boeing 777 orlaiviais. Vežėjai „Air West” vietoje anksčiau taikytų apribojimų dabar taikomas visiškas draudimas, nes nustatyta naujų trūkumų vieninteliame šios bendrovės orlaivyje, kuriam anksčiau dar buvo leidžiama skraidyti į Bendriją.
Rusija ir Bulgarija tam tikriems savo oro vežėjams pačios ėmėsi taikyti priemones. Penkiems Bulgarijos oro vežėjams („Air Sofia”, „Bright Aviation Services”, „Heli Air Services”, „Skorpion Air” ir „Vega Airines”) uždrausta skraidyti į kitas ES valstybes nares, Islandiją, Norvegiją ir Šveicariją . Šis sprendimas galios, kol oro vežėjai įgyvendins tinkamas taisomąsias priemones, kurias po kelių savaičių įvertins Komisija kartu su Bulgarijos institucijomis. Tiesioginius ir užsakomuosius skrydžius į Bendriją devyniems savo oro vežėjams („Aero Rent”, „Tatarstan”, „Atlant Soyuz”, „Aviakon Zitotrans”, „Centre Avia”, „Gazpromavia”, „Lukoil”, „Russkoe Nebo” ir „Utair”) uždraudė ir Rusija. Tačiau išskirtinėmis aplinkybėmis ir griežtai patikrinus tam tikri jų skrydžiai gali būti leidžiami.
49 oro vežėjai išbraukti iš sąrašo, nes apskritai nutraukė savo veiklą. Vieni oro vežėjai buvo priversti tai padaryti, nes jų valstybės panaikino oro vežėjo pažymėjimų galiojimą arba jo nepratęsė, kiti patys nusprendė baigti savo veiklą. Tai pasakytina apie du Kazachstano, šešis Kongo (KDR), vieną Liberijos Respublikos, trisdešimt tris Pusiaujo Gvinėjos ir septynis Kirgizijos Respublikos oro vežėjus. Kita vertus, į visiškai vykdyti veiklą draudžiantį Bendrijos sąrašą įtrauktos dešimt naujų bendrovių – 4 Kirgizijos Respublikos, 1 Pusiaujo Gvinėjos ir 5 KDR .
Penkios valstybės sustabdė į Bendrijos sąrašą įtrauktų oro vežėjų veiklą.