Ar nepakiš kiaulės ateinantys 2007-ieji, Kiaulės, metai automobilių gamintojams? Sunku pasakyti – šie, Šuns, metai kai kuriems jų buvo pakankamai šuniški, kitiems gi uodegos vizginimas prieš klientus atnešė milijoninius pelnus.
2006-uosius tik blogu žodžiu gali minėti didysis JAV trejetas – „Ford”, „General Motors” ir „Chrysler Group” atsidūrė gana didelėje krizėje. Viena jos priežasčių yra arši konkurencija, ypač su Japonijos gamintojais.
Atrodo, ramybės ateinančiais metais nebus ir Europos gamintojams. Nors Senasis žemynas kol kas įnirtingai priešinasi milijardinės Kinijos automobilių gamintojams, pastarųjų žingsniai į Europą yra vis ryžtingesni. Ėmė belstis į duris ir minėtieji amerikiečiai.
Galvą jau ne pirmus metus sėkmingai kelia Pietų Korėjos gamintojai.
Taigi konkurencinė kova liks. Kokius naujus ginklus jai ruošia už pirkėjų simpatijas ir, aišku, piniginę, pasiruošę kautis pramonininkai?
Kompaktiškieji
Čekai „Škoda” išleis naują „Fabia” kartą (Klaipėdoje bus vasarį). Šis modelis turės platformą PQ-24 – tokią pačią, kaip ir būsimasis „Volkswagen Polo”. Dizainas primins „Roomster” modelį, uostamiestyje pasirodysiantį irgi tą patį mėnesį.
„Fiat” atgaivins „Bravo” modelį, pakeisiantį ne itin daug populiarumo sulaukusį „Stilo”. Variklių gamoje bus ir turbininis 1,4 l motoras. O rudenį italai pristatys taip pat iš numirusiųjų prikeltą 500-ąjį. „Panda” platformą turėsiantis mažylis bus gaminamas Lenkijoje.
Kiaulės metais pasirodys ir pats mažiausias „Volvo” modelis C30 – jų planuojama pagaminti net 100 tūkstančių. Trijų durelių 4 vietų hečbekas turės sutrumpintą „Ford Focus”, „Volvo S40”, „Mazda3” modelių platformą.
„Peugeot” rinkai turėtų pateikti 207 universalo SW bei kupė-kabrioleto CC versijas, o „Renault” pavasarį Ženevoje žada pristatyti naujos kartos „Twingo”. Lietuvoje laukiama ir naujos „Mazda2”, taip pat 3 durelių „Honda Civic” bei pastarojo sportinės versijos „Type-R”.
Vasarį pardavimo salonuose Europoje gali pasirodyti ir 10-oji visų laikų geriausio „bestselerio” „Toyota Corolla” karta. Tiesa, tokį pavadinimą turės tik sedano ir universalo versijos, o hečbekas bus vadinamas „Auris” vardu.
„Alfa Romeo” atnaujintas 147-asis modelis pirkėjus džiugins jau metų pradžioje, bus ir 150 AG Q2 versija su JTDm dyzeliniu motoru, „Saab” pateiks naują 9-3 kartą, varomą ir bioetanoliu (E85), o „General Motors” – Europos rinkai sukurtus pirmą dyzelinį „Chevrolet Lacetti” modelį bei „Opel Astra” sedaną (Klaipėdoje – vasarą).
Nepaisant žodžio „Golf” pavadinime, naująjį 4,55 m ilgio „Volkswagen Golf Variant” bus galima priskirti vidutinei klasei, mat šis universalas kuriamas naudojant „Jetta” modelio platformą (tokią turės ir 2008 metais pasirodysianti 6-oji „Golf” karta). Tik neaišku, ar šis „variantas” pasieks Europą – jis bus gaminamas Brazilijoje.
Dalį, nors ir nedidelę, pirkėjų iš „Volkswagen” atims „Mitsubishi”, metų pabaigoje pasiūlysianti visiškai naujos kartos ir modernios išvaizdos „Lancer”. Kitas „japonas” – „Subaru Impreza” – pasirodys rudenį.
Iš visiškai naujų modelių galima paminėti „Hyundai Arnejs”, pasirodysiantį 2007-ųjų viduryje ir modelių eilėje pakeisiantį „Accent” bei „Elantra”. Varikliai – nuo 1,4 iki 2 l darbo tūrio. Tiesa, apie jo debiutą Lietuvoje kol kas niekas nieko nežino.
Ir „Arnejs”, ir kitas visiškai naujas „korėjietis”, „Kia C’eed”, bus gaminami Slovakijoje. Pastarasis automobilis Lietuvoje pasirodys jau sausį (5 durelių hečbekas), vėliau bus universalo bei trejų durelių versijos, taip pat kompaktinio miniveno ir kupė-kabrioleto.
Svarbiausia „Nissan” naujiena šioje klasėje – „Almera” modelį keičiantis „Tiida”, beje, Amerikos žemyne šiemet išrinktas metų automobiliu.
Vidutiniokai, bet ne vidutinybės
Vidutinės klasės segmente kova už pirkėjų simpatijas bus irgi aštri, ypač tarp trijų prestižinių „europiečių”.
Metų pabaigoje rinką sudrebinti turėtų nauja „Audi A4” karta, turėsianti B8 gamyklinį indeksą. Nuo pirmtako naujasis „ketvertukas” skirsis didesne ratų baze ir didesniu bendru ilgiu. Tarp papildomos įrangos – elektronika reguliuojama pakaba.
Anksčiau, kovą, Ženevos autosalone dienos šviesą išvys nauja „Mercedes-Benz” C klasė. Šis modelis taip pat bus didesnis už ankstesnįjį, ir savo išvaizda primins limuzinų klasės etalonu vadinamą S modelį. Variklių gamoje – 1,8 l, 3,5 l 270 AG ir 5,4 l 400 AG (AMG versijoje) jėgainės.
Na, o šią garbingą kompaniją papildys atnaujinta BMW 5-oji serija. Bus trys nauji varikliai – 163 AG (520i), 177 AG (520d ir 525d) bei juos prie šviesoforų išjungsianti sistema „Start/Stop”.
Kas dar naujo šioje klasėje? Visiškai naujos kartos, didesnė ir prabangesnė „Mazda6” su „Ford” ir PSA koncerno varikliais, pirmoje metų pusėje – keturiais ratais varoma „suvisureigėjusi” „Škoda Octavia Scout” (su 140 AG dyzeliniu arba 150 AG benzininiu motoru), metų gale – nauja „Renault Laguna” karta su V6 „dyzeliu”.
Metų viduryje Lietuvoje turi pasirodyti ir naujasis „Fiat” sedanas „Linea” su įspūdinga 500 l talpos bagažine.
Kad nebūtų gėda
Į ką dėmesį atkreipti turėtų tie, kurie nori sau susikurti verslininko įvaizdį?
Jau sausį pardavimo salonus turėtų pasiekti prabangus „Lexus LS460” su standartine 4,6 l V8 „širdimi”. Jame bus montuojama 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė bei 4WD sistema. Žadama ir pailginta LS460 versija.
Nepaisant kalbų apie liūdnus pardavimų skaičius „Volkswagen” nenurašo „Phaeton” limuzino. Pirkėjams bus galvosūkis: kurią versiją rinktis – su V10 TDI motoru ar „Audi” kūrybos 4,2 l V8 jėgainę?
Prabangiu galima vadinti ir „Jaguar S-type”, debiutuosiantį metų viduryje. Tiesa, techniniais sprendimais tai bus „Volvo S80” ir „Ford Mondeo” kopija (visus vienys ta pati platforma), o britiškas šaknis atspindės galinių varomųjų ratų sistema. Beje, tikėtina, kad S tipas bus pervadintas į XF.
Ir, žinoma, Džeimso Bondo automobilis – „Ford Mondeo”. Jį verslo klasei galima priskirti ne tik todėl, kad tai – „Volvo” ir „Jaguar” „giminaitis”. Tai – ypatingo dizaino automobilis, kuriuo tikrai ne gėda atvažiuoti į verslo susitikimą. Oficialiai serijinis „Mondeo” debiutuos kovą Ženevos autosalone, birželį – pardavimo salonuose.
Bekelei ir …parketui
Viena sparčiausiai populiarėjančių klasių automobilių pasaulyje – SUV (Sport Utility Vehicle), arba tiesiog „parketiniai” visureigiai. Jų nestokosime ir Kiaulės metais.
„Mercedes”, nors ir pavėlavusi į SUV traukinį, pasiūlys MLK klasę. Tai – C klasės platformą turėsiantis nedidelis visureigis, tiesa, vargu ar tinkamas sekti kiaulių pavyzdžiu ir maudytis purvynuose. Beje, bus ir galiniais, ir visais keturiais ratais varomos versijos, o po antvožu slypės trečiosios kartos „Common Rail” „dyzeliai”.
Tačiau bene laukiamiausia šios kategorijos fanų naujiena – nauja BMW X5 karta. Nors iš išorės kovą pasirodysiantis visureigis pakito nedaug, bavarai tikina, kad jis kurtas „nuo nulio”. Nuo šiol BMW X5 bus septynių vietų, tiesa, už papildomą kainą.
Visiškai naujo „parketinio kūdikio” – „Volkswagen Tiguan” – Lietuvoje pasirodymo reikėtų laukti tik 2007-ųjų pabaigoje. Bus atnaujintas jo „vyresnysis brolis” „Touareg”, „Hyundai” mėgėjai sulauks ir naujos „Terracan” kartos.
Šioje kategorijoje bus ir garsioji „šventoji Trejybė” – „donoras” „Mitsubishi Outlander” ir jo išvaizdą bei važiuoklę paveldėję „dvyniai” skirtingais veidais „Peugeot 4007” (su 2,2 l 156 AG varikliu) bei „Citroen C-Crosser” (arba C7). Jų pasirodymas numatytas rudenėjant. Kiek anksčiau salonus mūsų šalyje pasieks ir atnaujintas „Mitsubishi Pajero”.
Perversmą SUV segmente gali sukelti „Nissan Qashqai” – balandį Lietuvoje pasirodysiantis veržlios išvaizdos visureigis turėtų kainuoti tik apie 65 tūkst. Lt. Tai – rimtas argumentas kovoje už pirkėjų simpatijas. Bus ir nauja „X-Trail” karta.
Visą 4×4 stiliaus puokštę pateiks „Volvo”. Švedai ruošia įvairaus kalibro šovinius – nuo rudenį Frankfurto autosalone debiutuosiančio smulkesnio XC50 („Land Rover Freelander” atitikmuo) iki naujos XC70 „Cross Country” kartos, sukurtos naudojant universalo V70 (jo premjera taip pat numatyta kitąmet) važiuoklę.
Trečiosios kartos „Honda CR-V” atvykimas į salonus užplanuotas sausio mėnesiui. Varikliai – 2 l su 150 „arkliais”, „geriančiais” benziną, ir 2,2 140 AG „dyzelis”. Balandį Lietuvoje bus pristatytas „Opel Antara”, vėliau – vasarą – europietiška grakščiojo „Mazda CX-7” versija.
Europos pirkėjų pusėn šaudys ir amerikiečiai. Jų arsenale – džipai „Wrangler”, „Compass” ir „Patriot”.
Bene svarbiausia naujiena komercinių automobilių „garde” Kiaulės metais – visiškai naujos kartos „Peugeot Expert” (ir krovininio, ir keleivinio) pasirodymas.
Mirštanti rasė?
SUV klasės populiarėjimas gerokai apkarpė šeimyninių minivenų poreikį – pastaruoju metu visame pasaulyje pastebima tendencija, kad minivenus žmonės renkasi kur kas rečiau nei ne mažiau vietos keleiviams ir kroviniui turinčius visureigius.
Galbūt todėl Kiaulės metai neatsives didelės minivenų vados. Iš svarbesnių premjerų galima paminėti sausį turinčią pasirodyti elegantišką „Citroen C4 Picasso” (dvi versijos – 5 ir 7 vietų), taip pat „Seat Altea XL” – didesnį „Altea” modelio variantą (galimybė rinktis iš trijų variklių – 1,6 l 101 AG, 1,9 TDI 104 AG ir 2 l TDI 138 AG).
Metų pradžioje „Honda” žada atnaujinti prieš porą metų debiutavusį šešiavietį miniveną FR-V – 1,7 ir 2 l benzininius variklius pakeis vienas – 1,8 l darbo tūrio, o „Volkswagen” atnaujina „Touran”. Klaipėdoje laukiama ir naujos kartos kompaktinio miniveno „Carens”.
Greitai ir be stogo
O bene didžiausią derlių 2007-ieji žada sportinių ir kupė ar kabrioletų mėgėjams.
Vien „Alfa Romeo” pateiks keturias serijines naujienas – rodsterį „Spider” (vasarį), GT (balandį), nerealaus grožio raudonąją „8C Competizione” (spalį) bei naują „Brera” versiją GTA.
„Aston Martin” fanai turėtų džiaugtis „V8 Vantage Roadster” (jei palauks užsakymo 18 mėnesių) ir limituota DB9 serija DBS.
Metų pradžioje pasirodys serijinė „Audi TT Roadster” versija, kovą – CL klasės „Mercedes-Benz” (AMG versija turės 6,2 l V8 motorą su 518 „arklių kaimene”), vėliau – 650 AG „Mercedes SLR Roadster” kabrioleto kėbulu.
Sportinių „žvėrių” klasėje bene laukiamiausia naujiena yra „Audi R8”. Sportinis kupė, 100 km/h greitį pasiekiantis per 4,6 sek., kainuos ne mažiau 345 tūkst. Lt. Vien dviejų sankabų „Tronic” tipo pavarų dėžė papildomai atsieis apie 20 tūkst. litų.
„Lexus” žada nustebinti pagaliau serijiniu modeliu paversto koncepcinio LF-A versija GT500 (kitas pavadinimas – „SuperSport”) su 5 l 500 „arklių” V8 jėgaine, o „Nissan” – legendinį „Skyline” pakeisiančiu GT-R modeliu. Šalia jo taip pat serijiniu tampantis „Opel GT” atrodys kukliai.
Bus ir mažųjų „sportininkų”, pavyzdžiui, „Peugeot 207 GTi” su turbininiu 2 l 190 AG motoru (metų pabaigoje).
Kabrioletų gurmanams irgi žadama siurprizų. Tas pats „Peugeot” pavasarį pardavėjams „patieks” dar „neataušusį” kupė-kabrioletą 207 CC, o tikrais „bestogių” meniu desertais pavasarį turėtų tapti „Audi A5” ir 3-osios serijos BMW kabrioletai.
„Lexus” anonsuoja naujojo SC430 pasirodymą (gali būti ir 4WD variantas) bei paties mažiausio savo modelio – IS – kabrioleto versiją, turinčią debiutuoti sausį Detroite.
Kupė kėbulą (versijos 118i, 120i, 130i ir 120d) pagaliau gaus 1-osios serijos BMW – jo premjera numatyta kovą Ženevoje.