Sportinis automobilis reikalauja specialių įgūdžių

Nemuno žiede „Audi AG” gamyklos atstovai mokė važiuoti naujaisiais sportiniais modeliais pagal „Audi Sportscar Experience” programą, rengiamą 13 šalių lenktynių trasose

Į Lietuvą atvykusi 40 asmenų „Audi Sportscar Experience” komanda Kačerginės Nemuno žiede pasiraitojo rankoves ir kibo į darbus. Vien tik pastatyti paviljoną, atitinkantį vientisą „Audi” salonų stilių ir reikalavimus, 20 darbuotojų sugaišo penkias dienas. „Audi Sportscar Experience” rengiamas 13 šalių lenktynių trasose, kaip antai „Silverstone” Didžiojoje Britanijoje ar „Nurburgringe” Vokietijoje. Šalia Kauno esančiame Nemuno žiede su sportinių „Audi” modelių vairavimo įgūdžių subtilybėmis supažindino profesionalūs instruktoriai Haraldas Butneris, Christophas Klaperis ir 1979 metų Europos ralio čempionas Joachimas Kleintas. Jų patariami ir stebimi „Audi Sportscar Experience” dalyviai išbandė 18 „Audi” sportinių automobilių flotilę, sudarytą iš „Audi RS4”, „Audi S6”, „Audi S8” ir „Audi TT Coupe” modelių.

Aplenkti kliūtį

Pažintis su sportinio automobilio vairavimo subtilybėmis prasideda nuo taisyklingo sėdėjimo. Butneris parodijuodamas demonstruoja ydingas pozicijas. Neleistina pernelyg palinkti į priekį, tuomet rankas teliks sudėti ant vairo viršuje kaip triušiui letenėles. Pernelyg atsilošus vairo sukiojimas primins spenių tąsymą melžiant. Net ir suradus atsilošimo vidurkį nerekomenduojama vairuoti prispaudus delnu vairaratį, tarsi valant stiklą. Rankos ant vairo laikomos truputį sulenktos per alkūnes, menamo laikrodžio ciferblato devintos ir trečios valandos padėtyje. Tuomet vairas akimirksniu galės būti pasukamas pusę apskritimo iki sukryžiuotų rankų ir atsukamas atgal. Tokio manevro vairu, pasak Butnerio, visiškai užtenka, jei iškilus ekstremaliai situacijai tenka aplenkti netikėtai atsiradusią kliūtį.

Padidina stabdymo jėgą

Sėdynės nuotolis sureguliuojamas taip, kad koja, iki galo nuspaudusi stabdį, liktų truputį sulenkta. Jei sėdynė bus paslinkta atgal, kojai pristigs jėgos iki galo nuspausti stabdį. Būtent taip – stipriai smogiant koja į stabdžio pedalą – turi būti stabdoma iškilus ekstremaliai situacijai važiuojant moderniais „Audi” automobiliais, turinčiais sudėtingą elektroninę aktyviosios saugos sistemą. Stipriai nuspaudus stabdį dėl šios sistemos veikimo automatiškai padidėja stabdymo jėga. Jeigu „pritruks” kojos ilgio stipriai nuspausti stabdį, elektronika „pamanys”, kad vairuotojas ketina tik truputį pristabdyti, ir esant ekstremaliai situacijai nesukoncentruos maksimalios stabdymo jėgos. Štai ką gali lemti, atrodytų, toks nereikšmingas dalykas kaip sėdynės atstumas.

Sekundės dalimis

Vairuotojas turėtų mentėmis remtis į sėdynės atkaltę. Tinkamai nustatytas saugos diržas turėtų nusidriekti per petį ir glaudžiai prispausti sėdintįjį. Tokia padėtis padeda atpalaiduoti rankas, ir jos bet kokio manevro metu gali manipuliuoti vairu, tačiau jokiu būdu nesiremti į jį. Tai neabejotinai atsitiktų, pvz., stabdant, jei būtų netinkamai sėdima. Visų šių reikalavimų pagrįstumu instruktorius Butneris pasiūlo įsitikinti pradedant pirmąją rungtį. Ilgoje tiesėje privalu įsivažiuoti iki galo nuspaudus akceleratorių. Galingas „Audi S8”, turintis V10 variklį, „Sport” pozicijoje nustatytu automatinės transmisijos režimu akimirksniu pasiekia didžiulį greitį. Iš kūgelių sudėliota trasa imituoja situaciją, kai išvengti susidūrimo įmanoma tik ekstremaliai stabdant. Tačiau pasirodo, kad to neužtenka. Greitis toks didelis, kad net modernioms elektroninėms sistemoms padėti sustabdyti automobilį sunku – per trumpas atstumas iki netikėtai išdygusios kliūties. Neatleidžiant stabdžio tenka manevruoti vairu. Suktelėjus vairą ir grąžinus jį į pradinę padėtį aplenkiama kliūtis. Sustojus ji lieka už kokių penkių metrų. Bent sekundės dalį pavėlavus suktelėti vairą, susidūrimas būtų neišvengiamas.

Kėsinosi išsviesti

Saugų važiavimą, be žmogiškojo veiksnio, lemia į „Audi” automobilius diegiamos modernios technologijos. Elektroninės aktyviojo saugumo sistemos ištaiso vairuotojų klaidas. Didesnį saugumą garantuoja ir jau ketvirtį šimtmečio „Audi” automobiliuose naudojama keturių varančiųjų ratų „quattro” sistema. Jos pranašumai akivaizdžiai išryškėjo lekiant Nemuno žiedo viražais „piktu” „Audi RS4” automobiliu paskui buvusį Europos ralio čempioną Kleintą. Jo siūlomu greičiu įveikiant posūkius galingos išcentrinės jėgos kėsinosi sviesti automobilį į šalikelę. Automobilį išlaikyti trasoje padėjo „Audi” elektroninė stabilumo programa ir ją papildančios elektroninės sistemos. Jos koreguoja ratų sąlytį su kelio paviršiumi ir automatiškai gerina sukibimą. Per toną sveriančio lengvojo automobilio, pasiekiančio didelį greitį ir milžinišką inerciją, vienas ratas į kelio paviršių remiasi palyginti labai mažu plotu, dydžio sulig žmogaus delnu. Modernios „Audi” aktyviojo saugumo technologijos galingiems ir veržliems automobiliams suteikia pavydėtiną stabilumą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.