Vis dažniau keliamas klausimas, ką reikėtų daryti, jog vaikai nebūtų tokie agresyvūs. Mokytojai ir tėvai nebežino, kas padėtų vaikams pasikeisti, valdyti savo emocijas ir racionaliau spręsti savo problemas. Būtent tam yra skirta Paramos vaikams centro vykdoma pasaulinė smurto prevencijos programa „Second Step”.
Aštuoniose Vilniaus pradinėse ir pagrindinėse mokyklose nuo 2004 metų vykdoma „Second Step” programa, kuria vaikui padedama pasiekti sėkmę moksle ir gyvenime. „Second Step” moko vaikus susitvarkyti su savo jausmais, išspręsti konfliktus, suprasti savo elgesio pasekmes. „Daug lengviau susitvarkyti su savo rūpesčiais ir nesėkmėmis, ar jų tiesiog išvengti, jeigu esi nuo mažens to mokomas. Kaip rodo rezultatai, šios programos mokymo metodai yra iš tiesų efektyvūs ir naudingi asmenybės formavimosi procese”, – teigia „Second Step” koordinatorė Lietuvoje Žydrė Arlauskaitė.
Atlikti tyrimai parodė, jog socialiniai ir emociniai įgūdžiai padeda pasiekti ir geresnių mokymosi rezultatų, nes vaikas gali susikoncentruoti bei motyvuotai mokytis tik patenkinęs savo socialinius emocinius poreikius.
Paramos vaikams centras rengia mokymus norintiems dirbti su šia programa mokytojams. Lietuvoje „Second Step” vykdoma pirmųjų klasių mokiniams. Mokymas vyksta remiantis praktika, modeliuojant kasdienes, vaikams aktualias situacijas, todėl ir mokiniams ir mokytojams jis yra įdomus.
„Dirbti su šia programa yra tikrai patogu ir paprasta. Vaikai susidomėję dalyvauja mokymo procese, tėvai jau po kelių savaičių džiaugiasi pastebimais rezultatais, nes su vaikais pasidaro žymiai lengviau bendrauti. Vaikai noriai taiko išmoktus dalykus realiame gyvenime, pasibaigus „Second Step” pamokėlėms labai pasigenda tokio pobūdžio užsiėmimų” – patirtimi dalinasi su „Second Step” dirbanti P. Mašioto pradinės mokyklos mokytoja Milda Petronienė.
„Second Step” koordinatorė Ž. Arlauskaitė tikina, jog vaikystėje atsiradusios emocinės, socialinės spragos vėliau neišnyksta, o tik pagilėja, ir tada mums belieka stebėtis, iš kur tiek daug agresyvumo, žiaurumo, nesupratingumo, pavydo ir nedraugiškumo yra mūsų visuomenėje. Todėl reikia keisti šią situaciją patiems, nesitikint, jog ji savaime pagerės.
Lietuvoje „Second Step” programą vykdo vos kelios mokyklos. Kitose pasaulio šalyse, tokiose kaip Norvegija, Danija, Švedija, ši programa naudojama beveik visose pradinių mokyklų klasėse ir rezultatai rodo, jog ji iš tiesų veiksminga.
„Second Step” – tai nuo 2004 metų Paramos vaikams centro pradėta vykdyti JAV sukurta smurto prevencijos programa, kuri ugdo vaikuose empatiją, moko kontroliuoti savo impulsus, valdyti pyktį ir spręsti problemas.