Parodoje „Kauno autodienos 2006” akistata su naujos kartos Toljačio automobilių šeima
Nors Kaune vykusi tradicinė automobilių paroda neprivertė aikčioti nei dėl pristatomų naujienų gausos, nei dėl dalyvių išmoningumo, vienas stendas čia visgi traukė dėmesį. Modernių „Lexus”, „Audi” bei „Saab” limuzinų kaimynystėje stovėjo „Lada” simboliais papuošti keturračiai – „Kalina 1119” ir „Kalina 1118”. Tai bene pirmosios rusiškos mašinos, panašios į civilizuotus automobilius, o ne į sovietinių laikų reliktus.
Didysis perversmas
Pirmasis klausimas, kurį norėjosi užduoti Lietuvoje oficialiai Rusijos pramonės gigantui „Avtovaz” atstovaujančios bendrovės „Autoverslo automobiliai” vadovams, – kodėl buvo sulaužytas pažadas liepos pabaigoje startuoti didžiausiose Baltijos šalyse žiedinėse lenktynėse „Horn Grand Prix”. 1003 kilometrų maratone pernai žiūrovus žavėjęs ekipažas iš Toljačio su egzotišku „Lada Revolution” užėmė antrąją vietą absoliučioje įskaitoje. Šiemet jie žadėjo atsigabenti patobulintą bolidą ir paguldyti ant menčių „Porsche” gerbėjus…
„Deja, visi ankstesni planai netikėtai žlugo po to, kai radikaliai
pasikeitė „Avtovaz” vadovybė”, – paaiškino „Autoverslo automobilių” komercijos direktorius Andrejus Teras.
Jo teigimu, vasaros pradžioje Rusijos vyriausybės nutarimu buvo nušalinti beveik visi gamyklos direktoriai, o jų vietą užėmė sukarintos struktūros „Rosvoruženeksport” (Rusijos karinis eksportas) pareigūnai. Kadangi valstybei lig šiol priklausė kontrolinis „Avtovaz” akcijų paketas, šią rokiruotę daug kas juokais vadina „kariniu perversmu”, tačiau iš esmės permainas sveikina. Lig šiol Rusijos automobilių pramonė garsėjo itin didele netvarka ir nusikalstamų struktūrų viešpatavimu, trukdančiu pradėti gaminti kokybiškas šiuolaikiškas mašinas.
„Nauja administracija ketina visą Rusijos automobilių pramonę sujungti į vieną koncerną, o valdymo modelį pertvarkyti pagal europietiškus standartus. Siekiama griežtai kontroliuoti visas procedūras, susijusias su pinigų srautais, medžiagų ir detalių tiekimu, gamybos kultūra, prekyba vidaus rinkoje ir eksportu. Visi puikiai supranta, kad neišsprendus kokybės problemų, Rusijai įstojus į Pasaulio prekybos organizaciją ir panaikinus importo muitus vakarietiškiems automobiliams, vietinė pramonė žlugtų”, – pasakojo A.Teras.
Žingsnis į priekį
Kaip rimtai į šiuos dalykus žiūri prie „Avtovaz” vairo stoję kariškiai, liudija faktas, kad serijinei gamybai parengtų „Kalina 1118” ir „Kalina 1119” pardavimas buvo keletui mėnesių sustabdytas. To prireikė siekiant maksimaliai suderinti surinkimo kokybę ir išvengti klientų pretenzijų.
„Dar neturėjome progos šių modelių rimčiau išbandyti, tačiau kad jie kaip diena ir naktis skiriasi nuo „Lada” „dešimtukų” – nenuginčijamas faktas. Čia naudojamos visiškai kitos apdailos medžiagos, salonas žymiai ergonomiškesnis, valdymas tikslesnis, o važiavimas malonesnis. Turint galvoje, kad tas automobilis kainuoja apie 23 tūkst. litų, rezultatas yra tikrai neprastas”, – tvirtino „Autoverslo automobilių” komercijos direktorius.
Gana vykusiai suprojektuotas automobilio salonas yra erdvesnis, nei galima tikėtis žiūrint į jį iš išorės. Panaudotos medžiagos efektyviau sugeria triukšmą ir vibraciją. Vairuotojo darbo vietą lengviau pritaikyti skirtingos kompleksijos žmonėms.
Komfortą padidina ir transmisija. Pavarų dėžė papildyta atbulinės eigos pasirinkimo elektrinio blokavimo mechanizmu, kuris neleidžia suklysti jungiant reversinę pavarą. Atbulinę pavarą galima įjungti, pakėlus žiedą po pavarų keitimo ranktūrio rankena.
Patys „Avtovaz” inžinieriai tvirtina, kad „Kalina” yra erdviausia ir patogiausia iš mašinų, kada nors nuriedėjusių nuo jų gamyklos konvejerio.
Nauji prioritetai
Gamintojai tikina daug dėmesio skyrę šio modelio patikimumui ir saugumui. Beveik pusė „Kalina” kėbulo detalių gaminama iš cinkuotų plienų, kėbulo atsparumas korozijai yra europinio lygio. Tas pats pasakytina ir apie atitikimą pasyvaus saugumo standartams – kėbulas turi deformavimo zonas ir keleivius priešpriešinio ar šoninio smūgio metu saugančią celę. Kėbulo dugnas vairuotojo kojų srityje padarytas kietesnis, slenksčiai išstumti į išorę, sutvirtintas centrinis stovas, po sėdynėmis sumontuota stipri skersinė, kad smūgio metu ši zona mažiau deformuotųsi.
Numatytas vairuotojo ir keleivio saugumo pagalvių ir diržų su išankstinio įtempimo mechanizmu ir įražos apribojimu, naudojimas.
„Kalina” komplektuojamas su 1,6 litro darbo tūrio varikliu, išvystančiu 81 AG pajėgumą.