Išpardavimai – likučių valymas

Išpardavimų karštinės apimti klaipėdiečiai net šiltą žiemą perka kailinius ir slides.

Prekybininkai jau skaičiuoja žiemą gautą pelną ir tikina, kad šilti orai sezoninių prekių pardavimo nesumažino. Priešingai, šiemet susižertas pelnas didesnis nei praėjusią žiemą.

Prekyba nesiskundžia

Žiemą, kai nespaudžia speigas ir nebaltuoja sniegas, prekyba kailiniais, regis, turėtų būti apmirusi.

Tačiau odos ir kailių salono „Silver fox” direktorė Liudmila Zavadska džiaugėsi, kad tokią žiemą prekiaujama yra palyginti gerai.

Šiemet kailinių bei kitų prekių buvo parduodama apie 20 procentų mažiau nei praėjusiais metais.

Per prasidėjusius išpardavimus salone taikomos 20-30 procentų nuolaidos. Nuleidžiama yra nuo 50 iki 80 litų.

Aistra pirkti

Bendrovės „Baltika Lietuva” rinkodaros vadovė Viktorija Krolytė patikino, kad dėl kasmetinių išpardavimų bendrovės nuostolių nepatiria.

Jos pelną susigriebia prekiaudamos naujausiomis kolekcijomis.

„Mados prekės yra perkamos vadovaujantis emocijomis. Madoje daugelis nori būti pirmas, gražus, stilingas. Žmonės per drabužius išreiškia save. Todėl drabužių pirkimas sezono pradžioje yra ganėtinai didelis”, – teigė ji.

Per išpardavimus prekių asortimento nebesudaro kolekcijų visuma. Parduodami rūbai yra ne visų dydžių, žmogus rūbą renkasi ne iš visos spalvinės gamos.

„Rudenėjant, kai orai buvo pakankamai šilti, baimintasi, kad viršutinių drabužių, striukų, paltų prekyba gali būti lėtesnė. Vertindami rudens, žiemos apyvartos rodiklius, matome, kad šaltas sezonas mums buvo labai geras”,- džiaugėsi ji.

Žaidimas kainomis

Rūbais prekiaujančios parduotuvės pirkėjus vilioja žaisdamos kainomis.

Iš pradžių prekes siūlę su 50 procentų nuolaidomis prekybininkai pirkėjus galų gale ima gundyti 70 procentų nuolaidomis.

„Finaliniai, baigiamieji ar dar kitaip vadinami išpardavimai yra daromi norint atlaisvinti vietą naujų kolekcijų prekėms”, – tikino V.Krolytė.

Dėl šiltų orų prekyba žieminiais rūbais nebuvo nuostolinga. Sumažėjusią sezoninių prekių paklausą atsvėrė šiemet išaugusi žmonių perkamoji galia.

Slidės – atostogoms

Bendrovės „Sport line” „Nike” drabužių vadybininkė Diana Šilkaitytė teigė, kad pūkinės ir kitos šiltesnės striukės šiemet yra perkamos kiek vangiau nei įprastą žiemą. Šių prekių parduodama iki 5 procentų mažiau nei pernai tokiu pat metu.

Slidės ir kitos šiam sportui skirtos prekės yra perkamos, nes žmonės važiuoja slidinėti į užsienį.

Bendrovė „Sport line” turi kelis parduotuvių tinklus. „City sport” parduotuvėse. Jose prekiaujama tik „Nike” sportine apranga. Jose rūbams yra taikomos nuolaidos iki 50 procentų. O „multibrendinėse” parduotuvėse, kuriose prekiaujama kelių prekinių ženklų rūbais, yra taikomos nuolaidos iki 30 procentų.

D.Šilkaitytė neneigė, kad išpardavimų karštinės apimti žmonės įsigyja ir daug nereikalingų prekių.

„Bet su nuolaida įsigyta prekė visada atras vietą”, – įsitikinusi ji.

Išpardavimai visame pasaulyje yra įprastas reiškinys. Prie jo yra pripratę jau ir klaipėdiečiai.

„Taip yra atsikratoma likučių prieš naujojo sezono prekes. Išparduodami nelabai perkami modeliai arba specifinės prekės, kurios turėjo labai aukštas kainas”, – teigė D.Šilkaitytė.

Su pirkėjais nebežais

Šiemet bendrovė „Sport line” planuoja daug trumpesnius, tačiau efektingesnius išpardavimus, nei buvo įprasta. Prekės su nuolaidomis bus parduodamos mėnesį.

„Praėjusiais metais didelė rinkos dalis buvo iškreipta, nes išpardavimai vyko labai ilgai – apie du mėnesius ir ilgiau. Šiemet mes savo tinklo parduotuvėse planuojame daug staigesnius, efektyvesnius išpardavimus. Ši nauja tendencija Lietuvos rinkoje jau yra taip pat pastebima. Operatoriai koncentruojasi į trumpesnį laiką su didesnėmis nuolaidomis”, – teigė D.Šilkaitytė.

Pavyzdys – užsienis

„City sport” parduotuvėse turimas prekes planuojama parduoti iki sausio pabaigos. Vasarį ketinama būti jau pasiruošus naujam sezonui.

„Parduotuvėse, turinčiose daugiau ir įvairesnių prekinių ženklų, produkcijos, išpardavimai tęsiasi šiek tiek ilgiau dėl platesnio žieminių prekių asortimento – būtent slidinėjimo reikmenų, kurie būna dar aktualūs vasarį ir kovą. Išpardavimai šiose parduotuvėse ir prasidėjo šiek tiek vėliau”, – pasakojo D.Šilkaitytė.

Anot jos, Lietuvoje išpardavimai anksčiau būdavo ilgesni. Jie prasidėdavo mažesnėmis nuolaidomis. Per keletą etapų nuolaidos didėdavo.

„Pati rinka diktuoja sąlygas, kad išpardavimai, kaip kitose užsienio šalyse, darosi trumpesni ir efektyvesni. Tai naudinga ir pirkėjams, ir operatoriams”, – tikino ji.

Atsikrato likučių

Su nuolaidomis iki 75 procentų yra parduodamos ir prekės didžiuosiuose prekybos centruose.

„VP Market” atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė teigė, kad per šiuo metu vykstantį žiemos prekių išpardavimą pigiau yra parduodamos kalėdinės, šventinės prekės, šilti žieminiai drabužiai, avalynė, rankšluoščiai, šiltos šlepetės.

V.Jakubauskaitė teigė, kad dabartiniam sezoninių prekių išpardavimui įtakos turėjo ir neįprastai šilti orai. Šiemet nėra perkamos rogutės. Slides, pirštines, kojines, šiltus drabužius slidinėjimui, pačiūžas perka į kitas šalis atostogauti vykstantys pirkėjai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.