Autosporto grandai ieško savo pasekėjų

Patyrę lenktynininkai siūlo naujovę – pramoginius pasivažinėjimus ir profesionalias pamokas

Praėjusią savaitę Kačerginės „Nemuno žiedo” trasoje buvo pristatytos kol kas Lietuvoje analogų neturinčios pramogos, kuriomis jų organizatoriai tikisi sudominti automobilių sporto aistruolius bei visus adrenalino mėgėjus. Ilgametę patirtį lenktynių trasose sukaupę sportininkai viliasi, kad vieningos jų pajėgos ne tik leis daugeliui iš arčiau pažvelgti į lenktyninius bolidus sėdint prie jų vairo, bet ir išugdys dar ne vieną greitą automobilių ralio ar žiedinių lenktynių virtuozą.

Atrakcijos su tikrais bolidais

Aukštus titulus trasose pelnę Lietuvos automobilių sporto įžymybės Rolandas Mackevičius, Jonas Dereškevičius, Raimondas Bačiliūnas ir Henrikas Kazakauskas kartu su 1999-ųjų Europos kroso čempionu Aurelijumi Simaška pradėjo dirbti bendroje kompanijoje „Euroracing”. Vyriškiai teigia turintys didelių ambicijų populiarinti automobilių sportą, sudominti juo vis daugiau žmonių bei bendromis pastangomis parengti ne vieną pajėgų sportininką kovoti automobilių ralyje ar žiedinėse lenktynėse.

Pasak A.Simaškos, ilgalaikis bendradarbiavimas su nusipelniusiu autosporto treneriu Jonu Dereškevičiumi mestelėjo idėją suorganizuoti saugaus eismo renginius, kuriuos kaskart norėdavosi vainikuoti kokia nors atrakcija. Būtent tuomet vyriškiams ir kilo mintis parengti patikimus bei pakankamai galingus automobilius, į kuriuos būtų sumontuota visa reikiama saugumo įranga, naudojama automobilių sporte – saugos lankai, sportinės sėdynės ir specialūs saugos diržai. Taip pat buvo pakeista ir patobulinta transmisija bei važiuoklė, kad mašinos būtų patvaresnės.

Pateikdami tris identiškus „BMW 325” markės automobilius, treneriais tapę žinomi sportininkai gali ne tik pademonstruoti auditorijai sportinį važiavimą bei paaiškinti jo ypatumus, bet leidžia ir patiems išmėginti jėgas lenktyniaujant tarpusavyje. Paralelinėms lenktynėms pritaikytoje trasoje tuo pačiu metu gali susirungti du žmonės, vairuojantys vienodus sportinius automobilius. Beje, automobilių susidūrimas čia tiesiog neįmanomas, nes trasa parengta taip, kad iškart po starto mašinos važiuotų skirtingomis jos dalimis ir tik po kiek laiko saugiai apsikeistų vietomis, o įveikusios likusią atkarpą sėkmingai finišuotų.

Šturmanų vietas užėmę instruktoriai padeda pirmąkart prie lenktyninės mašinos vairo prisėdusiems vairuotojams perprasti sportinio važiavimo stilių ir pasiekti kuo geresnių rezultatų bei aplenkti savo varžovą.

„Iškart po duoto starto smarkiai spausk. Prieš posūkį pristabdyk. Važiuok vidine posūkio dalimi ir įsidėmėk tokią trajektoriją, nes ji trumpiausia ir greičiausia”, – vieną po kito žėrė naudingus patarimus bei pamokymus instruktoriai-šturmanai.

Ekstremalūs pasivažinėjimai

Tarpusavio lenktynės tėra viena iš „Euroracing” kompanijos siūlomų pramogų sudedamųjų dalių. Kita ne mažiau įdomi ir dar daugiau adrenalino teikianti atrakcija – pasivažinėjimas raliui skirtu ir atitinkamai parengtu keturiais ratais varomu „Mitsubishi Lancer EVO VIII” markės automobiliu. Paprastai tik iš šalies automobilių sporto varžybas stebintys aistruoliai čia pajunta tikrąjį ekstremalų važiavimą ir jo teikiamas emocijas lekiant žvyriniu greičio ruožu. Juolab kad prie vairo sėda aukštus titulus iškovoję daugkartiniai Lietuvos ralio čempionai.

Tiems, kuriuos labiau domina ant asfaltinės kelio dangos vykstančios lenktynės, siūloma kitokia išeitis – pramoginiai pasivažinėjimai žiedinėms automobilių varžyboms skirta Kačerginės „Nemuno žiedo” trasa su kitokio tipo automobiliu. Praėjusią savaitę vykusiame pristatyme A.Simaška susirinkusiuosius vėžino BMW markės sportiniu bolidu, ne kartą matytu šių metų automobilių žiedinių lenktynių čempionate.

Greitai ir saugiai

„Be visų šių pramogų ypatingą dėmesį skirsime teorinei daliai tiek mokydami eilinius vairuotojus, tiek ir rengdami profesionalius sportininkus. Būsimi klientai galės pirmiausiai susipažinti su esminiais ekstremalaus vairavimo teorijos pagrindais tiesiog skaitydami apie tai mūsų interneto svetainėje, kuri šiuo metu vis dar tobulinama”, – pasakojo „autorenginių” idėjos autorius A.Simaška.

„Euroracing” atstovai patikslino, kad pramoginės programos, leidžiančios mėgėjams pasijusti tikro ralisto kailyje, neturi nieko bendra su mokomosiomis. Pagal pastarąsias ketinama mokyti vairuotojus greito važiavimo bei rengti juos lenktynėms. A.Simaška sako, kad bet kuris vairuotojas turėtų suprasti, kad norėdamas važiuoti greitai, jis privalo nesudaryti papildomo pavojaus nei sau, nei kitiems eismo dalyviams, todėl čia svarbu net ir menkiausios detalės: kaip taisyklingai sėdėti, laikyti vairą, greitėti, stabdyti ir kaip elgtis skirtingose situacijose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.