Alkoholis prie vairo – vairuotojas be teisių

Šią savaitę Vyriausybė gali žengti vieną reikšmingesnių žingsnių kovoje su neblaiviais vairuotojais – jei ministrų kabinetas pritars, Seimui bus teikiamos svarstyti griežtesnes sankcijas numatančios Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisos.

„Šios pataisos kurtos orientuojantis į Kelių eismo taisyklių pažeidimų pavojingumą. Didės ir finansinės sankcijos, tačiau apskritai naujosios baudos turėtų kirsti ne per kišenę – jos kėsinsis į teisę vairuoti transporto priemonę”, – „Autosalonui” sakė pataisų projektą rengusios Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Siūloma keleivinio bei krovininio transporto vairuotojams bei tiems vairuotojams, kurių stažas yra iki 2 metų, mažinti leistiną alkoholio kiekio kraujyje normą iki 0,2 promilės. Už šios normos viršijimą iki 0,4 prom. ribos numatoma bauda nuo 500 iki 1 000 litų.

Visiems kitiems vairuotojams liktų galioti leistina 0,4 prom. norma, tačiau keistųsi nuobaudos, nebeliktų skirstymo į vidutinį ir sunkų girtumo laipsnį.

Už girtumą iki 1,5 prom., kaip ir iki šiol, būtų skiriama piniginė bauda, tačiau kartu vairuotojas netektų teisės vairuoti transporto priemonę nuo vienerių iki pusantrų metų.

Dar griežtesnės sankcijos pataisų projekte numatomos už girtumą, kai viršijama 1,5 prom. riba – ne tik bauda, bet ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas nuo dvejų iki trejų metų.

„Nors buvo siūlymų leistiną alkoholio koncentracijos kraujyje ribą mažinti iki nulio, vadovavomės Europos Komisijos rekomendacijomis dėl 0,2 prom. ribos taikymo minėtų kategorijų ir patirties vairuotojams”, – sakė V. Pumputis.

Anot jo, net ir tose Europos Sąjungos šalyse, kuriose galioja 0,0 prom. norma, vairuotojai, kurių girtumas neviršija 0,4 prom., baudžiami ne itin skaudžiai.

„Lietuvos teisės aktai byloja, kad žmogus neblaiviu vadinamas gali būti tik tada, jei alkoholio koncentracija jo kraujyje viršija 0,4 prom. Tad ir bauda keleivinių bei krovininių transporto priemonių vairuotojams bei nepakankamą stažą turintiems vairuotojams, viršijusiems leistiną 0,2 prom. normą iki 0,4 prom., būtų skiriama tik už patį faktą, o ne už girtumą”, – aiškino valdininkas.

V. Pumpučio teigimu, ministerijoje buvo svarstoma ir neblaivaus vairuotojo arešto galimybė, tačiau dėl teisinių kabliukų tokia bausmė į projektą neįtraukta.

„Pagal šalies įstatymus, už tą patį nusižengimą taikyti dviejų bausmių negalima. Piniginė bauda ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas yra viena bausmė. Jei dar prie to skirtume ir areštą, tai būtų antra bausmė, ir ji būtų neteisėta.

Jei įteisintume areštą, kai kuriems vairuotojams tai būtų paranku – atsėdėjo 30 parų ir toliau gali važinėtis. Todėl pažymėjimo atėmimas dvejiem ar trejiem metams būtų efektyvesnė bausmė”, – sako V. Pumputis.

ATPK pakeitimai, susiję su eismo taisyklių pažeidimais, įsigaliotų tik tuo atveju, jei jų projektui pritarusi Vyriausybė teiktų juos svarstyti Seimui, ir šis taip pat pritartų pasiūlymams. Jei parlamentas ryžtųsi pataisas patvirtinti skubos tvarka, jos įsigaliotų dar šiais metais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.