Už naujuosius keltus suplojo 4 milijonus litų

AB „Smiltynės perkėla” direktoriaus Algirdo Žukausko teigimu, šiemet bendrovė, atsiskaitydama už tris naujuosius keltus, iš savo lėšų sumokėjo 4 mln. Lt.

Tokios sumos prireikė laivų vertei dengti ir palūkanoms mokėti. Priminsime, jog užpernai keltas „Neringa”, pernai „Baltija” įsigyti lizingo būdu, o šiemet naujasis keleivinis keltas „Nida”, kainavęs 12 mln. Lt, bus finansuojamas iš Valstybės investicijų fondo. Tačiau „Smiltynės perkėla” ir trečiąjį keltą įsigijo lizingo būdu ir nuo šių metų sausio pabaigos moka už jį palūkanas. Lėšos už trečiąjį keltą bendrovei turi būti grąžintos per trejus metus. 1 mln. Lt jau sumokėtas kaip pirminė kelto „Nida” įmoka, 5 mln. Lt turėtų būti grąžinti bendrovei 2007-aisiais, o likusieji pinigai – 2008 metais.

2400 papildomų reisų

Šiemet per 9 mėnesius AB „Smiltynės perkėla” keltai atliko 2400 papildomų reisų, kuriems reikėtų 2 mėnesių darbo pagal grafiką. Papildomų keltų reisų prireikė tam, kad būtų aptarnautas šiemet didesnis keleivių ir automobilių srautas. Tačiau, pasak A. Žukausko, nepaisant to (daugiausia dirbo nauji greitesni ir mažiau kuro sunaudojantys keltai), pasiektas geras ekonominis efektas: likviduotos automobilių eilės prie keltų, o „Smiltynės perkėla” šiemet dar tikisi gauti šiokį tokį pelną.

Lapkričio 29 d. Vilniuje vykusiame AB „Smiltynės perkėla”, kurios 97 proc. akcijų valdo Susisiekimo ministerija, valdybos posėdyje, kuriam pirmininkavo Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus, patvirtinti šių metų 9 mėnesių bendrovės veiklos rezultatai.

Šiemet bendrovės keltais perkelta 1 mln. 989 tūkst. keleivių, 98 tūkst. daugiau, palyginti su tokiu pačiu pernai metų laikotarpiu; per 550 tūkst. automobilių, 54 tūkst. daugiau nei pernai.

„Nida 1” parduodama

Dabar, kai pradėtas eksploatuoti naujasis keltas „Nida”, senasis keltas „Nida 1”, bendrovei tarnavęs 35 metus, bus parduotas. Tam jau pritarė bendrovės valdyba.

Jau kitą savaitę ketinama skelbti jo pardavimo konkursą. Žiemą kelto išlaikymas kainuoja gana brangiai, todėl norima jį kuo greičiau parduoti. Minėtame valdybos posėdyje nustatyta pradinė senojo kelto kaina – 270 tūkst. Lt.

Pasak A. Žukausko, bendrovei neapsimoka keltą „Nida 1” parduoti kaip metalo laužą. Jis sveria 190 t, gryno metalo laužo tona rinkoje kainuoja apie 190 JAV dolerių. Be to, laivą dar reikėtų supjaustyti, taigi būtų patiriama nemažai išlaidų.

„Kintai” nebus parduodami

Kitas dalykas, kelto „Nida” būklė dar gera. Šis laivas kartu su senuoju keltu „Kintai” turėtų dar padirbėti iki Naujųjų metų, mat jie yra įtraukti į grafiką.

Nuo gruodžio 1 d. oficialiai dirbti pradėjęs naujasis keltas „Nida”, pasak „Smiltynės perkėla” direktoriaus, atliks ir užsakomuosius reisus, kurių artėjant šventėms, tikimasi, bus. Pavyzdžiui, Lietuvos jūrų muziejaus vadovybė jau yra pareiškusi norą, kad vienu metu būtų perkelti keli šimtai žmonių.

A. Žukauskas patikino, kad keltas „Kintai” parduodamas nebus. Jis bus reikalingas tada, kai kelte „Nida” reikės atlikti profilaktinius darbus, kurie gali trukti kelias dienas ar net savaitę. Taigi „Kintai” ir toliau eis tarnybą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.