„Lietuvos geležinkeliių” administracija mėgins sužlugdyti streiką

Vilniaus 3-iasis apylinkės teismas praėjusį penktadienį esant neteisėtą pripažino Lietuvos geležinkelio profesinės sąjungos sprendimą lapkričio 20 dieną Vaidotų stotyje surengti įspėjamąjį streiką.

Minėta profsąjunga spalio 1-ąją raštu kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai” reikalaudama, kad nuo sausio 1-osios visų Vaidotų stoties darbuotojų atlyginimai būtų padidinti 100 procentų. Priešingu atveju žadėta lapkričio 20-ąją imtis visų galimų veiksmų judėjimui per Vaidotų stotį užblokuoti. Tačiau teismas pasigedo įrodymų, kad profsąjunga turi įmonės darbuotojų įgaliojimą ginti jų interesus. Teismo įsitikinimu, profsąjunga nesilaikė Darbo kodekse įtvirtintų teisės normų, apibrėžiančių streikų organizavimo procedūras.

„Lietuvos geležinkeliai” teigia, kad minėta profsąjunga vienija vos 200 narių iš maždaug 10 tūkst. bendrovės darbuotojų. Tačiau Vaidotų geležinkelio stotis yra viena didžiausių krovinių stočių, kurioje formuojami ne tik eksporto ir importo krovinių sąstatai į Klaipėdos uostą, bet ir tranzitinių krovinių sąstatai, tarp jų ir į Kaliningrado sritį. Pažeidus šios geležinkelių stoties darbo tvarką finansinių nuostolių neišvengiamai patirs ne tik „Lietuvos geležinkeliai”, bet ir visas šalies ūkis.

„Suprantama, kad „Lietuvos geležinkeliai” keliems šimtams vienos stoties darbuotojų be didesnių finansinių problemų galėtų pakelti atlyginimus ir dvigubai, ir net trigubai, – per spaudos konferenciją kalbėjo bendrovės generalinis direktorius Stasys Dailydka. – Tačiau tai neišvengiamai sukeltų vadinamąjį domino principą – pajudinus vieną kauliuką kristų visa eilė. Tada turėtume dvigubinti atlyginimus ir visiems kitiems darbuotojams. Kuo jie blogesni?”

Tokiu atveju bendrovė neišvengiamai bankrutuotų. Iš 1 mlrd. 50 mln. litų gautų pajamų kone trečdalis – 300 mln. litų – tenka mokos fondui.

Vaidotų stotyje dirbančiųjų atlyginimai nėra nei didesni, nei mažesni už bendrovės vidurkį ir šiandien alga yra 1900 litų. Dailydkos teigimu, bus mėginama sužlugdyti numatytą streiką. Anot jo, į kiekvieną darbo vietą numatytas konkretus žmogus, pakeisiantis galimą streikuotoją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.