Susitvarkyti dokumentus galima bus internetu

Šiuo metu galiojanti asmens dokumentų ir liudijimų išdavimo bei gyvenamosios vietos deklaravimo tvarka gyventojams nėra patogi. Vaikštinėjimas po migracijos tarnybas ir civilinės metrikacijos įstaigas, stovėjimas eilėse ir formų pildymas gaišina žmonių laiką. Nors gyvenamosios vietos deklaravimo funkciją nuo kitų metų liepos 1 dienos vykdys seniūnijos, šios paslaugos gavimo procedūros iš esmės nepasikeis. Todėl planuojama, kad ateityje visas šias paslaugas gyventojai galės užsisakyti internetu ir taip sutaupys daug laiko ir lėšų.

Vidaus reikalų ministerija, kartu su suinteresuotomis įstaigomis prie ministerijos ir Jurbarko rajono bei Klaipėdos savivaldybėmis, inicijavo viešųjų paslaugų, tokių kaip asmens dokumentų ir liudijimų užsakymas bei gyvenamosios vietos deklaravimas, perkėlimo į internetą galimybių studijų rengimą. Galimybių studijų rengimą iš dalies finansuoja Europos Sąjungos (toliau – ES) Regioninės plėtros fondas, kurio vienas iš uždavinių – ES regionų plėtros bei technologijų įsisavinimo skatinimas. Šiuo metu jau yra parengtos galimybių studijos ir paruošti investicijų projektai įgyvendinimui.

Įgyvendinus projektą „Viešosios paslaugos „Asmens dokumentai” perkėlimo į elektroninę terpę projektinės dokumentacijos rengimas”, asmens dokumento užsakymo procedūrą bus galima pradėti internetu. Pateikęs prašymą internetu, asmuo gaus pranešimą, ar jo pateikta informacija atitinka Gyventojų registre esančią informaciją, ir galės baigti užsakymą. Asmuo galės pasirinkti, kur jis pageidautų atvykti pateikti savo biometrinius duomenis, kurioje įstaigoje norėtų atsiimti dokumentą, nurodyti, kaip greitai jam reikia dokumento ir apmokėti už paslaugas. Migracijos tarnyboje ar diplomatinėje atstovybėje pateikęs savo biometrinius duomenis bei matydamas visą savo prašymo išduoti dokumentą informaciją, asmuo, pasirašydamas ant parašo skenerio, galutinai patvirtins savo prašymo pateikimą.

Perkėlus gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugą į elektroninę terpę, nebereikės vykti nei į atitinkamą įstaigą pildyti deklaracijos, nei į banką. Dėl šių priežasčių sumažės neapskaityta migracija, nes daugiau žmonių deklaruos pasikeitusią gyvenamąją vietą bei informuos apie išvykimą iš šalies. Tai leis valstybei tiksliau ir greičiau reaguoti į migracijos pokyčius. Deklaruodamas gyvenamąją vietą internetu „vieno langelio” principu, asmuo apie pasikeitusią gyvenamąją vietą galės informuoti visas suinteresuotas institucijas (bankus, lizingo, draudimo bendroves ir pan.).

Įgyvendinus projektą „Viešosios paslaugos „Liudijimų užklausimas ir išdavimas” perkėlimo į elektroninę terpę projektinės dokumentacijos rengimas”, gyventojams bus sudaryta galimybė gauti gimimo, santuokos, ištuokos ar mirties registravimo liudijimą paštu, o plačiau išvysčius elektroninio parašo infrastruktūrą – gauti elektroninį liudijimą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.