Pažaislio festivalyje – didžiosios simfoninės premjeros

Tris naujus lietuvių kompozitorių simfoninius kūrinius Pažaislio festivaliui rengia Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, vadovaujamas orkestro meno vadovo ir vyr. dirigento prof. Juozo Domarko.

Liepos 23 d., šeštadienį, 18 val. Kauno Pranciškonų vienuolyno Šv. Jurgio bažnyčioje orkestras pirmą kartą atliks naująją Vlado Švedo Septintąją simfoniją (2005), Mariaus Baranausko kūrinį „Kalbėjimas” (2003) bei naują Vidmanto Bartulio opusą „Sodas” (2005), kurį atliekant prie orkestro prisidės violončelininkas Davidas Geringas ir Kauno valstybinis choras.

Didžiausia vakaro premjera – Vidmanto Bartulio „Sodas”, sukomponuotas pagal subtilius, sugestyvius prancūzų simbolisto Arthuro Rimbaud ir šiuolaikinio prancūzų dramaturgo Jean-Luco Lagarces tekstus. Pasak kompozitoriaus, „kiekvienas žmogus turi savo sodą, į kurį jis gali užsukti, jame pabūti, ir kuriame visko gali nutikti. Tas sodas pilnas nuojautų, sapnų, pasąmoninių aliuzijų, vaikystės prisiminimų ir mirties dvelksmo…”. Sustojusiame sapno laike tvyrančias nuojautas įkūnys specifinis elektrinės violončelės tembras, asketiški, konkretūs choro epizodai, susiejantys orkestrines kūrinio dalis.

Vlado Švedo Septintoji simfonija, pasak kompozitoriaus, yra gerokai skaidresnė palyginti su jo ankstesniais panašaus žanro kūriniais, joje mažiau dramatizmo. Visas tris simfonijos dalis į vientisą monoteminį ciklą sujungs ritmo tema, kaskart pasirodanti įvairiais pavidalais. Kompozitorius ypač didžiuojasi finaline kūrinio dalimi „Toccata”, kurios pavidalas atėjęs dar iš jaunystėje patirtų muzikos įspūdžių.

Mariaus Baranausko simfoninis opusas, itin sėkmingas kompozicijos magistro diplominis darbas, jau yra nuskynęs nemažai laurų: laimėjęs III vietą Toru Takemitsu kompozicijos konkurse Japonijoje, itin sėkmingai reprezentavęs lietuvių muziką UNESCO Tarptautiniame kompozitorių rostrume bei Pasaulio naujosios muzikos dienose Zagrebe. „Kalbėjime” Marius Baranauskas pirmąkart pritaikė savo sugalvotą komponavimo būdą, kiekvienam kalbos garsui subjektyviai priskirdamas kokį nors akustinį atitikmenį. Jaunasis kompozitorius meistriškai valdo orkestro erdvę, atskirus tembrus, orkestro grupių spalvas, kūrinio raidos logiką.

Šių metų Pažaislio festivalyje numatoma ir daugiau premjerų:

rugpjūčio 21 d. Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje Kauno styginių kvarteto parengtoje programoje skambės Zitos Bružaitės ir Dalios Kairaitytės nauji opusai, taip pat kovo 11-osios Madrido aukoms skirta bendra įvairių Europos šalių autorių kompozicija „11” – jaunųjų kompozitorių kūrybinių susitikimų Eisenstadte 2002 bei 2004 metais rezultatas. O naujajame Pažaislio festivalio dešimtmečiui skirtame kūrinyje „Mozaika-II” styginių kvartetui Zita Bružaitė dėlioja mozaiką iš visų Pažaislio festivaliams sukomponuotų savo kūrinių fragmentų ar jų struktūrinės medžiagos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.