Monos Lizos veide – motinos laimė

Menotyrininkai mano, kad Monos Lizos šypsenos paslaptis įminta, ir tvirtina, kad gali tai įrodyti: švelnios šypsenos, įamžintos Leonardo da Vinčio paveiksle, priežastis yra… hormonai.

Mokslininkai seniai bandė įminti garsiosios Monos Lizos šypsenos paslaptį: kas verčia žmones stabtelėti prie Leonardo da Vinčio paveikslo Luvre? Kas ypatingo yra toje moteryje?

Prancūzų istorikas Žiulis Mišlė daugiau kaip prieš 100 metų gražuolės veide įžvelgė hipnotizuojančią pagiežą.

Praėjusiais metais Nyderlandų tyrinėtojai specialia įranga ištyrė paveikslą ir priėjo prie išvados: 83 proc. moters emocijų sudaro laimė, 3 proc. – pasibjaurėjimą, 6 proc. – baimę, 2 proc. – įniršį. Menotyros ekspertai mano, kad tokių prieštaringų interpretacijų priežastis yra Leonardo da Vinčio sukurta aliejinės tapybos technika „sfumato“.

Meistras dažnai naudodavo skaidrias spalvas, kuriomis keletą kartų tepdavo tam tikras vietas. Naudojant tokią techniką spalvos „išplaukia“, o atvaizdui sukuriama paslaptinga aura. Garsiausią Leonardo da Vinčio paveikslą supa daugybė teorijų ir hipotezių.

Prieš keletą metų Šerinas Njūlandas iš Jeilio universiteto padarė prielaidą, kad Mona Liza šypsosi ypatinga šypsena todėl, kad laukiasi kūdikio.

Patinę pirštai, taip pat tai, kaip ji sudėjusi rankas ant pilvo, yra tipiški nėštumo požymiai. Menotyrininkai spėja, kad netrukus, kai moteris pozavo Leonardui, ji pagimdė antrąjį savo kūdikį.

„Mes galime spėti, kad šį paveikslą Leonardas da Vinčis nutapė antrojo Monos Lizos sūnaus gimimo garbei“, – Otavoje (Kanada) vykusioje spaudos konferencijoje pareiškė meno istorikas Brunas Motinas iš Prancūzijos tyrimų ir restauravimo centro.

Atsiradus naujiems duomenims, šis meno kūrinys gali turėti tikslesnę datą, t.y. 1503 m.

Kanados mokslininkai specialia infraraudonųjų spindulių ir trimate technologija švietė šio šedevro dažų sluoksnius.

Mokslininkai atkreipė dėmesį į tai, kad Monos Lizos suknelė apgaubta plona permatoma skraiste, kurios neįmanoma pastebėti plika akimi.

„Tokias skraistes dėvėjo nėščios ir ką tik pagimdžiusios XVI amžiaus Italijos moterys“, – aiškina ponas Motinas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Mokslas su žyma , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.