„Hansabanko” grupės konsoliduotas turtas per metus išaugo 45,1 proc., arba 5,5 mlrd. litų ir pasibaigus 2006 metams sudarė 17,6 mlrd. litų. 2005 metų pabaigoje banko konsoliduotas turtas sudarė 12,1 mlrd. litų. „Hansabanko” konsoliduoto turto augimą lėmė spartus paskolų portfelio augimas. „Hansabanko” konsoliduota akcininkų nuosavybė 2006 m. gruodžio 31 d. pasiekė 1,2 mlrd. litų. Per metus konsoliduota akcininkų nuosavybė išaugo 239 mln. litų, arba 25,0 proc.
2006–aisiais išaugo „Hansabanko” kapitalo panaudojimo efektyvumas. „Hansabanko” nuosavybės grąža (pelno ir vidutinio nuosavo kapitalo santykis) 2006 metais siekė 20,8 proc. (2005 metais – 17,3 proc.).
„Hansabanko” grupė per 2006 metus uždirbo 223,5 mln. litų grynojo pelno. Tai yra 86,5 mln. litų, arba apie 63,1 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį, kai buvo uždirbta 137,0 mln. litų.
Grynasis banko pelnas 2006-aisiais metais siekė 179,5 mln. litų – 71,6 mln. Lt arba 66,4 proc. daugiau nei 2005 metais. „Hansa lizingo” pelnas per metus išaugo 4,0 mln. Lt arba 14,9 proc. ir siekė 31,0 mln. Lt. „Hansa gyvybės draudimo” pelnas per tą patį laikotarpį padidėjo 6,7 mln. Lt ir 2006 m. siekė 9,5 mln. Lt. „Hansa investicijų valdymo” pelnas 2006 m. sudarė 2,3 mln. Lt – 4,3 mln. Lt daugiau nei 2005 metais.
Praėjusiais metais „Hansabanko” grupės pajamos augo sparčiau nei išlaidos. 2006 metų išlaidų –pajamų santykis sudarė 50,8 proc. Grupės pajamos išaugo 40 proc., išlaidos – 28 proc. Išlaidų augimą daugiausiai įtakojo 49,0 mln. litų padidėjusios personalo išlaidos.
Per 2006 metus „Hansabanko” grupė Lietuvoje gavo 376,3 mln. litų grynųjų palūkanų pajamų – tai yra 49,8 proc. arba 125,1 mln. litų daugiau nei 2005 metais. Grynosios komisinių pajamos per metus išaugo (eliminavus 2005 m. paskolų administravimo mokestį) 31,8 proc. arba 33,7 mln. Lt. Kitos nepalūkaninės pajamos augo 81,9 proc. arba 39,4 mln. Lt, iš kurių prekybinės pajamos padidėjo 18,0 mln. Lt, pajamos iš draudiminės veiklos – 13,0 mln. Lt. Grynoji palūkanų marža 2006 metais buvo 2,54 proc. (2005 metais – 2,49 proc.).
„Puikius 2006 metų finansinius rezultatus nulėmė tiek palanki ekonominė šalies aplinka, tiek tai, kad klientai „Hansabanką” rinkosi dažniau nei kitas finansines institucijas daugeliui finansinių paslaugų ir produktų. Tai leido „Hansabankui” augti sparčiau nei rinka. Akivaizdu, kad investicijos ir strateginė kryptis investuojant į klientų aptarnavimo kokybę ir paslaugas pasiteisino, todėl į tai bus investuojama ir ateityje”, – sakė „Hansabanko” valdybos pirmininkas Giedrus Dusevičius.
Augome greičiau už rinką
„Hansabanko” grupės finansinio portfelio augimas viršijo rinkos augimą 5 procentiniais punktais ir 2006 metų pabaigoje siekė 12,7 mlrd.litų. Per metus finansinis portfelis išaugo 4,2 mlrd. litų (50,1 proc. augimas). Privačių asmenų paskolų portfelis augo 71,9 proc. (1,8 mlrd. litų) ir pasiekė 4,4 mlrd. litų. Verslo paskolų portfelis augo 38,4 proc. (1,3 mlrd. litų) ir pasiekė 4,8 mlrd. litų. „Hansabanko” grupės faktoringo portfelis išaugo 24,0 proc. (107,9 mln. litų) ir metų pabaigoje sudarė 0,6 mlrd. litų. Lizingo portfelis augo 974 mln. litų ir 2006 m. gruodžio 31 d. pasiekė 2,9 mlrd. litų.
„Hansabanke” laikomų indėlių suma 6 procentiniais punktais pralenkė rinkos augimą – per metus indėlių suma padidėjo 2,2 mlrd. litų, arba 27,7 proc. ir 2006-ųjų metų pabaigoje sudarė 10,2 mlrd. litų.
Didžiausios rinkos dalys
2006 m. pabaigoje „Hansabankas” užėmė didžiausias rinkos dalis keliose svarbiausiose produktų grupėse – indėlių, privačių asmenų paskolų, II-sios pakopos pensijų, internetinės bankininkystės klientų ir kt.
„Hansabankas” valdė didžiausią – 31,1 proc. – indėlių rinkos dalį. Individualių klientų indėlių rinkoje taip pat pirmavo su 38,6 proc. rinkos dalimi. „Hansabanko” užimama paskolų rinkos dalis praėjusių metų pabaigoje buvo 24,3 proc., o paskolų gyventojams rinkos dalis buvo didžiausia ir siekė 30,1 proc.
Bankas valdė didžiausią II-osios pakopos pensijų rinkos dalį pagal klientų skaičių, kuri praėjusių metų pabaigoje buvo 43 procentai, o „Hansabanko” klientų investuojamų lėšų suma perkopė milijardą litų (1,1 mlrd.lt). Internetinis bankas „hanza.net” metų pabaigoje turėjo 702 tūkst.vartotojų, elektroniniais kanalais vykdytų transakcijų skaičius per 2006-uosius metus buvo beveik 33 mln. ir tai sudarė 87 proc. visų atliekamų operacijų metų pabaigoje.
„Augančios gyventojų ir įmonių pajamos bei jų finansinis raštingumas jau šiandien reikalauja iš Lietuvos finansų rinkos aukšto profesionalumo ir kokybės. Augimas išliks ir toliau, tačiau nebebus toks spartus, nes tai lemia paklausa, kuri tapo labiau subalansuota”, – teigia „Hansabanko” valdybos pirmininkas G. Dusevičius.