Lietuva – Europos kempingų atlase

Lietuvos automobilistai kasmet vis plačiau naudojasi Europos kempingų paslaugomis. Taip pat, mūsų keliuose vis daugėja savaeigių gyvenamųjų „kemperių” ir namelių-priekabų su užsienietiškais numeriais, o keliautojai ieško, kur kultūringai pailsėti.

Todėl nenuostabu, kad knygynuose pasirodė Europos kempingų ir palapinių aikštelių 2005 m. atlasas, išleistas lenkų kalba, garsios italų leidybinės firmos DeAGOSTINI kartu su žinoma vokiečių automėgėjų firma ADAC. Pasak atlasą kelionėje jau išbandžiusio profesoriaus Algimanto Ambrazevičiaus, leidinyje pirmą kartą 2 puslapiai skirti Lietuvos geriausių kempingų aprašymui. Tiesa, pateiktame Baltijos šalių žemėlapyje pažymėti tik 9 Lietuvos ir nė vieno Latvijos bei Estijos kempingo.

Geriausiais Lietuvos kempingais atlase vadinami „Obelų salos”, Nidos, Trakų, „Degesos”, „Vitrūnos”, „Paparčio”, „Ventainės”, „Pušelės” ir „Viktorijos” kempingai.

„Likusieji kol kas nepasiekė tokio lygio, kad galima būtų juose priimti kultūringus užsieniečius, kad net vietiniams lietuviams užtenka į juos pasižiūrėti pro vartus ir prarandi norą įvažiuoti į vidų. Ypač tai galima pasakyti apie Palangos laukymes, pretenduojančias į kempingų pavadinimą. Atrodo, kad jų šeimininkai net Lietuvoje „Obelų salų” kempingo nėra matę, nekalbant apie užsienio”, – samprotavo A.Ambrazevičius.

Sostinės centre – didesni mokesčiai

Siekiant sumažinti transporto srautus Vilniaus senamiestyje ir centre, nuo rugsėjo 1-osios įvedama diferencijuota apmokėjimo už automobilių statymą sistema. Atsižvelgiant į būtinybę apsaugoti centrinę Senamiesčio dalį ir į automobilių statymo gatvėse tankį, sostinės Senamiestis ir centrinė miesto dalis suskirstyta į tris zonas: raudonąją, geltonąją ir žaliąją. Šioms zonoms bus taikomi skirtingi rinkliavos tarifai – atitinkamai 3, 2 ir 1 Lt.

Labiausiai saugotinoje ir apkrautoje – raudonojoje zonoje iki šiol galiojęs 2 Lt už valandą tarifas didinamas iki 3 Lt. Už kiekvienas 20 minučių bus renkama 1 Lt rinkliava. Už rezervuotą transporto priemonės stovėjimo vietą nustatyta 320 Lt per mėnesį rinkliava. Šios zonos ribos eina Aušros Vartų (iki Bazilijonų gatvės), Didžiąja, Savičiaus, Pilies, Latako, Barboros Radvilaitės, Šventaragio, T.Vrublevskio gatvės dalimi, Gedimino prospekto dalimi, Odminių, Totorių, Šv. Ignoto, Dominikonų, Trakų, Pranciškonų, Šv. Mikalojaus, Vokiečių gatvėmis. Visos šios gatvės yra raudonojoje zonoje.

Geltonojoje zonoje, kuriai priskiriama likusi Senamiesčio dalis bei dalis Naujamiesčio, lieka galioti senasis tarifas – 2 Lt už valandą. Už kiekvienas 30 minučių bus renkama 1 Lt rinkliava, už rezervuotą transporto priemonės stovėjimo vietą per mėnesį reikės mokėti 240 Lt.

Žaliojoje zonoje tarifas mažinamas 2 kartus – iki 1 Lt už valandą. Už rezervuotą transporto priemonės stovėjimo vietą nustatyta 125 Lt per mėnesį rinkliava. Žaliosios zonos ribos eina nuo Liepkalnio, Geležinkelio ir Aušros Vartų gatvių sankryžos Aušros Vartų, Bazilijonų, Pylimo, Pamėnkalnio, V.Kudirkos, M.K.Čiurlionio gatve (iki viaduko), Jovaro, J. Basanavičiaus gatvės dalis, Muitinės, T.Ševčenkos, Birželio 23-iosios, Naugarduko, Vytenio, Kauno, Mindaugo, Panerių, Geležinkelio gatvėmis. Šios gatvės, išskyrus Bazilijonų, Pylimo ir Pamėnkalnio gatves, yra žaliojoje zonoje.

Išimtis daroma vilniečiams, deklaravusiems gyvenamąją vietą namuose prie apmokestintų gatvių ir aikštelių. Gyventojai, turintys SĮ „Susisiekimo paslaugos” išduotą leidimą, už transporto priemonės stovėjimą leidime nurodytoje vietoje per metus turės mokėti tik 15 Lt.

Į diskusijas apie senamiesčio apsaugą įsijungė ir dujinę įrangą į automobilius montuojančių įmonių asociacija „Autoekologija”. Jos vadovas Romualdas Nekrašas Vilniaus ir Kauno merams pasiūlė sekti Europos Sąjungos pavyzdžiu ir ne riboti automobilių skaičių, o mažinti jų kenksmingą emisiją. Pavyzdžiui, įvažiavimas į Londoną automobiliais, kurių kenksmingų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose atitinka EURO-4 reikalavimus, yra nemokamas.

„Siūlome apsvarstyti galimybę iš tų savininkų, kurių automobiliai varomi dujomis ir kuriuose sumontuota ketvirtos kartos dujų įranga, neimti stovėjimo apmokamose automobilių aikštelėse mokesčio. Miestų biudžetas dėl to labai nenukentės, nes tai brangi dujų įranga ir ją naudoja nedaugelis, tačiau tai paskatintų ir kitus naudoti šiuolaikinę, EURO-4 aplinkosauginius reikalavimus atitinkančią dujų įrangą”, – ragina R.Nekrašas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.