Lietuviškojo „Le Mans” totalizatorius

Žiedinių lenktynių maratone Palangoje – profesionalaus sporto ir šou kokteilis

Paskutinį liepos savaitgalį vasaros sostinėje šeštąjį kartą vyksiančios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003 km” lenktynės kai kurioms komandoms baigsis neapsukus nė vieno iš 335 ratų improvizuotame žiede, įrengtame Palangos link vedančių kelių sankirtoje. Priežastis labai paprasta – maksimalus automobilių skaičius, galintis tilpti 2994 metrų trasoje, tėra 38. Šiuo metu jau užsiregistravo 41 startuoti norinti komanda.

Nors šis sąrašas dar nėra galutinis, automobilių sporto žinovai jau dabar drąsiai spėlioja, kas turi daugiausia galimybių kirsti finišo liniją pirmas ir kam kvalifikacinių lenktynių barjeras bus pernelyg aukštas.

Favoritų rokiruotės

Kaip ir ankstesniais metais, specialistų manymu, daugiausia galimybių dominuoti Palangoje turi „Porsche” vairuosiantys lenktynininkai. Šįkart starte turėtų rikiuotis du tokie automobiliai. Vieną GT3 bolidą pilotuos Alfredas Kudla su Nerijum Dagiliu, o kitą – Nemunas Dagilis ir Egidijus Dapšas.

Praėjusių metų „Horn Grand Prix 1003 km” lenktynėse „Los Patrankos” komandai padėjusį absoliučių nugalėtojų titulą iškovoti „Audi RS4” šįkart vairuoti rengiasi Arūnas Bartusevičus, Audrius Krasnickas, Tautvydas Barštys, Aurelijus Simaška, Žilvinas Žvagulis. Dviejų šio „kvinteto” narių lenktynių patirtis yra minimali, todėl išlaikyti vienodai auštą važiavimo tempą, kurį galėtų pasiūlyti po ilgokos pertraukos į automobilių sportą grįžtantis A.Simaška, šiai komandai gali būti gana sudėtinga.

Tuo tarpu pernai įspūdingai startavusios, tačiau dėl technikos kaprizų pusiaukelėje sustojusios kauniečių ekipos „Adampolis – Mobil Racing Team” akcijos turėtų būti kotiruojamos žymiai brangiau.

„Pernai mūsų automobiliui pritrūko patikimumo: sugedo gamyklinė detalė, kurios gedimui įtakos galėjo turėti ir karštis. Kita vertus, tai buvo puiki proga išsiaiškinti silpnąsias technikos vietas ir jas patobulinti”, – samprotavo vienas tituluočiausių Lietuvos žiedo meistrų Ramūnas Čapkauskas.

Šįkart „Adampolio” meistrai Kaune sukonstruoto „AGM Kit Car” automobilio variklį, turėjusį apie 240 AG, įmontavo BMW M3 modelio 3 litrų agregatą, išvystantį maždaug 360 AG pajėgumą. Be to, bolidas apginkluotas „Quaife” firmos šešių laipsnių sekvencine pavarų dėže ir tos pačios firmos blokiruotėmis. Kiek daugiau nei vieną toną sveriantis automobilis su naujais agregatais turėtų būti itin greitas.

Be to, „Adampolio” komanda yra vienas iš nedaugelio, kurioje susibūrė tik profesionalūs, šiuo metu aktyviai sportuojantys lenktynininkai – R.Čapkauskas, Vidas Čebatavičius ir Vytautas Venskūnas. Beje, Vytautas startavo ketveriose iš penkerių lig šiol Palangoje rengtų maratoninių žiedo lenktynių ir visose jose tapo absoliučiu nugalėtoju.

Antroji „Adampolis – Mobil Racing Team” rinktinė žada važiuoti taip pat pernai finišo nepasiekusiu, todėl nemažai tobulinimo operacijų iškentusiu Kaune surinktu „Luego” automobiliu. Maždaug 700 kilogramų sveriantis „Luego” turi 1,8 litro 16 vožtuvų BMW variklį, išvystanti 165 AG pajėgumą. Šiuo automobiliu važiuos broliai Tomas ir Darius Šipkauskai bei Šarūnas Paliokas.

Palangoje penktą sykį startuos (tai savotiškas technikos rekordas) ir „BMW 318 Ti Compact” automobilis, dalyvavęs debiutinėse lenktynėse 2000 metais ir bent porą kartų padėjęs jį vairavusiems sportininkams užkopti ant prizininkų pakylos. Jį vairuos Klaudijus Jurkša, Gediminas Ramonas, Karolis Doleba ir Rimgaudas Grigaitis.

Siurprizų režisieriai

Pernai „Horn Grand Prix 1003 km” atradimu tapo įmonės „Baltic Optical Disc” komanda, sulaužiusi visas prognozes ir finišo liniją kirtusi tik viso labo prabėgus dešimčiai sekundžių po to, kai tai padarė absoliutūs nugalėtojai su „Audi RS4”. Paskatintas tokios sėkmės šiemet BOD jau prieš porą mėnesių pradėjo intensyvias treniruotes, kurioms vadovavo geriausiu automobilių sporto treneriu Lietuvoje tituluojamas Jonas Dereškevičius. Šįkart „Baltic Optical Disc” ekipažą sudarys keturiskart Palangoje startavęs įmonės vadovas Vidmantas Janulevičius, BOD darbuotojas Romanas Matulis bei daugkartinis įvairių ralio rungtynių Lietuvoje ir užsienyje čempionas Rolandas Mackevičius.

„Šiemet ne tik daug treniruojamės, bet daug dėmesio skiriame ir strategijai. Pernai pasimokėme, kad svarbiausia yra išlaikyti tempą ir nepersistengti – stengsimės važiuoti tolygiai, kaip įmanoma mažiau „draskantis”. Smarkiai atnaujinome automobilį, trečios serijos BMW galingumas buvo padidintas apie 40 AG, stengsimės tausoti techniką ir pasiekti finišą pirmame penketuke”, – vertindamas stiprius varžovus samprotavo V.Janulevičius.

Šiųmetinėse lenktynėse sensaciją gali sukurti dar bent dvi komandos, Lietuvoje startuosiančios pirmą kartą. Likus savaitei iki renginio pradžios, paraišką dalyvauti padavė Suomijos komanda su „Audi S2 Quattro” automobiliu, parengtu pagal A3000 techninius reikalavimus. Nors suomių pavardės nėra žinomos, žinant bendrą automobilių sporto lygį anapus Baltijos, galima spėti, kad jei svečiai ir nebus tokie greiti kaip Mika Hakinenas ar Kimis Raikonenas, absoliučiai daugumai Palangoje startuosiančių ekipažų „Audi S2 Quattro” bus neįkandamas riešutas.

Antroji komanda, verčianti atsargiai vertinti Lietuvos lenktynininkų galimybes šeštą kartą nugalėti „Horn Grand Prix 1003 km” maratone – svečiai iš Toljačio. Rusai ketina atgabenti pavasarį parodoje „ALT 2005” demonstruotą žiedinėms lenktynėms parengtą automobilį „Lada Revolution”. Jo techninėse charakteristikose nurodoma, kad 1600 kub. centimetrų darbo tūrio, 16 vožtuvų atmosferinis variklis išvysto net 220AG pajėgumą ir leidžia legendinėse „Le Mans” lenktynėse startuojančius bolidus primenančiai „Lada Revolution” 100 km/val. greitį pasiekti per 4 sekundes nuo starto. Šis automobilis jau antrus metus sėkmingai dalyvauja Rusijos žiedinių lenktynių čempionate ir užsirekomendavo, kaip iš tiesų vykęs sportinis bolidas. Žiedinėms lenktynėms skirtus „ST 2000” klasės kėbulinius automobilius su 2,0 litrų darbo tūrio varikliais viename rate „Lada Revolution” lenkė daugiau nei sekunde. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad pilotuoti egzotiškąją mašiną ketina vienas tituluočiausių Rusijos žiedo meistrų – Vitalijus Dudinas, ne kartą triumfavęs nacionaliniame čempionate bei laimėjęs gaug lenktynių garsiojoje Niurburgringo trasoje.

Pagarbiai reikėtų vertinti dar vieną lietuvišką komandą. Su „Audi TT”, pernai atnešusiu trečiąją vietą absoliučioje įskaitoje „Jutos-Statoil Lubricants” komandai, šiemet startuoti žada Raimundas Slaboševičius, Adolfas Draginavičius, Kęstutis Sadauskas ir Andžejus Dzikevičius. Pastarasis vaikinas šį sezoną startuoja FORMEL BMW ADAC žiedinių lenktynių seriale, laikomame tramplinu į F-3 ar F-1 pasaulį. Su pačiais greičiausiais jaunaisiais Europos žiedo talentais besivaržantis Andžejus padarė didžiulę pažangą ir šiuo metu neabejotinai yra vienas pačių greičiausių Lietuvos lenktynininkų.

Žiedo maratone – žurnalistų desantas

Kokių rezultatų galima tikėtis milžinišką ažiotažą sukeliančiose ir tuziną „Porsche”, „Audi RS”, BMW, „Subaru”, „Honda” etc. bazėje sukurtų bolidų pritraukiančiose žiedinėse lenktynėse startuojant su beveik keturiskart mažiau „arklių” turinčiu „Toyota Yaris”? Pajusti prėską autsaiderio duonos skonį? 9 valandas žiūrėti į tolstančių varžovų automobilių duslintuvus?

10 populiariausių šalies dienraščių, žurnalų ir televizijos laidų automobilininkams kūrėjų, susibūrusių į dvi komandas „Toyota – žurnalistų autoklubas” ir pasirengusių įsitraukt į kovas tarptautiniame „Horn Grand Prix 1003” žiedo maratone, yra pasirengę paneigti tokius skepticizmo postulatus.

„Be abejonės, negalėsime konkuruoti su itin galingą techniką ir solidžius biudžetus turinčiomis komandomis. Tačiau esame įsitikinę, kad kiekvienos lenktynės gali baigtis pergale, jei tik sugebi įveikti savo baimes, nevisavertiškumo kompleksus, pažaboti starte užplūstančias emocijas, išvengti klaidų važiuodamas taip greitai, kaip tik leidžia automobilio techninės charakteristikos – esi nugalėtojas. Įveikti save visuomet sunkiausia”, – samprotavo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas.

Kačerginės „Nemuno žiede” rengdamiesi startui didžiausioje Baltijos šalyse automobilių sporto fiestoje žurnalistai nė kiek nesikrimto dėl ribotų techninių galimybių. Kolegų teigimu, dukart olimpinis čempionas Virgilijus Alekna 2003-iaisiais vykusiame lengvosios atletikos Pasaulio čempionate pasipuošė aukso medaliu, nors ir jam nepavyko pagerinti nuo 1986-ųjų gyvuojančio pasaulio rekordo. Nepaisant to, Paryžiuje pasiektas rezultatas (69.69 metro) atletui pelnė šlovę ir įkaitino kraują daugybei prancūzaičių. Įkvėpti šio pavyzdžio „Toyota – žurnalistų autoklubo” komandų nariai šiųmetėms lenktynėms pasirinko „įpareigojančius” startinius numerius – 69 ir 96…

Siekti pergalės automobilių klasėje „A-1600” Palangoje ketina žurnalo „Auto Moto” vyriausiasis redaktorius Linas Butkus, žurnalo „Auto rinka” vadovas Vitoldas Milius, „Lietuvos ryto” žurnalistas Mindaugas Grinius, LNK laidos „Ekipažas” kūrėjai Dainius Leonavičius ir Andrėjus Putilovas, dienraščio „Kauno dienos” korespondentas Renaldas Gabartas, „Lietuvos žinių” korespondentas Stasys Grigaliūnas, „Formulė 1” komentatorius Arūnas Volungevičius, „Autoekspreso” korespondentas Artūras Pakėnas bei Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas. Komandoms vadovauti pakviestas Arnas Paliukėnas, analogišką misiją atlikęs visose penkeriose lig šiol vykusiose „Horn Grand Prix” 1000 kilometrų lenktynėse ir ne vieną komandą nuvedęs iki prizininkų garbės pakylos.

Tvarka griežtėja

Šiųmetės „Horn Grand Prix 1003 km”, kurias organizuoja Palangos ir Kretingos savivaldybės, LASF bei bendrovė „Promosportas”, bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, išsiskirs ir gerokai griežtesniais saugumo reikalavimais. Visi sportininkai privalės dėvėti tik galiojančios homologacijos ekipiruotę, pradedant nedegančiais kombinezonais ir baigiant tokiomis smulkmenomis, kaip karščiui atsparios kojinės. Tai sukėlė nemažai rūpesčių tiems sportininkams, kurie lenktynėse dalyvauja tik kartą per metus. Investuoti į aprangos komplektą (vien apatiniai rūbai kainuoja per 600 litų), kuris jau po savaitės nebebus reikalingas, daugeliui atrodo neracionalu.

„Mes ilgai diskutavome dėl šių problemų, tačiau FIA reikalavimai yra labai griežti ir mes negalime jų nepaisyti. Pereinamieji laikotarpiai, kurių metu atskirose klasėse startuojantiems pilotams buvo daromos išimtys, leidžiant naudoti nebegaliojančios homologacijos ekipiruotę, jau baigėsi. Neturime iš ko rinktis. Juo labiau kad lenktynėse šįkart dalyvauja itin daug sportininkų ir rizika neabejotinai bus didesnė nei ankstesniais metais”, – dėstė „Promosporto” vadybininkas Darius Grinbergas.

Organizatoriai taip pat pranešė, kad dėl laikinos lenktynių trasos įrengimo, Palangos – Klaipėdos – Kretingos kelių sankirtoje liepos 27-ąją nuo 14 valandos eismas bus ribojamas, o nuo 20 valandos iki liepos 31-osios (sekmadienio) ryto bus uždarytas. Eismas bus nukreipiamas aplinkkeliais pagal laikinuosius kelio ženklus: nuo Kretingos pusės per Darbėnus, nuo Klaipėdos pusės senuoju keliu per Nemirsetą.

Linas Kimutis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.