Užsnūsti kelyje vairuotojams neleis elektroninė sistema

Įvertinusi pavojus, kuriuos eismo dalyviams kelia vairuotojų snūduriavimas už vairo, tarptautinė automobilinės elektronikos gamintoja „Siemens VDO” sukūrė vairuotojų stebėjimo sistemą DAS (Driver Attention System). Sistema iš anksto įspėja vairuotojus apie grėsmę užmigti ir taip padeda išvengti galimo eismo įvykio.

Pavojingose situacijose dažniausiai atsiduria už vairo ilgai išbūnantys vilkikų vairuotojai, kuriems tenka dirbti ir naktį. Pavargę jie praranda dėmesio koncentraciją ir lėčiau reaguoja į kelyje pasitaikančias kliūtis, arba tiesiog užmiega prie vairo. Naudodama kamerą ir programinę įrangą, DAS nepaliaujamai stebi vairuotoją, vertina veide pasireiškiančius nuovargio požymius.

Infraraudonųjų spindulių kamera vilkiko kabinoje įmontuota nepastebimai, todėl vairuotojui netrukdo. Įtaisas patikimai veikia tiek dieną, tiek tamsiu paros metu, o speciali programinė įranga realiu laiku analizuoja fiksuojamus vaizdus. DAS stebi, kuria kryptimi žiūri vairuotojas, tikrina akių mirksnius per minutę.

Vairuotojo nuovargį sistemai išduoda didesnis nei paprastai lėtų akių mirksnių skaičius. Programinei įrangai nustačius snūduriavimą ar nuovargį, DAS apie tai įspėja vairuotoją. Pirmiausiai suvibruoja vilkiko vairuotojo sėdynė, jeigu vairuotojas tęsia kelionę toliau, sistema pradeda skleisti garsą, raginantį vairuotoją sustoti ir pailsėti.

Vokietijos saugaus eismo organizacijos duomenimis, snūduriavimas bei silpnai koncentruojamas dėmesys lemia 25 proc. eismo įvykių. Jungtinėse valstijose, kur dominuoja monotoniški tiesūs keliai, vairuotojų mieguistumas tampa 40 proc. avarijų kaltininku. Vokietijoje tokios eismo nelaimės per metus padaro žalos už 5 mlrd. eurų.

Vairuotoją stebinti ir užmigti neleidžianti sistema DAS pirmą kartą buvo pristatyta Hanoveryje vykusioje komercinių transporto priemonių parodoje IAA. Naujovė papildė „Siemens VDO” vairuotojams sukurtų „Pro.Pilot” sistemų seriją. Sprendimai apima naujausias navigacines, naktinio matymo, kruizo kontrolės ir kitas sistemas.

Serijinei gamybai DAS planuojama paruošti per tris metus. Sistema bus taip pat pritaikyta diegti lengvuosiuose automobiliuose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.