Kelių priežiūros programą Kauno politikai patvirtina lengva ranka, bet nepajudina nė piršto, kad ji būtų įgyvendinta
Kaune vadinamoji gatvių priežiūros programa sudaroma vadovaujantis gyventojų prašymais. Tačiau Komunalinio ūkio skyriaus vadovai pripažįsta, kad net į ją patekusios gatvės šiemet nebus sutvarkytos. Kasmet programą tvirtina Kauno politikai, bet jie kol kas nieko nenuveikė, kad žmonėms būtų aišku, ką ir kokius kelio remonto darbus žada padaryti Savivaldybė, kuri šiemet tikisi panaudoti apie 30 mln. litų.
Gauna šimtus prašymų
Vasarą į „Kauno dieną” kreipiasi nemažai nepatenkintų kauniečių. Jie skundžiasi, kad Savivaldybė neišasfaltuoja net tų gatvių, kurios būna įtrauktos į Gatvių priežiūros programą, kuri yra sudaroma metų pradžioje.
„Joje pateiktas gatvių, kurias ketiname remontuoti artimiausius trejus metus, sąrašas, – sakė Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Ramūnas Noreika. – 2007-2009 metų programa turėtų būti patvirtinta iki balandžio, bet prieš tai ją apsvarstys politikų komitetai Taryboje”.
R.Noreika sakė, kad darbų apimtys 2007 m. priklausys nuo to, kokį finansavimą pavyks gauti. Tačiau paklaustas, kokias konkrečiai gatves Savivaldybė planuoja sutvarkyti 2007 metais, R.Noreika negalėjo pasakyti. „Prašymų iš gyventojų gauname šimtais, bet jiems niekuo negalime padėti”, – sakė R.Noreika.
Gatvėms remontuoti, projektuoti ir detaliesiems planams parengti Komunalinio ūkio skyrius tikisi panaudoti apie 30 mln. litų.
Tvirtina formalų planą
Gyventojų prašymai, kurie pasiekia Komunalinio ūkio skyrių dėl gatvių sutvarkymo, iš esmės neturi jokių perspektyvų arba jos yra labai tolimos. Tai pripažino ir šio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys. „Negalime pasakyti žmogui, kad jo gatvės netvarkysime, – kalbėjo Z.Girčys. – Viskas, ką galime pažadėti, – pasiūlyti politikams vieną ar kitą gatvę įtraukti į Gatvių priežiūros programą.”
Jis pripažino, kad į programą gatvė įtraukiama tik formaliai. Net tiesiai paklaustas, kokias gatves planuojama remontuoti šiemet, Z.Girčys tik gūžtelėjo pečiais. „Atvirai tariant, nežinau”, – sakė jis.
Skyriaus vedėjas R.Noreika buvo kategoriškesnis. „Ką mes galime padaryti, kai neturime pinigų”, – sakė R.Noreika. Jam sunkiai sekėsi ir paaiškinti, kam tada būtina sudarinėti trejų metų planą, kuris realiai niekada nebus įgyvendintas. „Turime žinoti, ką ir kaip tvarkysime, jeigu netikėtai iš dangaus nukris keli milijonai litų”, – sakė R.Noreika. Tačiau jis nepaaiškino, kodėl tokiu atveju programoje nenumatytas darbų eiliškumas, kad gyventojai bent apytiksliai žinotų, kada ateis šventė ir į jų gatvę.
Sutvarkys po 70 metų
Programa yra stebėtinai nekonkreti. Pavyzdžiui, 2005-2007 metų programoje darbų vertė siekė net 300 mln. litų. Realiai jų atlikta tik už maždaug 40 mln. litų. Tokiais tempais 2005-2007 m. plane numatytos gatvės būtų sutvarkytos tik 2014-aisiais. Tačiau net jų sutvarkymas būtų formalus, nes tik 40 gatvių būtų kapitališkai suremontuotos, o dar 90 būtų atliktas paprastasis remontas (duobių taisymas).
Be kita ko, trejų metų plane buvo numatyta sutvarkyti tik apie 130 gatvių, kai Kaune jų yra per 1440. Vadinasi, realiai visos gatvės bent kartą būtų suremontuotos tik po 70 metų.
„Tiesą sakant, miestui bent aptvarkyti reikėtų maždaug 500 mln. litų”, – sakė R.Noreika. Tuo tarpu gatvėms tvarkyti kasmet panaudojama tik apie 20 mln. litų. Kapitališkai suremontuojama tik keliolika gatvių.
Kiemais turi pasirūpinti gyventojai
R.Noreika negalėjo paaiškinti, kodėl Komunalinio ūkio skyrius miesto Tarybai nepateikia tokios gatvių priežiūros programos, kurioje būtų įvardyta, kokias gatves eilės tvarka rengiasi sutvarkyti Savivaldybė. 2007 m. užsimota sutvarkyti Raudondvario plentą, Liškiavos, Palangos, Kopūstų ir dar kelias gatves.
Z.Girčys patikino, kad šiemet apie 2 mln. litų numatoma skirti šaligatviams sutvarkyti. Jie beveik nebuvo tvarkomi nuo sovietmečio. „Bet viskas priklausys nuo to, kiek lėšų bus skirta šiems darbams”, – jam antrino Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas R.Noreika.
Jis pridūrė, kad neaišku, ar šiemet bus asfaltuojamos ir įvažos į kiemus. „Žmonės patys turi pasirūpinti savo kiemais ir jeigu jie kreipiasi dėl automobilių aikštelių praplėtimo prie daugiabučių, o ši problema šiuo metu yra itin svarbi, pirmiausia gyventojai turi pasirengti teritorijos detalųjį planą”, – sakė R.Noreika.