Kelių erelius atbaidė mėšlas

Chaosą keliantiems automobilių ir motociklų vairuotojams ieškoma priešnuodžių

Miesto gatvėse lenktynes rengiančius motociklų ir automobilių vairuotojus, vadinamuosius dragerius, imtasi tramdyti ir netradicinėmis priemonėmis.

Veiksmingiausia priemonė

Kauno rajone, Užliedžių seniūnijoje, bene ketverius metus iš eilės niekieno nenaudojamame lėktuvų nusileidimo take antradieniais arba ketvirtadieniais taip pat gausiai rinkdavosi greičio mėgėjai.

Ne kartą aplinkiniai Užliedžių kaimo gyventojai kalbėdavo kone apie prarastas viltis, jog toje vietovėje kada nors bus įvesta tvarka.

Vietos seniūnas Egidijus Morkūnas pripažino dažnai neatsigindavęs gyventojų skundų dėl triukšmo, netvarkos ir netgi stambesnių nusikaltimų, smarkiai suintensyvėjančių būtent lenktynių metu.

„Niekada neprieštaraudavau, kad jie važinėtų dienos metu, bet kai susirenka vakarais ir kriokiančiais automobiliais laksto kone iki paryčių ne tik po laukus, o ir po visą kaimą, tai tikrai negalėjome su tuo taikstytis”, – sakė seniūnas E.Morkūnas. Akivaizdu, kad tokios laukinės pramogos prišaukdavo nelaimių – ne vieną kartą įvyko avarijos, kurių metu būta ir sužeistųjų.

Vis dėlto šio mėnesio pradžioje išeitis buvo surasta – ilgame ir plačiame pakilimo take sukrauta ne viena mėšlo krūva. Kad ir kaip keistai ši idėja atrodytų, pasak seniūno, kol kas tai efektyviausia priemonė nuo chaoso.

„Galiausiai bendromis pastangomis su Kauno rajono policija bei ūkio vadovais suradome geriausią išeitį problemai išspręsti. Juk nieko kito mums jau nebeliko po tiek visokiausių išbandymų”, – su šypsena kalbėjo E.Morkūnas.

Anksčiau nepavykdavo

Prisimindamas ankstesnius kovos su naktiniais triukšmadariais būdus, seniūnas pasakojo, kad buvo kelias ne kartą užbarikaduotas didelėmis betoninėmis plokštėmis, tačiau jas nekviesti atvykėliai greitai paslinkdavo į šalį. Norėta perkasti trasos link vedančius kelius, tačiau tai būtų pakenkę vietos ūkininkams. Nemalonų kvapą skleidžiantis mėšlas pakilimo take, anot E.Morkūno, taip pat sukraunamas ne pirmą kartą, bet anksčiau jo buvo mažiau, todėl entuziazmo nestokojantys jaunuoliai važinėjosi ir toliau, o dabar jau nebėra kur lenktyniauti.

Pastarojoje teritorijoje, greta buvusios nelegalių lenktynių trasos, šiuo metu įsikūręs Lietuvos veterinarijos akademijos mokomasis padalinys, kuriam Vyriausybės nutarimu paskirtas didelis žemės plotas kartu su visu asfaltuotu pakilimo taku. Greta yra dar vienas, gal kiek trumpesnis lėktuvų takas, priklausantis privačiam ūkininkui, tačiau seniūnas teigė manantis, kad pastarasis netiks naktinėjantiems automobilistams. Jei vis dėlto jie pradėtų rinktis netoliese, E.Morkūnas tvirtino paraginsiąs ir šeimininką imtis priemonių užkirsti kelią triukšmingoms pramogoms.

„Juk mieste vyksta oficialiai ir tikrai profesionaliai rengiamos lenktynės, bet kažkodėl ne visiems jos įdomios. Tikriausiai tie naktinėtojai, kurie rinkdavosi Užliedžiuose, labiau linkę nesilaikyti elementarios tvarkos, gerti alkoholį ir šiukšlinti aplink save”, – svarstė E.Morkūnas.

Užliedžių seniūnijos pasiekimais šypsodamiesi džiaugėsi Kauno rajono policijos komisariato darbuotojai. Patrulių būrio vadas Giedrius Urba prisiminė dažnus apsilankymus naktinėse nelegaliose lenktynėse, kai tekdavo už Kelių eismo taisyklių grubų nesilaikymą nubausti ne vieną dalyvį, kartais net nesulaukusį pilnametystės. Šiomis dienomis tokių incidentų policijoje nebeišgirstama.

Per žingsnį nuo nelaimės

Pastaruoju metu nemažai automobilių vakarais galima išvysti neseniai renovuotame Europos prospekte. Čia būrys jaunuolių su automobiliais susirenka ne tik pažiūrėti į greitai skriejančias transporto priemones, bet ir patys dalyvauja draudžiamose gatvės lenktynėse, kadangi nauja kelio danga puikiai atstoja varžybų trasą. Be to, niekas iš dalyvių nekreipia nė menkiausio dėmesio, kad gatvė anaiptol nėra tiesi, ir joje mažiausiai dvi pėsčiųjų perėjos.

Netoliese esančių namų gyventojai teigia, jog kone kiekvieną vakarą, pamatę lakstančius automobilius, pagalvoja, kad iki tragiškos nelaimės – vos vienas žingsnis. Žmonės sunerimę anaiptol ne dėl ratuotųjų triukšmadarių gerovės, bet kur kas daugiau rūpinasi savo ir aplinkinių sveikata bei gyvybe – gyvenamųjų namų kvartalai išsidėstę nedideliu atstumu nuo gatvės.

Blogiausia, anot aleksotiškių, kad su kelių ereliais nesiima kovoti policijos pareigūnai. Gyventojai sako skambinę ir prašę pagalbos, tačiau šie tik pažadėjo pasirūpinti iškilusia problema, tačiau jokių veiksmų nesiėmė ir netgi į tariamų lenktynių vietą nesiteikė atvažiuoti.

Susibūrimų vietų daugėja

Panašių vietų Kaune atsirado kur kas daugiau. Miestiečiai skundžiasi keliamu chaosu A.Smetonos alėjoje, pačiose Panemunės šilo prieigose. Pasak kurortiniu tituluojamo kvartalo gyventojų, kol kas nenustatyti asmenys, nedidelėmis grupelėmis susirenkantys Nemuno pakrantėje, kurie ne tik kelia triukšmą, bet ir važinėja savaisiais motociklais siaura gatve, kuria žmonės eina į šilą. Paprastai daugelis keliauja ten su vaikais, o šie būna su dviračiais arba riedučiais, todėl bet kada gali pakliūti po praskriejančių „britvų” (taip daugelis vadina sportinius motociklus) ratais.

Gyventojų kantrybės taurė buvo perpildyta, kai po rajoną kelis vakarus iš eilės pasklido nemalonus degančios gumos kvapas. Netrukus išaiškėjo, kad tai irgi motociklininkų darbas: norėdami savaip pasipuikuoti prieš kitus susirinkusiuosius bei įspūdingai užbaigti chaotišką pasivažinėjimą, triukšmadariai gatvėje dideliu greičiu sukdami plieninio žirgo galinį ratą, svilina jo padangą.

Tai pat jau ne pirmi metai, kai sportinių motociklų savininkai ir gerbėjai gausiai renkasi vakarais Karaliaus Mindaugo prospekte esančioje aikštelėje šalia degalinės. Laimei, dėl pastarosios vietovės labiau sunerimę kelių eismo tvarkdariai nei eiliniai gyventojai. Tačiau kad ir koks rūpestis būtų, kol kas nepavyksta surasti išeities, galinčios įvesti tvarką didžiausioje iš centrinių miesto gatvių.

Kai kur jau išvaikė

„Kauno dienos” kalbintas Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojas Vitalijus Pacevičius pripažino, kad skambučių iš gyventojų, pranešančių apie gatvėse keliamą netvarką, vis dar sulaukiama. Tačiau, vien tik pažiūrėjus į bendrą padėtį miesto gatvėse, galima susidaryti bendrą vaizdą apie apgailėtiną daugelio vairuotojų kultūrą ir dažnai piktybišką tampantį Kelių eismo taisyklių nesilaikymą.

„Galiu tikrai konstatuoti, kad šiemet gerokai mažiau nei pernai užfiksuojama tokių atvejų, todėl šį klausimą laikome ne tokiu skaudžiu. Metų pradžioje policija nemažai dėmesio skyrė triukšmadariams, kurie rinkosi ne tik iš miesto, bet ir visos Lietuvos prie Kauno pilies, tačiau ši problema jau išspręsta”, – dėstė V.Pacevičius.

Komisaras teigė manąs, kad pastaruoju metu Kauno urmo bazėje rengiamos oficialios „dragerių” lenktynės patraukė iš gatvių nemažai greičio mėgėjų.

Paklaustas, ar tiesa, kad pareigūnai jaučiasi bejėgiai prieš nelegalius gatvių lenktynininkus ir dėl to net nereaguoja į iškvietimus, V.Pacevičius nustebo: „Tokia reakcija į žmonių pagalbos šauksmą tikrai netoleruotina, todėl sužinojęs, kas galėjo taip pasielgti, imčiausi atitinkamų veiksmų”. Kauno policijos viršininko pavaduotojas pabrėžė, kad policija yra paslaugas teikianti institucija ir kad ir koks iškvietimas būtų, pareigūnai privalo vykti ir patikrinti, o jei reikia – griebtis būtinų priemonių.

Dažniau matomi pavieniai

„Jei žmogus važiuoja motociklu miesto gatvėmis milžinišku greičiu, vaikytis jį nėra teisinga, nes tokiu atveju sukelsi pavojų ne tik jo ar pareigūnų sveikatai bei gyvybei, bet gali nukentėti ir niekuo dėti žmonės, todėl, norėdami sustabdyti nepaklusnų motociklininką, mes tam turime pakankamai veiksmingų kitų priemonių ar metodų”, – išdavė V.Pacevičius, pridūręs, kad tankiai dislokuoti patruliuojantys pareigūnai ryšio priemonėmis sugeba neblogiau susitvarkyti, pranešdami vieni kitiems apie kelių chuliganus.

Kalbėdamas apie eismo tvarką Karaliaus Mindaugo prospekte, komisaras prisiminė, kad dažnais vakarais pareigūnai būdavo siunčiami budėti būtent toje vietoje, kur nuolat būriuodavosi motociklininkai. Galbūt dėl to anksčiau buvęs tiesiog masinis reiškinys pastaruoju metu aprimo. V.Pacevičius pasakojo, kad netgi pro policijos komisariato pastatą retkarčiais nuskrieja motociklai gerokai didesniu greičiu, nei derėtų, tad nenuostabu, kad pavieniai vairuotojai vis dar pralekia ant vieno rato ir kai kuriomis miesto gatvėmis.

Daugelis legalizavosi

Automobilių sporto klubo (ASK) „Azagis GTR” vadovas Andrius Šerkšnas patikino, kad daugelis greičio fanatikų iš tiesų nusprendė užsiimti profesionaliu sportu ir persikėlė su savo greitaeigiais automobiliais į Urmo bazėje rengiamas lenktynes „Drag nights”.

„Protingesni žmonės pamato, kad tai yra normalus sportas, reikalaujantis deramo pasirengimo varžyboms ir gerai parengtos technikos, todėl, nusprendę jame dalyvauti, jie nebeturi laiko trankytis gatvėmis ir kelti jose netvarką”, – samprotavo A.Šerkšnas.

Pašnekovas pasakojo, kad iš pradžių į renginius susirinkdavo apie 2 tūkst. žiūrovų ir keliasdešimt dalyvių, tačiau vėliau, susidomėjusiųjų oficialiomis lenktynėmis gretos gerokai pagausėjo. Paklaustas apie startinius mokesčius, A.Šerkšnas pabrėžė, kad nieko mokėti norintiesiems pasivaržyti uždaroje ir saugioje trasoje nereikia. Tuomet atrodo nesuprantama, kodėl į užmiesčio apleistą aerodromą arba miesto gatves išvažiuojantys jaunuoliai nesiryžta dalyvauti legaliose lenktynėse.

„Neseniai pabuvoję Latvijoje įsitikinome, kad pas mus nemokamai dalyvaudami vairuotojai gali laimėti daug vertingesnius prizus, nei svetur susimokėję nemenką startinį mokestį.

Manau, kad tiems, kuriems rūpi blaškytis su buteliais alaus gatvėse ar dar nežinia kur, daugiau nieko ir nebereikia, todėl jų nesudomins ir tikros lenktynės”, – neslėpė nusivylimo miesto gatvių chuliganais ASK „Azagis GTR” vadovas.

Tomas Jarusevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.