Automobilių parodoje liūdnos naujienos europiečiams

Vienoje didžiausių pasaulyje tarptautinėje Paryžiaus parodoje „Mondial de l’Automobile” europiečių gaminius užgožia azijietiški automobiliai.

Grėsmė europiečiams

Iki spalio 15 dienos vyksiančios parodos stenduose savo gaminius pristato 374 įmonės iš 26 valstybių.

Daugiausiai bendrovių atstovauja Prancūzijai – 233. Į parodą 26 įmonės atvyko iš JAV, 25 – iš Japonijos, 21 iš – Vokietijos ir 15 iš Italijos.

Parodos naujienas aprašo daugiau nei dešimt tūkstančių žurnalistų iš 98 valstybių.

Tikimasi, kad šiemet „Mondial de l’Automobile” aplankys apie 1,4 mln. žmonių. Bilieto kaina – 12 eurų, grupėms – 10 eurų.

Europos gamintojų didžiausias galvosūkis – kaip Europoje pelningai gaminti naujus automobilius ir ką daryti, kad jie atitiktų vis griežtėjančius ekologijos bei saugumo normatyvus.

Iš viso senajame žemyne per metus pagaminama apie 21 mln. įvairių transporto priemonių. Tuo tarpu Azijoje pagaminama 26 mln., o Amerikoje – apie 19 mln. automobilių.

Daugiausiai lengvųjų automobilių nuperkama su sedano kėbulu – 57 procentai. Antroje pagal populiarumą vietoje yra vienatūriai – 18 procentų rinkos, toliau – universalo kėbulai – 13 procentų. Automatines pavarų dėžes Europoje renkasi tik 8,3 procento pirkėjų.

Prancūzų nesėkmės

Prancūzija yra viena didžiausių automobilių gamintojų Europoje – užima apie 25 procentus rinkos. Pernai pagamino 6 mln. automobilių.

Automobilius gamina apie 2,5 mln. prancūzų. Tradiciškai šiai parodai rengiamos svarbiausios naujienos, nuo kurių priklauso gamintojų sėkmė. O jos prancūzams vis labiau pradeda trūkti. Praėjusį rugsėjo mėnesį naujų automobilių prekyba Prancūzijoje krito apie 13 procentų.

„Peugeot Citroen”, antra pagal dydį Europoje, planuoja mažinti investicijas bei išlaidas įmonės plėtrai ir atleisti dešimt tūkstančių darbuotojų. Taip siekiama sustabdyti daugiau kaip trejus metus besitęsiantį pajamų smukimą.

„Peugeot Citroen” siekia sumažinti vidutinį savo modelių linijos amžių ir pasiūlyti naujų automobilių Europos, Kinijos ir Lotynų Amerikos rinkoje. Tačiau lygiai to paties siekia ir „General Motors” bei „Ford”.

„General Motors” nuostoliai pernai buvo beveik 11 mlrd. JAV dolerių. Bendrovė ir toliau pralaimi japonų „Toyota” pagal pardavimą Šiaurės Amerikoje.

Kalbama, kad amerikiečių „Ford” ketina parduoti jam priklausančią švedų automobilių gamybos bendrovę „Volvo”.

Ruošiasi smogti

Visiškai kitaip sekasi į Europos gamintojų nugarą alsuojantiems Azijos automobilių gamintojams.

„Toyota” 2008 m. Europoje siekia parduoti per 1,2 mln. naujų automobilių. Planai jau viršijami, nes stabiliai auga prekyba Vakarų Europoje, sparčiai kyla Rytų Europoje ir didėja Rusijoje.

Kitais metais nauja „Toyota” gamykla pradės veikti Peterburge. Tai bus jau devinta japonų įmonė Europoje.

Šiose gamyklose per metus surenkama 850 tūkstančių automobilių. Taip pat pagaminama 860 tūkstančių variklių ir 575 tūkstančiai pavarų dėžių. Pasauliniu mastu „Toyota” 2008 m. tikisi parduoti 9,8 mln. automobilių.

Stipriai smogti ketina ir Pietų Korėjos „Hyundai Kia” junginys.

Ką tik Slovakijoje atidarytoje naujoje „Kia” gamykloje pradėta sportiškai atrodančio „Kia Cee’d” gamyba. „Hyundai” gamykla panašų modelį „Arnejs” išleis kitais metais.

2010 m. „Kia” ketina pastatyti naują gamyklą ir per metus Europoje parduoti 500 tūkstančių automobilių. Pernai pasisekė realizuoti apie 250 tūkstančių mašinų.

Kinų automobilių gamintojai Europoje rengiamose parodose pasirodo jau antrus metus. Ir šį kartą jie įrodė, kad pasaulyje nori pirmauti ne tik siūdami kojines ir marškinius.

Jie atvežė tris naujus modelius. Tai „Great Wall Hover” (SUV klasės visureigis), „Landwind Fashion” (vienatūris) ir „Great Wall K2” (pikapas).

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.