Vokiškas pasiūlymas greičio mėgėjams

Baltijos šalyse „Opel” pristatė visą naujos kartos sportiškųjų OPC modelių gamą

Nors grynakraujai sportiniai automobiliai su serijiniais keturračiais bendra turi tik kėbulo išvaizdą ir pavadinimą, FIA (Tarptautinė automobilių sporto federacija) reikalauja, kad visi žiedinėse ar ralio lenktynėse startuojantys bolidai turėtų tam tikrą skaičių „tikrų” prototipų. Taip savo laiku dienos šviesą išvydo „Mitsubishi Lancer Evoliution”, „Subaru Impreza GT”, keletas „Mercedes Benz” versijų, „Peugeot 206 GT” ir pan. Vokietijos kompanijos „Opel”, aktyviai dalyvavusios garsiajame DTM seriale, „duoklė liaudžiai” – OPC serijos automobiliai.

Praėjusią savaitę Lietuvoje trumpam stabtelėjo pačių naujausių OPC modelių karavanas.

Kasdienybės korekcijos

„Opel Performance Center” (OPC) buvo įkurtas 1997-aisiais, siekiant optimizuoti privalomo minimalaus sportiškųjų automobilių tiražo (norint atlikti homologacijos procedūras reikėjo pagaminti ne mažiau kaip 2500 mašinų) gamybą.

Per porą metų buvo parengta ir vairuotojų teismui pateikta „Astra OPC”. Šis modelis išsiskyrė gana stilingu ir aerodinamišku kėbulu, turėjo pakankamai „aštrų” 2.0 litrų darbo tūrio atmosferinį variklį, išvystantį 160 AG pajėgumą, sportinę važiuoklę bei efektyvius stabdžius.

Gerai valdomas automobilis netruko pelnyti aktyvų vairavimo stilių propaguojančių vairuotojų palankumą ir „Astra OPC” tapo itin geidžiama preke – ribotos gamybos 3000 keturračių partija buvo išgraibstyta per keturis mėnesius.

Pačius „Opel” strategus nustebinusi rinkos reakcija privertė peržiūrėti ankstesnius planus gaminti tik privalomą minimalų šių automobilių kiekį ir imtis kurti naują modelių vystymo politiką. Kompanija ne tik pradėjo masinę sportiškų „Astra OPC” gamybą, bet po kurio laiko pristatė kitų „Opel” šeimos narių sportiškas versijas – vidutinės klasės „Vectra OPC” bei vienatūrius „Zafira OPC” ir „Meriva OPC”.

Šiais metais kompanija atnaujino visus keturis OPC padalinio gaminius ir dar kartą įrodė, kad išoriškai nekaltai atrodantys šeimyniniai automobiliai gali sėkmingai konkuruoti su „tikrais” sportiškais modeliais – sukelti adrenalino bangą, pažadinti vairuotojo emocijas ir sugriauti senus vairavimo dinamikos standartų stereotipus.

„Opel” išsišokimai

Pirmiausia Europos rinkose buvo pristatyta itin moderni ir galinga naujos kartos „Astra OPC”, turinti 240 AG pajėgumo turbininį motorą. Maksimalus šio hečbeko greitis – 244 km/val., įsibėgėjimas iki 100 km/val. – 6,4 sek. Važiuoklėje sumontuota IDSPlus (Interactive Driving System) technologija, kuri elektroniniu būdu sujungia ir koordinuoja visas vairavimo dinamikos funkcijas. Ši sistema tiesiog provokuoja rinktis tokį važiavimo tempą, koks sėdint už standartinės to paties modelio versijos vairo atrodytų tikra avantiūra. Mašina įsisiurbusi laikosi kelio vingiuose ir norimos važiavimo krypties, mandagiai ištaiso nedideles vairuotojo klaidas.

Su tokia pat jėgaine, kaip ir „Astra OPC”, naujoji „Zafira OPC” iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,8 sekundės ir gali važiuoti maksimaliu 231 km/val. greičiu. Kadangi šio vienatūrio svorio centras yra kiek aukščiau nei „Astra” modelyje, čia įrengta patobulinta virtimo prevencijos sistema, kuri suteikia vairavimui preciziškumo, saugumo ir komfortabilumo.

„Opel” tvirtina, kad ši „Zafira” yra pats greičiausias šios klasės serijinės gamybos automobilis pasaulyje. Tai įrodinėdami kompanijos pilotai – bandytojai šių metų gegužę surengė greičio šturmą garsiajame Vokietijos Niurburgringo žiede ir 20,8 km ilgio itin sudėtingos konfigūracijos trasos ratą įveikė per 8 minutes 54 sekundes. Šį rezultatą pasiekė „Opel” ekspertas Manuelis Reuteris, dalyvavęs kuriant ir tobulinant pakabą sportiškiems OPC modeliams. Po greičio rekordo šturmo kompanijos vadovai džiūgavo, esą „šis automobilis yra puikiai išbaigtas”, o visi OPC modeliai „įkūnija širdyje esantį entuziazmą ir aistrą technologijoms”.

Galios kaina

Panašiai charakterizuoti galima ir „Vectra OPC” bolidus, turinčius penkių durų hečbeko arba universalo kėbulus. Šie vidutinės klasės sportiškųjų automobilių segmento žaidėjai aprūpinti 255 AG pajėgumo naujos kartos 2,8 litro darbo tūrio, V6 tipo varikliais su dviejų spiralinių kamerų turbokompresoriumi ir kintamu vožtuvų sureguliavimu. OPC serijos sedanas iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,7 sekundės, o ir universalas – per 6,9 sekundės. Atitinkamai maksimalus šių modelių greitis – 260 km/val. ir 254 km/val. Kaip ir „Zafira OPC”, abu automobiliai aprūpinti IDSPlus2 vairavimo dinamikos kontrolės sistema.

Kukliausias sportiškoje brolijoje mini vienatūris „Meriva OPC”. Po jo variklio dangčiu tūno 180 AG pajėgumo jėgos agregatas, leidžiantis be vargo judėti kreiseriniu 222 km/val. greičiu. Specialiai šiam „Meriva” modeliui buvo sukurtas 1,6 litro turbininis variklis yra galingiausias savo kategorijoje. Kadangi paties automobiliuko masė sąlyginai nedidelė – dinamiško važiavimo pojūtis yra itin stiprus.

Beje, „Meriva OPC” įrangoje yra panaudota unikalių šiame segmente technologijų, viena iš jų yra pagal važiavimo kryptį prisitaikantys priekiniai žibintai su papildomu kelkraščio apšvietimu AFL (Adaptive Forward Lighting).

Jauniausias OPC padalinio kūrinys, kaip anksčiau debiutavę modeliai, yra patrauklus akiai, turi nuo serijinių gerokai besiskiriančius priekinius spoilerius su masyviomis oro paėmimo angomis, 18 colių, šešių stipinų, lengvo lydinio ratlankius, iškilių kontūrų slenksčius. Visų OPC automobilių salonuose montuojamos itin ergonomiškos „Recaro” sportinės sėdynės, vairaratis ir pavarų perjungimo svirtis aptraukti kokybiška oda.

Didžiausias bendras visų OPC šeimos narių minusas – didelė kaina. Mažoji „Meriva” Lietuvoje kainuoja 73 tūkst. litų, o brangiausias ir funkcionaliausias „Vectra Caravan OPC” – 110 tūkst. Lt. Serijinius modelius galima įsigyti mokant beveik dvigubai kuklesnę sumą. Tiesa, panašiai kainuoja ir kitų gamintojų logotipais papuoštos sportiškųjų keturračių versijos. Antai ralio meistrų pamėgtą „Renault Clio Sport” galima įsigyti paklojus mažiausiai 84 tūkst. litų. Dėl šių priežasčių, net ir optimistiškiausiai nusiteikę gamintojų atstovai tikisi geriausiu atveju parduoti tiek automobilių, kad jiems suskaičiuoti nepakaktų vienos rankos pirštų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.