Naujosios technologijos automobiliuose jau pradedamos vertinti dvejopai.
Džiaugiamasi, kad jos didina tiek vairuotojų bei keleivių, tiek ir kitų eismo dalyvių saugumą, tačiau – paradoksas – tuo pačiu įvairios naujos automobilių sistemos vairuotojui suteikia iliuziją, jog bus ištaisyta bet kokia jo klaida.
Prieštaringus jausmus sukelia ir bene pirmasis Klaipėdoje parduodamas naujas automobilis su automatine parkavimo pagalbos IPA (Intelligence Parking Assist) sistema – hibridinis „Toyota Prius”.
Iš vienos pusės, smagu, kai automobilis jam nurodytoje vietoje pasistato pats – tereikia spaudinėti stabdžių pedalą, o vairas sukinėjasi be vairuotojo prisilietimo. Tačiau kam visai šiai procedūrai gaišti minutę, neaišku – be IPA pagalbos norimoje vietą šią tojotą galima pastatyti per 15 sekundžių. Ir, beje, tiksliau.
„Toyota Prius” yra ne tik pirmasis pasaulyje serijinis hibridinis – benzino ir elektros variklius turintis lengvasis automobilis. Būtent jame prieš metus pirmą kartą pasaulyje ir imta montuoti panašią parkavimosi įrangą.
Jos principas paprastas – automobilio gale sumontuota vaizdo kamera stebi aplinką, o kompiuteris nurodo vietas, kur galite pastatyti savo mašiną – tiek statmenai, tiek lygiagrečiai automobilio ilgiui.
Tada monitoriuje pasirenkate būsimą stovėjimo vietą ir rodyklėlėmis ekrane nubraižote jos kontūrus. Belieka paspausti mygtuką OK, atleisti stabdžių pedalą („Prius” „apginkluotas” automatine pavarų dėže) ir sekti kompiuterio nurodymus – jis jums praneš, kada reikia sustoti.
Skamba gražiai. Bet yra keli „bet”. Svarbiausias jų – norimos stovėjimo vietos kontūrus reikia nubraižyti tiksliai, tik tada, sakykime, prekybos centro aikštelėje neužimsite dviejų vietų vietoje vienos.
Taip atsitiko ir „Autosalonui” bandant tojotą su IPA sistema – nors norėjome automobilį pastatyti galu, dėl netikslių mūsų instrukcijų „Prius” prisiparkavo skersai.
Antras dalykas – visa tai užtruks, ypač, jei nesate gerai susipažinęs su šia įranga. Pasistatyti mašiną paprastuoju būdu, ateityje gal būsiančiu ir nebemadingu, tereikia keliolikos sekundžių. Statydami automobilį „skaitmeniniu” būdu, sugaišite kur kas daugiau.
Taigi – rinktis jums. Ir jei vertinate ekologiškumą, minimalias kuro sąnaudas bei 8 metų garantiją – būtent tai yra „Toyota Prius” pranašumas, – subjektyvia akimi pastebėti trūkumai jums gali pasirodyti nereikšmingos smulkmenos.
Kaip ir 7 tūkstančiai litų, kuriuos teks sumokėti už visą navigacinės įrangos komplektą kartu su stebuklingąja IPA.