Siekdamas didinti eismo saugą Europos Sąjungos (ES) keliuose, Europos Parlamentas ragina sumažinti leistiną alkoholio koncentraciją nepatyrusių ir profesionalių vairuotojų kraujyje iki nulio.
Siūlomame naujų saugumo priemonių pakete taip pat numatyta derinti kelių ženklus visoje ES bei nustatyti minimalius standartus vairavimo instruktoriams.
Parlamento ataskaitoje, kurioje pateiktos rekomendacijos valstybėms narėms yra neprivalomos, minima, kad Europos keliuose kasmet žūsta 40 tūkst. žmonių, ir 10 tūkst. mirčių siejama su alkoholio vartojimu.
Pasak Parlamento, eismo saugą ES būtina didinti prisiimant „atitinkamus įsipareigojimus aukštesniu politiniu lygiu”.
Tiesioginė ir netiesioginė nelaimių keliuose kaina siekia apie 180 mlrd. eurų (233 mlrd. JAV dolerių), arba 2 proc. bloko bendrojo vidaus produkto (BVP).
Europos Parlamentas siūlo nustatyti nepatyrusiems vairuotojams, taip pat autobusų ir pavojingus krovinius vežančių sunkvežimių vairuotojams nulinę leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje.
Parlamentas taip pat ragina Europos Komisiją (EK) išnagrinėti galimybes suderinti kelio ženklus ir taisykles, ypač besiskiriančias važiavimo žiedine sankryža nuostatas, visoje Europoje.
Parlamentas siūlo nustatyti minimalius standartus, kurie būtų taikomi vairavimo instruktoriams ir egzaminams vairuotojo pažymėjimui gauti, uždrausti sunkiosioms transporto priemonėms lenkti kitus eismo dalyvius siauresniuose keliuose.
Tačiau europarlamentarai atmetė raginimus nustatyti ES greitkeliuose 130 kilometrų per valandą greičio apribojimą. Kai kuriose šalyse, įskaitant Vokietiją, kai kuriuose greitkelių ruožuose greičio apribojimai netaikomi.