„Via Baltica” plėtros ties Panevėžiu pabaigtuvės

Užbaigta I-ojo tarptautinio transporto koridoriaus („Via Baltica”) ruožo Panevėžys–Pasvalys rekonstrukcija. Užbaigtas vienas iš penkių Lietuvos automobilių kelių direkcijos šalyje įgyvendinamų tarptautinių kelių plėtros projektų. Lapkričio 17 d. pabaigtuvių proga į ruožą pasveikinti rangovus ir užsakovus atvyko Seimo pirmininko pavaduotojas Alfredas Pekeliūnas, Latvijos ambasadorius Lietuvoje Hardijus Baumanis, Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas, Panevėžio apskrities, aplinkinių rajonų savivaldos atstovai.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu šio projekto darbus atliko konkursą laimėjusi AB ,,Panevėžio keliai” (vadovas – Virmantas Puidokas). Bendra projekto vertė – 94 mln. 307 tūkst. Lt, iš jų ES Sanglaudos fondo parama – 69 mln. 412 tūkst. Lt.

Įgyvendintas projektas reikšmingas tuo, kad tai pats didžiausias iš 2006 metais priimtų septynių bendrai ES Sanglaudos fondo ir Lietuvos finansuojamų projektų. Be to, pirmą kartą po Lietuvos nepriklausomybės atgavimo šiame objekte įgyvendinti visi reikalingi darbai, vienas kurių – įrengta šiuolaikiška dangos konstrukcija, atlaikysianti augančius sunkiojo transporto su 11,5 t ašies apkrova srautus. Anksčiau dėl didžiulės lėšų stokos net ir svarbiausiuose šalies keliuose dangos būdavo stiprinamos minimaliai. Vėliau, įrengiant kelius, vietoj asfaltbetonio pagrindo reikėdavo tenkintis tik plonu dėvėjimosi sluoksniu.

2005 metų duomenimis automobilių srautas šiame „Via Baltica” ruože siekė vidutiniškai 6 tūkstančius automobilių per parą. Kai kuriais mėnesiais automobilių skaičius išauga iki 8-9 tūkstančių. Dėl šios priežasties ir vadovaujantis Europos Sąjungos patirtimi, per rekonstrukciją buvo numatytos papildomos eismo saugos priemonės.

2005 m. rugsėjo 15 d. buvo baigti darbai pagal projekto „I transporto koridoriaus („Via Baltica”) plėtra 2004-2005 metais” pirmąją sutartį. Tuomet buvo sustiprinta ir paplatinta 10,3 km dangos kelio Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruože, sustiprinta kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai danga – nuo jo pradžios iki 6,8 km ir nuo 94-ojo iki 95,2 km. Atliktų darbų vertė – 34 mln. 867 tūkst. Lt.

2005 m. liepos mėn. buvo pasirašyta antroji šio projekto sutartis. Ją įgyvendinus, sustiprinta 15,5 km kelio dangos, sustiprinta bei paplatinta 18,9 km dangos kelio Panevėžys–Pasvalys ruože nuo 14-ojo iki 32,9 km. Antrojo etapo atliktų darbų vertė – beveik 59,5 mln. Lt.

„Via Baltica” plėtros metu 8 metrų pločio kelio asfaltbetonio danga buvo išplatinta iki 11,5 metro, senąją asfaltbetonio dangą pašalinant ir paklojant du sluoksnius naujojo. Taip pat kelio danga apdorota bitumu ir skaldele.

Siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą, Panevėžio rajone įrengtas apšvietimas Ramygalos gyvenvietėje, Pasvalio rajone – Talačkonių ir Pumpėnų gyvenvietėse. Apšviestos ir dvi sankryžos prie Pasvalio, ten, kur „Via Baltica” susikerta su Kiemelių keliu bei su Vabalninko keliu. Iš viso naujoji apšvietimo įranga užima daugiau kaip 4 kilometrus.

Per dvejus metus ir tris mėnesius kelininkai Panevėžio ir Pasvalio rajonuose įrengė 2,54 kilometro takų pėstiesiems ir dviratininkams, pastatyta 12,7 kilometro apsauginių tinklo tvorų nuo žvėrių, 89 namams sudėti sandarūs langai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.