Ties agitacijos finišu pasirodė chameleonai

Liberalų sąjūdis dėl diskredituojančios rinkimų agitacijos imitacijos kreipėsi į Generalinę prokuratūrą

Liberalų sąjūdis pasipiktino vakar viename šalies dienraštyje išspausdinta reklama, kurioje, prisidengiant šios politinės jėgos vardu, pasisakoma už gėjų ir lesbiečių santuokas, prostitucijos bei lengvųjų narkotikų legalizavimą. Liberalų lyderis Petras Auštrevičius tai įvertino kaip šmeižtą ir juodąsias rinkimų agitacijos technologijas.

Davė garbės žodį

Liberalų pasipiktinimą sukėlusi reklama užima maždaug pusę dienraščio puslapio ir išspausdinta juodos ir oranžinės spalvos fone – būtent šias spalvas savivaldybių rinkimų kampanijai naudoja Lietuvos Respublikos Liberalų sąjūdis.

Reklamoje taip pat skelbiama, kad Liberalų sąjūdis pasisako už valstybės paramos bažnyčiai panaikinimą ir valstybės atsisakymą sveikatos apsaugos ir švietimo funkcijų. Paminėtas ir liberalų agitacijoje minimas pažadas, kad greitoji pagalba, policija ir kitos tarnybos gyventojus pasieks per 5 minutes.

„Garbės žodis, sieksime, kad visa tai taptų realybe!!!” – po pažadais išspausdinta stambesniu šriftu. Beje, frazė „garbės žodis” irgi yra liberalų agitacijos vizitinė kortelė.

Reklamos apačioje smulkiomis raidėmis pažymėta, kad tai yra rinkimų agitacija, „apmokėta iš Liberalų sąjūdžio specialios rinkimų sąskaitos”, bei nurodytas užsakymo numeris.

Liberalų lyderis P.Auštrevičius vakar kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydamas ištirti asociacijos, pasivadinusios „Liberalų sąjūdis”, veiklą. P.Auštrevičiaus nuomone, „ši neaiški struktūra savo destruktyvia veikla pažeidžia įstatymus, ir tai galėtų būti pagrindas ją likviduoti”.

Klaidinami rinkėjai

P.Auštrevičiaus įsitikinimu, kaip pranešama Liberalų sąjūdžio išplatintame pareiškime, reklamą užsakiusios organizacijos veiksmai prieštarauja Savivaldybių tarybų rinkimų įstatyme įtvirtintiems rinkimų agitacijos principams, reikalaujantiems, kad agitacija neprieštarautų moralei, teisingumui ar visuomenės darnai, atitiktų sąžiningus ir garbingus rinkimus.

Politiko nuomone, šiuos principus grubiai pažeidžia „Liberalų sąjūdžio” užsakymu publikuota reklama, kurioje naudojamos Liberalų sąjūdžio pasirinktos spalvos ir šūkis, pristatomi Liberalų sąjūdžio programos neatitinkantys siekiai.

Politiko įsitikinimu, publikuota reklama prieštarauja Visuomenės informavimo įstatyme įtvirtintam teisingos ir sąžiningos reklamos principui, be to, ja klaidinami rinkėjai. Todėl Liberalų sąjūdžio lyderis prašo tiek Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK), tiek žurnalistų etikos inspektorių įvertinti pasirodžiusią informaciją. P.Auštrevičius šią informaciją laiko šmeižtu ir prašo, kad tai taip pat įvertintų Generalinė prokuratūra.

Pažadėjo ginti reputaciją

Menkai žinoma organizacija Liberalų sąjūdis buvo įregistruota praėjusių metų kovą. Jos pavadinimas nuo parlamentinės partijos, kurios lyderis yra P.Auštrevičius, skiriasi tik tuo, kad jai neleista pavadinime naudoti žodžių „Lietuvos Respublikos”.

Liberalai anksčiau ne kartą skundėsi, kad ši organizacija tapačiu pavadinimu įkurta jų aršiausių priešininkų liberalcentristų iniciatyva, siekiant klaidinti visuomenę ir taip trukdyti Liberalų sąjūdžio politinei veiklai.

„Kiekvienam save gerbiančiam politikui šiandien turėtų būti gėda. Gėda dėl to, kad politinė kultūra Lietuvoje yra nusiritusi iki tvarto lygio. Matydami, kaip kai kurių partijų atstovai nesibodi piliečiui už balsą siūlyti taurelę, kaip melu ir plagiatu siekiama klaidinti rinkėją, galime visiškai pagrįstai kalbėti apie Lietuvos demokratiją apėmusią krizę. Tai nebe pirmas šmeižikiškas šios organizacijos išpuolis, ir mes visomis teisėtomis priemonėmis ginsime savo garbę bei reputaciją”, – vakar pareiškė P.Auštrevičius.

VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas vakar „Kauno dienai” sakė, kad komisija dar negavo Liberalų sąjūdžio skundo dėl minėtos reklamos, o pats jis jos taip pat dar neperžvelgė, tad nenorįs komentuoti.

Nuo komentarų susilaikė ir generalinio prokuroro pavaduotojas Gintaras Jasaitis, patikinęs, kad taip pat dar nematė Liberalų sąjūdžio skundo, o neįsigilinus į situaciją bandyti spėlioti, kaip turėtų būti juridiškai traktuojamas reklamos užsakovų elgesys, nenorįs.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.