Kaune „girgžda” dar viena koncesija

Kauno valdininkai kaltina M.K.Čiurlionio tilto kairiojo prietilčio transporto mazgą turintį įrengti koncesininką įsipareigojimų pažeidimu. Tačiau darbų rangovas kaltinimų kratosi.

Sutartį su Kauno miesto savivaldybe pasirašiusi bendrovė „Kauno tiltai” iki spalio 1 dienos buvo įsipareigojusi baigti Europos prospekto įkalnės įrengimo darbus. Tačiau juos atlikti laiku bendrovei esą sutrukdė vangiai įsipareigojimus vykdantis koncesininkas – „Hidrostatyba”. Būtent ši bendrovė įsipareigojusi įrengti M.K. Čiurlionio tilto kairįjį prietiltį.

Ketino sutaupyti?

Pasak Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Vyšniausko, padėtis rimta, bet nėra beviltiška.

„Pagal sutartį įkalnės darbus turėjome baigti iki spalio pradžios, tačiau rangovas negalėjo to padaryti, nes iš priešingos, t. y. koncesininkų, pusės buvo trukdžių. Kaip jau žinote, užtruko konkursas, vėliau – įvairios procedūros, reikėjo pateikti visokius dokumentus, garantijas, bankų popierius ir t. t. Dabar statybos darbų teritoriją jau perdavėme koncesininkui „Hidrostatybai”. Rangovas geranoriškai pasiruošęs vykdyti darbus, sutartis pratęsta, tad nėra jokios grėsmės ir dėl Europos Sąjungos finansavimo, pinigai nedings”, – tikino valdininkas.

Tačiau Vyšniauskas piktinosi, pasak jo, koncesininko mėginimu keisti koncesijos sutarties projektą – esą nepasitarę su miesto valdininkais bendrovės „Hidrostatyba” atstovai ketino įrengti kitokias nei projekte numatyta požemines komunikacijas, o sutaupytus pinigus galbūt palikti bendrovės ižde.

Skleidžia melą

Tačiau tokius kaltinimus koncesininkas neigė ir sakė, kad valdininkai skleidžia melagingą informaciją. „Hidrostatybos” generalinis direktorius Pranas Šidiškis tikino nenorintis kaltinti savivaldybės, tačiau, pasak jo, tarp suinteresuotų šalių esama ne tik nesusikalbėjimo, bet gal ir tyčinio nenoro dirbti sutartinai. „Nežinau, kokie čia yra kieno tikslai, bet prisigalvojama keistų pageidavimų, pavyzdžiui, pateikti detalias sąmatas, o jas pateikėme dar per konkursą, ir savivaldybė jas turi. Tai kur čia slypi problema?” – klausė Šidiškis.

Nesuvokiami jam atrodo ir valdininkų kaltinimai, esą koncesininkas kaltas, kad stringa Europos prospekto įkalnės įrengimas. „Čia tai jau tikrai blefas. Absoliutus melas! Su Europos prospektu mes niekaip nesusiję. Tiesa, iš pradžių savivaldybė norėjo pasirašyti papildomus susitarimus, tačiau iškart pareiškiau, kad jiems reikia naujo konkurso, ir kad mano vadovaujama bendrovė nieko panašaus nesiims. Taigi kalbos ir liko tik kalbos”, – aiškino „Hidrostatybos” vadovas.

Šidiškis patikino, kad visi M.K.Čiurlionio tilto kairiojo prietilčio koncesijos sutartyje numatyti darbai – estakados pastatymas, geležinkelių rekonstrukcija, dangos tiesimas – bus atlikti laiku, tai yra per dvejus metus.

Įstatymo nepakeitė

Už šiuos darbus savivaldybė koncesininkui įsipareigojo per 25 metus sumokėti daugiau kaip 80 mln. litų. Bendra šio projekto vertė siekia net 140 mln. litų, nors dar prieš metus su vokiečiais buvo susitarta dėl perpus mažesnės sumos. Tačiau paskutinę akimirką Vokietijos kompanija sutarties nepasirašė. Jei šiemet Seimas būtų suspėjęs pakoreguoti Koncesijos įstatymą, kauniečiai M.K.Čiurlionio transporto mazgo koncesijos sutarties būtų turėję visai atsisakyti.

Priežastis paprasta – patiems tokių darbų būtų niekaip nepavykę atlikti, nes šių metų skolinimosi limitas Kaune jau seniai išeikvotas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.