„Via Balticos” plėtra ties Panevėžiu

2004-2006 m. laikotarpiu vykdant tarptautinių kelių plėtrą Lietuvoje įgyvendinti 5 projektai. Tarp jų – I transporto koridoriaus („Via Baltica”) kelio plėtra.

Šių darbų pabaigtuvės iškilmingai paminėtos lapkričio 17 d. kelio Panevėžys-Pasvalys 20-ajame kilometre. Jose dalyvavo Lietuvos Respublikos Seimo pirmininko pavaduotojas Alfredas Pekeliūnas, Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas, Latvijos ambasadorius Lietuvoje Hardijus Baumanis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas, Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė, aplinkinių rajonų savivaldos atstovai.

Modernizacija

Projekto užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Teisę atlikti darbus įgijo konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „Panevėžio keliai”. Bendra projekto vertė – 94 mln. 307 tūkst. litų, iš jų ES Sanglaudos fondo parama – 69 mln. 412 tūkst. litų.

Atlikti „Via Balticos” plėtros darbai reikšmingi keletu aspektų.

Iš 2006 metais priimtų naudoti septynių bendrai ES Sanglaudos fondo ir Lietuvos finansuojamų projektų šis yra didžiausias. Be to, Lietuvai atgavus nepriklausomybę pirmą kartą šiame objekte įgyvendinti visi reikalingi darbai, vienas jų – įrengta šiuolaikiška dangos konstrukcija, kuri atlaikys didėjančius sunkiojo transporto su 11,5 t ašies apkrova srautus. Anksčiau dėl didžiulės lėšų stokos net ir svarbiausiuose šalies keliuose dangos būdavo tvirtinamos minimaliai. Vėliau, įrengiant kelius, vietoj asfaltbetonio pagrindo reikėdavo tenkintis tik plonu dėvėjimosi sluoksniu.

2005 metų duomenimis, automobilių srautas šiame „Via Balticos” ruože siekė vidutiniškai 6 tūkst. automobilių per parą. Kai kuriais mėnesiais šis skaičius pakyla iki 8-9 tūkstančių. Dėl šios priežasties ir vadovaujantis Europos Sąjungos patirtimi rekonstrukcijos metu buvo numatyta papildomų eismo saugos priemonių.

Darbai

2005 m. rugsėjo 15 d. buvo baigti darbai pagal projekto „I transporto koridoriaus („Via Baltica”) plėtra 2004-2005 metais” pirmąją sutartį. Tuomet buvo sustiprinta ir paplatinta 10,3 kilometro dangos kelio Panevėžys-Pasvalys-Ryga ruože, sustiprinta kelio Kaunas-Marijampolė-Suvalkai danga – nuo jo pradžios iki 6,8 kilometro ir nuo 94-ojo iki 95,2 kilometro. Atliktų darbų vertė – 34 mln. 867 tūkst. litų.

2005 m. liepos mėn. buvo pasirašyta antroji minėto projekto sutartis. Ją įgyvendinus sustiprinta 15,5 kilometro kelio dangos, sustiprinta bei paplatinta 18,9 km dangos kelio Panevėžys-Pasvalys ruože nuo 14-ojo iki 32,9 kilometro.

Antrojo etapo atliktų darbų vertė – beveik 59,5 mln. litų.

Per dvejus metus ir tris mėnesius kelininkai Panevėžio ir Pasvalio rajonuose įrengė 2,54 kilometro takų pėstiesiems ir dviratininkams, pastatyta 12,7 kilometro apsauginių tinklo tvorų nuo žvėrių, 89 namams sudėti sandarūs langai.

„Via Balticos” plėtros metu 8 metrų pločio kelio asfaltbetonio danga buvo išplatinta iki 11,5 metro, senoji asfaltbetonio danga pašalinta ir pakloti du sluoksniai naujojo. Be to, ant kelio dangos išpilta bitumo ir skaldelės.

Siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą Panevėžio rajone įrengtas apšvietimas Ramygalos gyvenvietėje, Pasvalio rajone – Talačkonių ir Pumpėnų gyvenvietėse. Apšviestos ir dvi sankryžos prie Pasvalio, ten, kur „Via Baltica” susikerta su Kiemelių bei su Vabalninko keliais. Iš viso naujai apšviesta daugiau kaip 4 kilometrai kelio.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.