Šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato pabaigai – tradicinė Kaune startuosiančios lenktynės
Lietuvos automobilių ralio atvirajame čempionate spalio 6-7 dienomis nuskambės paskutinis akordas. Laikinojoje sostinėje startuos ralis „Kauno ruduo 2006” legendiniams šalies lenktynininkams Arvydui ir Kastyčiui Girdauskams atminti.
Intriga išlieka iki pabaigos
Pernai absoliutus Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis su šturmane dukra Inga Lipeikyte jau buvo aiškus po ralio „Aplink Lietuvą”, o šiųmetis čempionatas paliko intrigos ir paskutiniajam, penktajam, etapui. Iškovoti pagrindinį titulą viltis dar tebepuoselėja trys ralio meistrai: varžovams lyderio pozicijos neužleidžiantys Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi, iki „Kauno rudens 2006” ralio surinkę 88 taškus, 71 tašką turintys Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku bei atkakliai dėl čempiono vardo kovojantys Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas, kurių „taupyklėje” – 63 taškai.
Pagal čempionato reglamentą, kaip ir pernai, į įskaitą įtraukiami keturi geriausi pasiekti rezultatai, o vieno, blogiausio, anuliuojami.
Ne mažiau atkakli kova virs ir dėl kitų bendrosios įskaitos prizinių vietų. Kol kas ketvirtąją poziciją bendroje rikiuotėje užimančio jaunojo ralisto Viliaus Rožuko, praėjusiame etape pirmąkart iškopusio į antrąją vietą tarp nugalėtojų, sąskaitoje – 49 taškai. Audrius Gimžauskas, nedalyvavęs praėjusio ralio batalijose, turi 45 taškus, o vienu mažiau – net du sportininkai: Deividas Jocius ir Arūnas Strumskis.
Avarija nesutrukdė siekti pergalių
Neseniai įvykusiame ralyje „Aplink Lietuvą 2006” D.Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas jau nuo pirmųjų greičio ruožų kilometrų daugumai savo varžovų pateikė ne itin malonią staigmeną – ASK „Vaišvydava” atstovai pradėjo diktuoti tempą, iš pradžių nusileisdami tik tituluočiausiems Lietuvos ralio atstovams – R.Lipeikiui ir S.Girdauskui. Net penkiuose greičio ruožuose jaunu ir perspektyviu tituluojamas tandemas buvo greičiausias bei vienoje rungčių pasiekė visų varžybų greičio rekordą – 157,07 km/h.
Vis dėlto tąkart skaičius trylika sumaišė visas lenktynininkų kortas, mat velnio tuzinu pažymėtame greičio ruože D.Jociaus pilotuojamas „Mitsubishi Lancer EVO IX” nulėkė nuo kelio, smigdamas „nosimi” žemyn kliudė nedidelį žemės kauburėlį bei kelis kartus vertėsi per priekį. Tačiau sportininkas užtikrino, kad jam pakaks keturių savaičių iki „Kauno rudens”, per kurias jis ketina lenktynėms parengti kitą analogišką „devintąją evoliuciją”, padėsiančią ir toliau atkakliai siekti aukštų rezultatų. D.Jocius šyptelėjo, kad, jei niekas nežinotų apie praėjusiose varžybose jo patirtą avariją, nė nesuprastų, kad tai bus kitas automobilis.
Šiųmečio sezono pabaigtuvės
Ralis „Kauno ruduo” – vienas seniausių šalyje, be pertraukų rengiamas 33 metus iš eilės nuo 1974-ųjų. Varžybų spaudos centro vadovas Juozas Mažeikis pastebėjo, kad šias lenktynes visuomet lydi ne tik pakili, bet kartu ir kiek nostalgiška nuotaika, nes beveik kasmet jos sutampa su čempionatų pabaigtuvėmis, po kurių sportininkų ir sirgalių laukia ilgoka pauzė iki sausį vyksiančio žiemiškojo ralio Visagine. Kita vertus, sezono batalijas kiekvienam ralistui norisi baigti „skambiausiuoju akordu”. Todėl laukiama įtemptos kovos, o pats „Kauno rudens” ralis turėtų tapti ne tik prasmingomis sezono pabaigtuvėmis, bet ir įsimintinu reginiu ir žiūrovams, ir jo rengėjams, ir patiems sportininkams.
Lenktynininkų pamėgto „Kauno rudens” ralio prestižą liudija ir tai, jog jam pirmajam iš visų šalyje rengiamų automobilių ralių 1981-aisiais buvo suteiktas tarptautinio ralio statusas. Ralio organizacinis komitetas, kartu su LASF saugaus varžybų organizavimo komitetu, jo pirmininku ir šio ralio vyriausiuoju gydytoju Evaldu Torrau itin didelį dėmesį skiria varžybų dalyvių, renginį aptarnaujančių žmonių, ir, svarbiausia, varžybas vis gausiau stebinčių žiūrovų saugumui.
„Ralio greičių ruožų prieigose privalu besąlygiškai paklusti renginio organizatorių, teisėjų ir trasos priežiūros tarnybų reikalavimams. Kad visų mūsų bendros šventės – čempionato paskutiniojo akordo – neaptemdytų nelaimingi atsitikimai”, – sako organizatoriai, pripažįstantys, kad be pačių žiūrovų atsakomybės bei sąmoningumo vien žodžiais barjerų nepastatysi.
Bendras šiųmečio ralio „Kauno ruduo 2006” trasos ilgis beveik identiškas metuose esančių dienų skaičiui – 365,65 kilometro. Pastarąjį maršrutą sportininkai privalės įveikti per vieną dieną – spalio 7-ąją. Iškilmingas varžybų atidarymas ir lenktynių startas numatytas penktadienį, spalio 6-ąją, apie 20 val. Kaune, aikštėje prie prekybos ir laisvalaikio centro „Mega”. Ralio finišas – lygiai po paros, spalio 7-ąją, toje pačioje aikštėje, kur pravažiavusiems pro ralio arką ekipažams, užėmusiems pirmąsias tris bendrosios įskaitos vietas, bus įteiktos taurės.
Varžybos susideda iš 8 greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 93,5 kilometro. Keturis greičio ruožus, kurių danga – žvyras, – sportininkai važiuos po du kartus.