Kelionė į tolimą kraštą – su nuotykiais

„Matas Šalčius” – toks užrašas ant lentelės, kurią aukštai iškėlęs Peru sostinės Limos oro uoste laikė tamsaus gymio būsimas mūsų palydovas, paglostė širdį.

Išvydę šiuos žodžius akimirkai pamirštame nuovargį, kurį patyrėme per dvi paras, įveikę apie 15 tūkstančių kilometrų ir miegoję tik kelias valandas.

Karalių miestu vadinama Lima keturiolikos lietuvių ekspediciją, į Pietų Ameriką išvykusią ieškoti garsaus mūsų tautiečio žurnalisto bei keliautojo Mato Šalčiaus kapo, pasitiko ūkanotu rytu ir 15 laipsnių šiluma.

Dabar šiame žemyne – žiema. Tiesa, ūkanota ir vėsu tik Limoje, už kokių 50 kilometrų į rytus visą dieną švietė saulė, temperatūra pakilo iki 25-28 laipsnių šilumos.

Sostinė stebino kontrastais

Iš 28 milijonų Peru gyventojų Limoje gyvena net 8 milijonai.

Maždaug trečdalis jų per dieną uždirba tik apie 50 JAV centų.

Litras benzino čia kainuoja 30 JAV centų (apie 90 lietuviškų centų), kas dvi sekundes susiduria automobiliai, kurių dauguma tokie seni, kad net sunku patikėti.

Tačiau turistams skirti naujausi autobusai ir geriausi viešbučiai.

Miestas pritrenkė kontrastais – triukšmingomis ir nešvariomis komercinio miesto gatvėmis bei nuostabiomis aikštėmis, didingomis baroko ir Renesanso katedromis, prezidento rūmais, senosiomis inkų piramidžių liekanomis, Saulės šventykla, nuo kurios atsiveria didingi Ramiojo vandenyno vaizdai.

Motoras priminė bombą?

Tačiau Lima – tik ekspedicijos, truksiančios beveik pusantro mėnesio, pradžia. Tad jau kitos dienos rytą išvykstame toliau.

Per vieną dieną turime įveikti beveik 500 kilometrų iki legendinio Naskos miesto, visam pasauliui žinomo savo ant uolų esančiais paslaptingais piešiniais, matomais tik iš paukščio skrydžio.

Planavome į šiuos vaizdus pažvelgti iš parasparnio, kurį gabenomės kartu su kitu ekspedicijos inventoriumi. Tačiau Niujorko oro uosto saugos tarnyboms užkliuvo parasparnio motoras.

Pareigūnų neįtikino mūsų aiškinimai, kad šis aparatas reikalingas fiksuoti kelionės akimirkas iš oro. Nebuvo leista priimti motoro į lėktuvo bagažo skyrių. Tad jis liko Niujorke.

Kelionės tikslas – Bolivija

Važiuojame per dykumą, kuri sudaro beveik 70 procentų Peru teritorijos.

Kelias pagrindinio mūsų kelionės tikslo – Bolivijos – link vingiuoja per Parakaso nacionalinį draustinį. Vaizdas – tarsi iš kosmoso nuotraukų.

Akis neužkliūva už jokio žalio lopinėlio. Aplink tik pilkas, rusvas ir balsvas smėlis, per kurį vingiuoja magistralė.

Taip pamažu pasiekėme Pisko miestą ir greitaeigiu kateriu plaukėme į Ramiajame vandenyne esančias įspūdingas Balestos salas, dar vadinamas mažaisiais Galapagais.

Čia stebėjome ruonių, jūrų liūtų, pingvinų, kormoranų ir pelikanų kolonijas.

Kitą rytą mūsų kelias vingiuos aukštyn į kalnus, pamažu kildamas net iki 4 km aukščio ir artindamas mus prie pagrindinio ekspedicijos tikslo – Bolivijos ir M.Šalčiaus pėdsakų paieškos.

Jeigu pavyks surasti garsaus tautiečio amžinojo poilsio vietą, joje pastatysime iš Vilniaus atsivežtą bareljefą.

Ričardas Sartatavičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.