Kai kurie mano, kad vairavimo technika pabjurusiais keliais nedaug kuo skiriasi nuo įprastinės. Tačiau neturint tam tikrų įgūdžių ir nedidelėje klampioje vietoje galima taip „atsisėsti”, kad prireiks traktoriaus.
Klampius kelius, esančius kiek toliau nuo asfaltuotų magistralių, galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes: „problemiškas gruntas” ir įvairūs nusileidimai bei pakilimai. Įveikiant kiekvieną jų reikia žinoti keletą patikimų vairavimo būdų.
Provėžos
Sunkiai išvažiuojamuose keliuose niekur nesidėsime be provėžų – reikiamoje vietoje jos gerokai palengvina vairuotojo gyvenimą. Tačiau kartais būtina išvažiuoti iš labai gilių ir stačiais kraštais provėžų. Į tokią situaciją patenkame, kai norime pakeisti važiavimo kryptį. Tuomet reikia perjungti žemesnę pavarą ir iš pradžių vairą staiga pasukti į šoną, priešingą išvažiavimo krypčiai, o paskui iki galo sukti į išvažiavimo pusę. Jei kelyje pasitaiko kietų akmenuotų atkarpų, kyla pavojus sulankstyti mašinos ratlankius, todėl padangų oro slėgis turi būti gana didelis. Akmeningus nuolydžius, kurių paviršiaus gruntas nėra tvirtas, geriau įveikti varikliui dirbant vidutinėmis apsukomis – tai garantuoja sukamojo momento atsargą.
Gamtoje
Tiems, kurie išsirengia į žvejybą ar medžioklę, geriausia vykti žinomais maršrutais. Tokiais atvejais ir gamtos grožis, ir važiavimas negadinant nervų – garantuotas. Aišku, jei širdis geidžia ko nors ekstremalaus, reikia rinktis kovą su mašina ir pelke ar purvynu iki pat ausų. Tada vertėtų dalyvauti mėgėjiškuose visureigių raliuose-reiduose. Juk kiekvienas poilsis, net pats aktyviausias, turi būti malonus ir saugus.
Visureigio testas
Jei nusprendžiate visureigiu ar automobiliu visais varomaisiais ratais šturmuoti pabjurusį kelią, būtinai patikrinkite, ar tikrai visi tie ratai veikia. Paprašykite keleivio pasižiūrėti į automobilį iš šono tuo momentu, kai jis, įjungus 4×4 režimą, staiga pajuda buksuodamas. Jei tuo pat metu pradeda „irtis” visi ratai, vadinasi, jų sistema veikia.
Ką pasiimti į kelionę?
Kad galėtumėte pagal kelio dangą nuolat reguliuoti padangų oro slėgį, įsigykite automobilinį kompresorių. Prireiks ir raktų bei atsuktuvų rinkinio, dviejų lentelių (pakišti po ratais). Taip pat teks pasiieškoti aukšto ir galingo kėliklio, vadinamo „High Jack”, kuris pajėgtų iškelti mašiną iš bet kokios duobės, pasirūpinti kirvuku. Šis įrankis pravers kapojant šakas, kai prireiks jomis iškloti provėžas pelkėtoje vietoje, bus nepakeičiamas kertant malkas laužui kūrenti. Kai kuriose ypač sudėtingose vietovėse neapsieisite ir be tvirto lyno ar gervės. Pastarosios būna stacionarinės (tvirtinamos prie automobilio ir varomos variklio) arba rankinės. Gervės gali turėti keletą papildomų blokų, kurie lengvai ir be prievartos, jei tik yra tinkamai pritvirtinti prie atramų, leidžia šiam įrenginiui (jo darbo galia – maždaug 600 kg) iš didžiausios duobės ar klampynės ištraukti bet kokį visureigį.