Padangamobilis

Vokietijos padangų gamintojai užsimojo diktuoti sąlygas mašinų konstruktoriams

„Fulda Carat Exelero” – nauja 315/25ZR23 dydžio padanga, skirta galingiems automobiliams, galintiems važiuoti 350 km/val. greičiu ir skirta ne lenktynėms, o gaminama serijiniams automobiliams. Tiesa, keturratį, kuriam ji buvo sukurta, liežuvis neapsiverčia vadinti „serijiniu”. Savo galimybių pristatymui „Fulda” pasirinko partnerius iš „Daimler – Chrysler” ir sukūrė itin ekstravagantišką modelį – „Fulda Exelero Maybach”.

Stažas – 99 metai

Kompanija „Fulda” per 99 metus padangų gaminimo istoriją ne kartą žengė vienu žingsniu priekyje galingų ir modernių produktų gamintojų. Specialiai kuriami ir gaminami automobiliai visais laikais padėdavo pademonstruoti, kaip puikiai dirba „Fulda” padangos.

1925 metais „Fulda” padangoms pristatyti Vokietijoje ir aplinkinėse šalyse pagamino prabangią karietą „Fulda Parabel”. Vėliau vienas po kito sukurti daugiau reklaminių automobilių. Berlyne šioje reklaminėje karietoje 1931 metais buvo įtaisytas patefonas ir garsiakalbiai bei milžiniškos padangos formos galinė dalis. 1961 metais buvo naudojamas aptakios formos autobusas, skirtas padangoms testuoti ir turintis specialią licenciją važiuoti greičiau nei 140 km/val. 1985 metais pradėti gaminti „Fulda” šou sunkvežimiai.

Pirmasis „Maybach”

Praėjusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje prasidėjo spartus automobilių dizaino tobulinimas. Geresnės aerodinaminės savybės leido pasiekti vis didesnį ir didesnį greitį. Vokietijos greitkelių sistemos konstrukcija suteikė vairuotojams galimybę važiuoti ilgesnius atstumus ir didesniu greičiu.

Todėl „Fulda” paprašė specialios konstrukcijos automobilio, su kuriuo būtų galima išbandyti aukščiausios kategorijos padangas. Frankfurto automobilių gamintoja „DŠrr & Schreck” priėmė šį iššūkį ir bendradarbiaudama su absoliučia to meto automobilių gamybos lydere – „Maybach Motorenbau” ėmėsi darbo.

Rezultatas – aptakios formos trivietis automobilis, galintis pasiekti didesnį nei 200 km/val. greitį, kaip reikalavo „Fulda”. 6 cilindrų varikliui, pasiekiančiam 140 AG pajėgumą, padėjo ypač geros aerodinaminės charakteristikos – oro pasipriešinimo koeficientas Cx siekė vos 0,25 (tuo metu įprastas masiškai gaminamų mašinų pasipriešinimo koeficientas buvo 0,6), o važiuoklės svoris neviršijo 1600 kg.

1939 metų liepos 27 dieną „DŠrr & Schreck” paskelbė sukūrusi automobilį – SW38. Kaip buvo skelbiama to meto spaudoje, „mašina yra neįtikėtinai įdomi ir graži, ji puikiai „sukimba” su keliu, o aptaki forma leidžia pasiekti didesnį nei 60 km/val. greitį”.

Per Antrąjį pasaulinį karą ši mašina kažkur dingo ir niekuomet nebuvo rasta – iki šiol tai yra didelė paslaptis.

XXI amžiaus maksimalizmas

Dabartinė „Fulda Carat Exelero” sukurta sportiškiems vairuotojams ir užtikrina trumpesnį stabdymo kelią ant šlapios dangos, saugesnį valdymą bei mažesnį triukšmą. „Fulda” šioms padangoms sukūrė visiškai naują gumos mišinį, pritaikytą šlapiai dangai. Iš esmės pakeistas ir padangos karkasas, kurį gaminant ypatingas dėmesys buvo skiriamas didesniam stabilumui ir galimybei numatyti padangos elgesį esant didelėms apkrovoms. Naujas „Exelero” padangų „DualShift” protektoriaus dizainas yra unikalus ir sumažina triukšmo lygį.

Pasak „Fulda” atstovų, dar 1930-aisiais gimusi idėja turėti specialų galingą automobilį savoms padangoms buvo prisiminta 2005 metais ir lėmė „Fulda Maybach” atsiradimą. T.y. automobilio, derinančio limuzino eleganciją, aukščiausio lygio kokybę ir itin galingo sportinio bolido charakteristikas.

Jo „V” formos, 12 cilindrų variklio darbinis tūris siekia 5908 kub.cm. Didžiausias 700 AG pajėgumas pasiekiamas prie 5000 aps./min., o maksimalus sukimo momentas (1020 Nm) jau prie 2500 aps./min.

Iki 100 km/val. šis modelis įsibėgėjo per 4,4 sek. „Betmeno” mašiną primenančio monstro atstumas tarp ašių siekia 3390 mm, bendras ilgis – 5890 mm, plotis – 2140 mm, aukštis – 1390 mm. Automobilis sveria 2660 kilogramus.

„Fulda Exelero Maybach” oficialiai perduotas kompanijai „Fulda” 2005 metų kovą, po to buvo vykdoma sudėtingų testų programa, vainikuota Vokietijos Papenburgo trasoje. Būtent čia tris kartus DTM lenktynių serialo nugalėtojas Klausas Ludwigas pasiekė naują pasaulio greičio rekordą -351,45 km/val.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.